Techniczne oprogramowanie dla kolei - Railab - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Techniczne oprogramowanie dla kolei - Railab (/thread-3162.html) |
Techniczne oprogramowanie dla kolei - Railab - railab - 11.02.2013 Witam, serdecznie zapraszam do obejrzenia kilku filmów o komputerowym programie Railab. Rozwijam go od kilku lat, chetnie poznam Wasze opinie i pomysły na nowe funkcje i usprawnienia. http://www.youtube.com/user/ThorgalAustralia/videos - rah606 - 19.02.2013 Pierwszy raz miałem styczność z podobnym programem na uczelni (RSEL/RSDL + HASLER + ERONG autorstwa prof. Kwaśnikowskiego). Ten program potrafił tylko analizować daną trasę, danym składem i generować wykresy zużycia energii, czasu przejazdu, profilu toru i kilku innych spraw takich jak ograniczenia, wybieg itp. Dane wrzucane były poprzez pliki *.txt ze schematyczną budową (odpowiednia ilość kropek i spacji ). Program toporny, jedna kropka za mało, albo w złym miejscu i "pociąg nie jechał". Dostawaliśmy tylko "error". Rozwiązanie przedstawione tutaj to wiele prostsze rozwiązanie w obsłudze (w porównaniu do pakietu prof. Kwaśnikowskiego w dos'ie - wiekowego, z 1992 roku bodajże). Niestety jestem na takim etapie nauki że ciężko mi jest powiedzieć, co można by tam dodać, aczkolwiek wygląda to bardzo przyjemnie. - tw_kolejofil - 17.04.2013 Możliwość analizowania skrajni na całych odcinkach po wprowadzeniu danych do Excela jest bardzo przydatna przy planowaniu modernizacji ze zmianą geometrii i prędkości, ale pozostawieniem obiektów inżynieryjnych. Jeśli chodzi o propozycje nowych funkcji, to moduły dynamiki ruchu pociągu i geometrii linii można by rozwinąć o dalsze zastosowanie - obliczenie przepustowości linii przy założonych jej parametrach geometrycznych i charakterystyce różnych kursujących pociągów. Byłoby to przydatne już na etapie studiów wykonalności modernizacji lub budowy nowych linii, w celu optymalizacji układów torowych i rozmieszczenia posterunków ruchu. Skoro jest już funkcja obliczania geometrii i dodatek generujący rysunki rozjazdów łukowych, to dobrym uzupełnieniem byłoby jeszcze projektowanie geometrii całych połączeń torów takimi rozjazdami (półtrapezy na łuku itp.). Na chwilę obecną główną pomocą jest tu książka Władysława Rzepki Rozjazdy łukowe w planie i profilu, z której wzory można ewentualnie próbować wprowadzać do Excela w celu ułatwienia obliczeń. Zastanawia mnie też, na ile program jest wrażliwy na drobne błędy w strukturze wczytywanych plików z zewnętrznych edytorów (xls, txt itp.), na przykład puste wiersze albo literówki. |