Projekt tablicy zależności - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Projekt tablicy zależności (/thread-3312.html) Strony:
1
2
|
Projekt tablicy zależności - MarcinK89 - 01.04.2013 Na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów ;-) ! Jestem studentem, opracowuje projekt sterowania ruchu na prostej stacji (projekt pulpitu nastawczego, planu schematycznego, tablicy zależności itp.). Mam pytanie co do tablicy zależności: Na stacji ruch pociągów pocżtkowo odbywa sie bez zatrzymania. Jak należy zmodyfikować "starą" tablice zależności w przypadku gdy ruch bedzie z zatrzymaniem na stacji? - rustsaltz - 01.04.2013 Uzależnić semafor wjazdowy z wyjazdowym w taki sposób, aby nie dało się podać przelotu. Innymi słowy wykluczyć możliwość podania sygnału na wyjazd jeżeli podany jest sygnał wjazdowy. Ale gdzie masz potrzebę każdorazowego zatrzymania pociągu? - MarcinK89 - 01.04.2013 Dziękuje bardzo za odpowiedź. Pytanie było czysto hipotetyczne, zadane przez Pana prowadzącego moje zajęcia, wobec fikcyjnej stacji kolejowej. - rustsaltz - 01.04.2013 No zbyt skomplikowany problem to nie był - MarcinK89 - 01.04.2013 No teraz sobie zdałem z tego sprawę :-P, dzięki wielkie za pomoc! - MichałŁ - 01.04.2013 A wbrew pozorom jest parę stacji gdzie przelotu podać się nie da - rustsaltz - 01.04.2013 Kopalnie, stacje czołowe . Możesz podać przykłady? - szakal - 25.01.2014 gdzie można więcej poczytać o zasadach tworzenia tablicy zależności?? - rustsaltz - 26.01.2014 W ksiazkach o urzadzeniach zabezpieczenia ruchu. - szakal - 29.01.2014 rustsaltz napisał(a):W ksiazkach o urzadzeniach zabezpieczenia ruchu. Można prosić o jakieś konkretne tytuły - rustsaltz - 29.01.2014 Gdzieś o tym czytałem, ale teraz nie mogę znaleźć :/ - szakal - 11.02.2014 rustsaltz napisał(a):Gdzieś o tym czytałem, ale teraz nie mogę znaleźć :/ czy coś się zmieniło, może udało Ci się odnaleźć namiary na literaturę.... - rustsaltz - 12.02.2014 No nie bardzo. - stach57 - 15.03.2014 Czy tablice zależności odnoszą się do wszystkich typów urządzeń srk? Pamiętam je w związku z urz. mechanicznymi. Jak to się ma do urz. przekaźnikowych i zastosowań nowoczesnych rozwiązań komputerowych? Gdzie można o tym poczytać? - Paweł Piotr - 15.03.2014 Tablica zależności jest obrazowym przedstawieniem wszelkich czynności i zależności w urządzeniach nastawczych i blokowych związanych z jazdą pociągu. Jeżeli na posterunku ruchu odbywają się zorganizowane przebiegi manewrowe, wówczas tablica zależności obejmuje również czynności i zależności w urządzeniach nastawczych, związanych z jazdami manewrowymi. Tablica zależności podaje ilość i rodzaj urządzeń srk, biorących udział w każdym przebiegu pociągowym (także manewrowym, jeśli takie są zorganizowane na posterunku ruchu) oraz sposób i kolejność ich obsługi. Tablica zależności jest konstruowana dla wszystkich typów urządzeń srk, ponieważ jest integralną częścią każdego projektu urządzeń srk. Tablica zależności jest podstawą zabudowania określonych urządzeń srk na posterunku – w formie zależności mechanicznych (urządzenia srk ręczne kluczowe i mechaniczne scentralizowane, także częściowo elektromechaniczne [suwakowe]), elektrycznych (urządzenia srk elektromechaniczne [suwakowe] i przekaźnikowe) oraz logicznych (urządzenia komputerowe). Informacje na ten temat można znaleźć w literaturze poświęconej budowie, funkcjonowaniu i projektowaniu urządzeń srk. |