Cięcia połączeń kolejowych na Śląsku od 1 czerwca! - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Cięcia połączeń kolejowych na Śląsku od 1 czerwca! (/thread-3434.html) |
Cięcia połączeń kolejowych na Śląsku od 1 czerwca! - Maniek - 11.05.2013 Od czerwca droższe bilety i cięcia pociągów KŚ? Według zaktualizowanego rozkładu jazdy, dostępnego na stronie PKP PLK, od 1 czerwca Koleje Śląskie bardzo ograniczą połączenia na części linii. Do Rybnika pociągi pojechałyby cztery razy rzadziej, a do Tychów - dwa razy rzadziej. Przewoźnik nie chce komentować tych informacji. źródło podpisz petycję - mikrobart - 11.05.2013 To dobitnie pokazuje, że prowadzenie przewozów na własną rękę to jednak nie jest idealne wyjście. Że ceny wzrosną - podejrzewałem, pewnie niedługo i PR to dotknie, ale tak potężne cięcia to spore zaskoczenie. - ET40 - 11.05.2013 Wytłumaczcie mi jak to jest, że w takiej na przykład Belgii przewozy są prowadzone na terenie Flandrii i Walonii (Flamandowie i Walończycy tak się "lubią", jak Ślązacy i Zagłębiacy) w ramach jednej spółki NMBS/SNCB, a w Polsce oczywiście niedasie bo szkoła balcerowiczowska zabrania. No jak to jest? - Maniek - 12.05.2013 Podwyżka płac dla szefostwa i kolesi z KŚ tłumaczy cięcia połączeń. Miesiąc temu była wzmianka na Rynku Kolejowym, ale dziwnym trafem przeszła bez echa. - giergo - 12.05.2013 Cytat:Według zaktualizowanego rozkładu jazdy, dostępnego na stronie PKP PLK, od 1 czerwca Koleje Śląskie bardzo ograniczą połączenia na części linii. Szukam, szukam i nie widzę aktualizacji rozkładu. Plakatowe rozkłady są datowane dalej na 2013-04-14 - 2013-06-08, wyszukiwarki też nie pokazują żadnych zmian. Macie może jakiś link do nowego rozkładu, czy po prostu dziennikarze strzelili babola z tą dostępnością aktualizacji? - przewoz - 12.05.2013 Spójrz na te rozkłady plakatowe i dokładnie zobacz terminy kursowania pociągów. Jak dla mnie to rzeź wręcz. Nawet na głównych relacjach będzie gorzej niż dawniej. Sprawę podchwycili 2-3 dni temu forumowicze SSC i to oni zaalarmowali media. Oficjalna odpowiedź KŚ ma być niebawem, ale nie ukrywam, że mi to trochę zalatuje... OLT, które padło z dnia na dzień po słynnej konferencji prasowej prezesów. UMWŚ przejechał się na kosztach. Tak się kończy zabawa w kolej. Zabawa, na którą nie powinien był pozwolić zdrowy rozsądek. - giergo - 12.05.2013 przewoz napisał(a):Spójrz na te rozkłady plakatowe i dokładnie zobacz terminy kursowania pociągów. Jak dla mnie to rzeź wręcz. Fakt, k..... ..ć! Porównałem "nowy" plakat z pierwszą wersją z 14.04.2013 i wdać jak po cichutku zmieniły się przypisy do odjazdów :-O - przem710 - 12.05.2013 Chce się powiedzieć a nie mówiłem. Taka kolej nie jest możliwa, a przynajmniej rozpoczęta w takim stylu. Jestem pewien że taka sytuacja wynika z olbrzymich kosztów wynajmu taboru, kiedyś to liczyliśmy. Żaden normalny podmiot nie zdecydował by się na tak wygórowane koszta, no ale za pieniądze podatników widać można. Niestety już wygenerowane koszty będą jeszcze długo ciążyły na tą spółką. - Maniek - 12.05.2013 FAREN napisał(a):Bytom - GliwiceNiezupełnie, zostają 3 pary objazdowych pociągów. ]-> - giergo - 12.05.2013 Zastanawia mnie, dlaczego nie wstrzymali się z cięciami do "naturalnej" aktualizacji rozkładu w dniu 9 czerwca. Może ma to związek z terminem rozwiązywania umów o pracę, które będą zapewne konsekwencją szukania oszczędności? - jackii - 12.05.2013 przem710 napisał(a):Chce się powiedzieć a nie mówiłem. Taka kolej nie jest możliwa, a przynajmniej rozpoczęta w takim stylu. Jestem pewien że taka sytuacja wynika z olbrzymich kosztów wynajmu taboru, kiedyś to liczyliśmy. Żaden normalny podmiot nie zdecydował by się na tak wygórowane koszta, no ale za pieniądze podatników widać można. Niestety już wygenerowane koszty będą jeszcze długo ciążyły na tą spółką.Jak najbardziej było to możliwe. Tylko przy nowym fotelu zostały zablokowane w KŚ jakiekolwiek działania marketingowe. W związku z tym ludzie dalej nie wiedzą, że mają wybór i ilość przewożonych pasażerów jest znacznie poniżej oczekiwań - nawet poniżej ilości przewożonej przez PR. A to właśnie powoduje dziurę w budżecie. Żeby było śmieszniej - te narzucone przez UMWŚ cięcia mogą pogłębić straty KŚ, ciekawe czy ktokolwiek w UM bierze to pod uwagę? Poza tym, czy ktoś bierze pod uwagę, że KŚ to nie PR? W przypadku PR to UMWŚ ponosi koszty związane z opracowaniem rozkładów oraz związanymi z tym kosztami dla PLK. W przypadku KŚ to chyba niestety one będą musiały ponieść te koszty... - kebeka - 12.05.2013 jackii napisał(a):A to właśnie powoduje dziurę w budżecie. Żeby było śmieszniej - te narzucone przez UMWŚ cięcia mogą pogłębić straty KŚ, ciekawe czy ktokolwiek w UM bierze to pod uwagę?Zapewne nie ale jestem pewien że kilka osób dostanie premię za takie działanie. W końcu odwalą kawał dobrej roboty. - mikrobart - 12.05.2013 kebeka napisał(a):kilka osób dostanie premię za takie działanie. W końcu odwalą kawał dobrej roboty.Nie rozumiem - rozwiń to proszę. Mam nadzieję, że to głęboka ironia. - Mika - 12.05.2013 Jaka głęboka ironia? :-D W ich mniemaniu właśnie tak należy postępować... - kebeka - 12.05.2013 mikrobart napisał(a):Ci którzy to wymyślili, polecili w oczach swoich przełożonych wykonają/ali kawał "dobrej roboty" i zapewne dostaną premie. Na pewno nie robią tego dla dobra spółki.kebeka napisał(a):kilka osób dostanie premię za takie działanie. W końcu odwalą kawał dobrej roboty.Nie rozumiem - rozwiń to proszę. Mam nadzieję, że to głęboka ironia. |