Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego (/thread-3486.html) |
Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego - ISDR12 - 01.06.2013 Dzień dobry. Jestem tu nowy. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą, co należy zrobić krok po kroku, aby prawidłowo wyprawić pociąg roboczy z przejazdu kolejowego. Chodzi tu o pojazdy typu unistar/atlas? - rustsaltz - 01.06.2013 Wyprawia się je na postawie rozkazu pisemnego S. - CarnageLink - 01.06.2013 Wszystko się zgadza, art. 57 ust. 4 pkt. 10 instrukcji Ir-1. - ISDR12 - 01.06.2013 To i ja wiem. Chodzi mi o głębsze szczegóły. Niektórzy dyżurni przez całe życie czegoś takiego nie robili, więc ciężko to wiedzieć dokładnie. Co wpisać w treści rozkazu? [ Dodano: 2013-06-01, 19:15 ] Ale dzięki i za to. - CarnageLink - 01.06.2013 Art. 81 ust. 13. Wyciąg z Ir-1. Kierującemu pojazdem przystosowanym do jazdy po drodze i po szynach, w razie jazdy po torze, obowiązują wszystkie postanowienia odnoszące się do prowadzenia pojazdów pomocniczych. Pojazd ten jadący do miejsca wypadku lub do miejsca robót w razie potrzeby może być wstawiony na tor szlakowy i jechać po nim, po otrzymaniu na to pozwolenia (rozkazu pisemnego "S" doręczonego lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności) od dyżurnego ruchu. Pozwolenie to dyżurny ruchu może dać, jeżeli: 1) tor szlakowy został zamknięty, 2) w kierunku tego pojazdu nie jedzie żaden inny pojazd kolejowy, nie zawiadomiony o miejscu wstawienia i kierunku jazdy tego pojazdu, 3) otrzymał od dyżurnego ruchu sąsiedniego posterunku zapowiadawczego pozwolenie na wstawienie i jazdę tego pojazdu, 4) kierowcę pojazdu zawiadomił o sytuacji na torze, po którym ma jechać, 5) o jeździe tej zawiadomił dróżników przejazdowych. Tu jest wszystko wyjaśnione. Poszukać to się nie chce, a wszystko jest opisane. - ISDR12 - 01.06.2013 Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie. [ Dodano: 2013-06-01, 22:42 ] W sumie to nie przedstawiłem dostatecznie jasno, o co mi chodzi w pytaniu. A konkretnie chodzi mi o treść rozkazu pisemnego. [ Dodano: 2013-06-01, 22:50 ] W instrukcji to są różne rzeczy napisane, a jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że to co tam jest, jest nieścisłe niestety. Różne są przypadki, o których instrukcja nie mówi. - puma2091 - 01.06.2013 Coś mi tu w ogóle nie pasuje. Jak z przejazdu kolejowego? Nie znam się dość dobrze na prowadzeniu ruchu, aczkolwiek na chłopski rozum wydaje mi się że jeżeli przejazd jest na szlaku i są prowadzone na nim jakieś prace następuje czasowe zamknięcie, a pociąg roboczy wyprawiany jest na rozkaz pisemny S aby pominął semafor czyli działka pierwsza. Natomiast powrót ze szlaku czyli pominięcie semafora wjazdowego odbywa się na rozkaz pisemny z uzupełnioną działką drugą. jakby ktoś nie wiedział jak wygląda druczek rozkazu "S" http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=11494.0;attach=9601;image - Mika - 02.06.2013 ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami. Działka 4 rozkazu S. "Zezwalam wstawić się na zamknięty tor szlakowy nr X w kilometrze X i kontynuować jazdę w kierunku X do kilometra X. (...)" Taki przykład. Wszystko zależy od okoliczności. - MichałŁ - 02.06.2013 puma2091 mało w życiu widziałeś. Po to ktoś wymyślił pojazdy dwudrogowe żeby mogły operować właśnie tam gdzie jest miejsce robót, a nie jeździć do stacji która czasami może być 10 czy 15 km dalej. Tu akurat działanie w przeciwnym kierunku. http://www.youtube.com/watch?v=VB-Bch1lnps - ISDR12 - 02.06.2013 Mika napisał(a):Ok, a co w takim razie z wystawieniem/zjazdem? Jesteś dyżurnym ruchu?ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami. - Mika - 02.06.2013 Nie jestem. Zależnie od tego gdzie dalej ma jechać. Czy do następnej stacji czy do ciebie na stację czy znów do kilometra. |