Symulator ruchu kolejowego na makiecie H0 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: FOTOGRAFIA I SYMULATORY KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-16.html) +---- Dział: SYMULATORY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-20.html) +---- Wątek: Symulator ruchu kolejowego na makiecie H0 (/thread-3507.html) |
Symulator ruchu kolejowego na makiecie H0 - rangelso - 06.06.2013 Witam Piszę gdyż potrzebuję wsparcia merytorycznego ze strony fachowców do spraw sterowania ruchem kolejowym chociaż sprawa dotyczy zagadnień modelarskich więc być może nie to forum. Buduję własny system sterowania ruchem na makiecie H0 przy czym ma to być bardziej symulator niż zabawka więc chciałbym przy jego tworzeniu uwzględnić jak najwięcej reguł i w razie możliwości odwzorować rozwiązania stosowane w realnych systemach automatyki i zabezpieczeń używanych w Polsce. System składa się z układu wykonawczego na mikrokontrolerze współpracującego z PC za pośrednictwem oprogramowania, tak więc "operator" ruchu będzie nadzorował ruch na makiecie przy pomocy komputera. Jako że jestem laikiem jeśli chodzi o kolejnictwo i dopiero wgryzam się w temat byłbym wdzięczny za odrobinę oświecenia w kwestii "jak to się robi w prawdziwej kolei". Makieta jest prosta i wygląda tak: Dwa pociągi maja jeździć w tym samym kierunku lub w przeciwnych po różnych torach lub tym samym w sposób bezkolizyjny. Do dyspozycji mam 6 semaforów SBL, 2 rozjazdy z wspólnym torem, detektory ruchu na wszystkich odcinkach i teraz pytanie gdzie i jaki posterunek należałoby ustawić w realu (załóżmy że pętla jest rozwarta i za kazdym razem mamy do czynienia z inną parą składów które muszą się bezkolizyjnie wyminąć i być może zmienić tor), gdzie i jak ustawić blokady samoczynne, semafory i co tam jeszcze... Byłbym również wdzięczny za udostępnienie tytułow literatury fachowej w której mógłbym zapoznać się z zasadami tworzenia takich krzyzówek w świecie rzeczywistym lub symulator nastawni dla takiego układu torów. Z góry dziękuję za zrozumienie i pomoc. - MichałŁ - 07.06.2013 http://usrk.republika.pl/ http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk.php Makieta przypomina sytuację kiedy trzeba przepuścić dwutorową linie przez jednotorowy most albo tunel. sądząc po rozmieszczeniu semaforów będzie to jeden posterunek. - RysiekChaszcz - 14.06.2013 Jeżeli chcesz się zapoznań z sygnalizacją proponuję zassij mój program do nauki sygnalizacji PKP Ie1 (oraz dodatkowo w programie masz sygn. CD i DR/DB) <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.csmk.cal.pl/pobierz/e1.zip">www.csmk.cal.pl/pobierz/e1.zip</a><!-- w --> - rustsaltz - 15.06.2013 Program nie pokazuje zasad ustawiana, trzeba by WTB-E10 pozyskać. - Mika - 16.06.2013 http://www.roboyama.com.pl/files/wtb-e10.pdf - rangelso - 05.11.2013 RysiekChaszcz napisał(a):Jeżeli chcesz się zapoznań z sygnalizacją proponuję zassij mój program do nauki sygnalizacji PKP Ie1 (oraz dodatkowo w programie masz sygn. CD i DR/DB) A mógłbym poprosić o aktywny link albo email na priv ? Testowa wersja systemu wygląda tak: http://www.youtube.com/watch?v=05_D3iMSClg Chciałbym w wersji docelowej stworzyć interfejs odpowiadający jakiemuś rzeczywistemu systemowi zgodnie z układem torów na makiecie |