SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego (/thread-364.html) |
SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego - Cinek - 17.08.2010 W tamtym tygodniu przed Rybnikiem od strony Orzesza widziałem "nową" SM42 6Dg, która z ST44 (także po modernizacji) prowadziły składy węgla od strony Orzesza do Elektrownii Rybnik. Powiem szczerze, że NEWAG z Politechniką krakowską zrobiły kawał dobrej roboty :-P . Widok tej stonki robi niesamowite wrażenie. Niestety nie zdążyłem sfocić jej. Może ktoś z Was ma jakieś fotki ? Prosiłbym o linki do zdjęć na priva albo na forum. Dodam, że pomalowane (obie zresztą) były w barwy PKP Cargo. - mikrobart - 17.08.2010 http://gagarinek.cal.pl/galeria/albums/ ... CF7010.jpg Znalezione w necie. - Cinek - 17.08.2010 No niezła, ale ta którą widziałem była w barwach PKP Cargo, może masz jakieś linki do nich? W hucie Częstochowa eksploatowane są 3 sztuki, a gdzie pozostałe ? hock: - mikrobart - 17.08.2010 http://m8.mech.pk.edu.pl/img/DSCF0056.jpg A tu cała galeria: http://www.hot.jpg.pl/zdjecie/76199/6Dg.html - *ARTUR* - 17.08.2010 Mnie się ona jakoś nie podoba za bardzo kanciasta jest sterowanie ma przynajmniej pod ręką :-) - Obleśny Szczur - 17.08.2010 To ju¿ nie stonka, przypomina mi bardziej niemieckie diesle manewrowe. - przem710 - 18.08.2010 Poglądowo dodałem parę zdjęć. Która wam podoba się bardziej, dodam że stonka z pesy ma dwa silnik i może używać każdego z osobna lub oba naraz co jest ciekawym rozwiązaniem i dość ekonomicznym. - Obleśny Szczur - 18.08.2010 Ta z Newagu ma takie "zue" oczy Pesowska jest chyba trochê, ale tylko trochê ³adniejsza je¶li chodzi o design. Ale tak czy siak to ju¿ nie s± stonki, mo¿e czas by wymy¶liæ im jak±¶ inn± nazwê? I nie rozumiem czemu oznaczaj± to nadal jako SM42, jak dla mnie to s± ju¿ zupe³nie inne loki. - Cinek - 18.08.2010 No cóż każda z nich (NEWAG, PESA) to już zupełnie inne maszyny i moim zdaniem powinny mieć inne oznaczenia. Faktycznie ta Pesy jest troszkę bardziej "dopracowana" pod względem designu. Ale to już nie są stonki. Oby tylko dobrze się spisywały na torach. :-) Ciekawe jest również w nich rozwiązanie dotyczące drzwi wejściowych do kabiny. Z pewnością kabina zyskała na wielkości. Kakpit także jest właściwie podobny do wszystkich nowoczesnych loków. Ale mimo wszystko, żal kółka... Oby nie skończyło się na modernie zaledwie paru sztuk. Jak mówił klasyk trzeba iść z duchem czasu.. p.s. Dzięki za fajne fotki. ;-) - mikrobart - 18.08.2010 Przynajmniej jest ergonomicznie, mechanikowi jest łatwiej, bo ma wszystko pod ręką a i widoczność jest lepsza. Ale zgadzam się, że stonką to za dużo wspólnego nie ma. - przem710 - 18.08.2010 W zasadzie ze starej SM42 pozostała tylko rama i wózki jako baza pod nowe pojazdy. Ja osobiście wyżej oceniam pojazd PESY ze względu na zastosowanie dwóch silników co czyni lokomotywę elastyczną do zadanych potrzeb. Chociaż kabina z NEWAGU bardziej mi się podobała była jakby przytulniejsza. - Kamil - 18.08.2010 SM42-1601 była zmodernizowana we współpracy z CZ Loko. Oznaczenia pewnie pozostaną bez zmian. Jedynie numery będą nowe. - przem710 - 18.08.2010 Znowu chcą zmienić numeracje? Tylko po co. - mikrobart - 18.08.2010 Zmieniają numerację chyba tylko po to, żeby zaburzyć porządek w notatnikach miłośników kolei ;-) - Kamil - 18.08.2010 To taka praktyka stosowana na PKP. Patrz na EP07, ST44, SM42 itd. Ja też tego nie rozumiem. Największy bajzel był w numeracjach SU42. Pierwsza partia była modernizowana z SM42 a druga z SP42. Link - pierwsza seria. Pierwsza seria SU42 miała numery przeniesione żywcem z SM42. |