![]() |
Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów (stan na 2006 rok) - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: FORUMKOLEJOWE.PL - OGÓLNOPOLSKIE FORUM MIŁOŚNIKÓW KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-92.html) +--- Dział: PROJEKTY FORUM KOLEJOWE.PL (https://www.forumkolejowe.pl/forum-70.html) +---- Dział: ENCYKLOPEDIA MIŁOŚNIKA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-24.html) +---- Wątek: Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów (stan na 2006 rok) (/thread-3641.html) |
Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów ( - Mariusz W. - 25.07.2013 Rodzaj postoju (rubryka 4., 6. lub 8. przy czasach przyjazdu lub odjazdu pociągu): zp – zatrzymuje się w razie potrzeby (stosuje się w przypadku np. dojazdu, zjazdu pracowników PKP na posterunki blokowe, podstacje trakcyjne itp. po uprzednim zgłoszeniu kierownikowi pociągu) pt – postój tylko dla potrzeb technicznych w – nabór wody przewidziany rozkładem jazdy Wyróżniki optyczne (rybryka 3. przy lub pod nazwą posterunku ruchu i punktu ekspedycyjnego): bsz – bocznica szlakowa gt – grupa torów l – ładownia lpo – ładownia i przystanek osobowy mlp – mijanka, ładownia i przystanek osobowy mpo – mijanka i przystanek osobowy ndpo – nastawnia dysponująca, przystanek osobowy nwgt – nastawnia wykonawcza, grupa torów odlp – posterunek odstępowy, ładownia, przystanek osobowy odst – posterunek odstępowy pbsp – posterunek bocznicowy szlakowy, przystanek osobowy pbsz – posterunek bocznicowy szlakowy pglp – posterunek odgałęźny, ładownia, przystanek osobowy po – przystanek osobowy podg – posterunek odgałęźny pods – posterunek odstępowy, przystanek osobowy pogm – posterunek odgałęźny, mijanka pogp – posterunek odgałęźny, przystanek osobowy pogt – przystanek osobowy, grupa torów towarowych pprj – pomocniczy punkt rozkładowy posl – posterunek osłonny ps – przystanek służbowy pzs – punkt zdalnie sterowany sth – stacja handlowa sthp – stacja handlowa, przystanek osobowy stth – stacja techniczna pp – punkt przeładunkowy pst – obiekt kolei obcych opm – obsługa przejazdu przez drużynę pociągu (6-18) – posterunek ruchu czynny okresowo (w godzinach) (1)-(5) – posterunek ruchu czynny okresowo (w dniach tygodnia) Z – posterunek ruchu lub punkt ekspedycyjny jest zamknięty (ostatnia litera po nazwie posterunku lu punktu) K – zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu i zatrzymaniu się pociągu we właściwym miejscu należy do obowiązków drużyny pociągowej M – kierowanie pracą manewrową należy do obowiązków ustawiacza N – na stacjach nie posiadających semaforów wyjazdowych, zezwoleniem na wyjazd jest sygnał „nakaz jazdy” podany przez dyżurnego ruchu T – trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego, a zatrzymanie przed semaforem wjazdowym grozi niemożliwością ruszenia – stosuje się na pochyleniach miarodajnych powyżej 6‰ lub przy innych okolicznościach grożących rozerwaniem pociągu L – sprzęganie i rozprzęganie lokomotywy przy pociągu należy do obowiązków drużyny lokomotywowej Rd1 – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania na semaforze zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie Rd1*) – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania na semaforze zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie – dotyczy tylko pociągów z postojem i pociągów rozpoczynających bieg Rd1**) – j.w. dotyczy tylko grupy pociągów E, I, MH, MM, MP, KH, RK, SŁ U12 – przed wyprawieniem pociągu do następnej stacji należy dokonać uproszczonej próby hamulców (cyfra obok – oznacza wielkość spadku w ‰ na przyległym odcinku) TL – posterunek ruchu, na którym należy dzienny sygnał końca pociągu zastąpić nocnym sygnałem z uwagi na tunel, przez który pociąg będzie przejeżdżał + – zabronione lub ograniczone wykonywanie manewrów odrzutem ZS – posterunek ruchu zdalnie sterowany ZS 1 – posterunek ruchu zdalnie sterowany (dotyczy semaforów przy torze nr 1) ZS 2 – posterunek ruchu zdalnie sterowany (dotyczy semaforów przy torze nr 2) oznaczenia ZS, ZS 1, ZS 2 występują zawsze łącznie ze skrótami nastawni dysponującej stacji sterującej (np. ZS 2 KO) OT – stacja na której znajduje się posterunek rewizji technicznej wagonów R1 – oznacza posterunek ruchu wyposażony w radiotelefon pracujący na kanale oznaczonym cyfrą H – zainstalowane są urządzenia SHP R307 – stacja wyznaczona dodatkiem 1 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów do wydawania rozkazów pisemnych „O” w formie wydruku komputerowego na zasadach określonych w § 75a Instrukcji prowadzenia ruchu pociągów na PKP (R1) RT – posterunek ruchu, na którym zainstalowany jest rejestrator rozmów przez radiotelefon D – stacja, na której znajduje się komórka zajmująca się sprawozdawczością o przejściu wagonów Oznaczenia niektórych urządzeń sterowania ruchem na szlaku (rubryka 3.): PP – blokada półsamoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego S – szlak wyposażony w blokadę samoczynną jednokierunkową SS – szlak wyposażony w blokadę samoczynną przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego SP – szlak dwutorowy z blokadą samoczynną dla ruchu jednokierunkowego po każdym torze, z blokadą linią półsamoczynną dla ruchu pociągów po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego UZS – urządzenia zdalnego sterowania W24 – posterunek ruchu przystosowany do podawania na semaforze sygnału zezwalającego z równoczesnym wyświetleniem się wskaźnika W24 na jazdę po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku z blokadą liniową jednokierunkową lub bez blokady liniowej po uprzedzeniu rozkazem pisemnym Między rubrykami 3. i 4.: | – linia jednotorowa (linia gruba) || – linia dwu- i więcej torowa (dwie linie półgrube) |