Uruchamianie EN57 w jeździe ukrotnionej - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: Uruchamianie EN57 w jeździe ukrotnionej (/thread-3683.html) |
Uruchamianie EN57 w jeździe ukrotnionej - fanatyk1 - 06.08.2013 Witam, Nie wiedziałem w którym dziale zamieścić moje pytanie więc zdecydowałem się napisać tutaj... Jeżeli mamy 3 jednostki en57 i chcemy uruchomić je od podstaw to wiem że na początku wchodzimy do szafy i pompujemy małą spręzarkę (na każdym ezt) lecz czy trzeba na w każdej szafie włączać przetwornice i zamykać WS? - rustsaltz - 06.08.2013 Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jeżeli podniesiemy patyk w jednym kiblu, nabijemy i puścimy powietrze na resztę to podniesiemy patyki na reszcie bez małej sprężarki. WS i przetwornice załączają się w jeździe ukrotnionej same (przynajmniej w lokomotywach). - wilczek19 - 06.08.2013 Na pewno musisz wejść do każdej szafy NN i załączyć baterie odłącznikiem nożowym i możesz wtedy spokojnie uruchomić wszystkie trzy jednostki z jednej, ale do dożo dłużej twa. - fanatyk1 - 06.08.2013 wilczek19 napisał(a):Na pewno musisz wejść do każdej szafy NN i załączyć baterie odłącznikiem nożowym i możesz wtedy spokojnie uruchomić wszystkie trzy jednostki z jednej, ale do dożo dłużej twa. A jak trzeba uruchamiac zeby to trwalo krocej? - rustsaltz - 07.08.2013 Nabić powietrza z obcej maszyny albo sieci stałej i podnosimy od razu patyki. - fanatyk1 - 07.08.2013 Jeszcze mam jedno pytanie. Czy moge zalaczyc przetwornice w szafie zanim zamkne ws. - rustsaltz - 07.08.2013 W jednostce nie ma WSa . Ale nie, nie załączysz przetwornicy, bo wymaga ona 3kV, a cały prąd wysoki płynie przez WS, albo zespół styczników głównych (na jednostkach). - wilczek19 - 07.08.2013 Na jednostkach EN57 i EN71 jest WS (włącznik szybki). - MichałŁ - 08.08.2013 Nie ma WSa przynajmniej takiego jak na lokomotywach bo nie było dla niego miejsca. Zamiast niego jest układ czterech styczników liniowych WS1-4 http://www.trakcja.rail.pl/images/artic ... 57_max.gif W razie jakiegoś awaryjnego wyłączenia najpierw otwiera się WS 3 i 4 włączając w obwód rezystor który ogranicza prąd zwarcia potem otwiera się WS1 i 2 wyłączając obwód a dzięki ograniczeniu prądu maja jakąś szansę na wygaszenie łuku. - przewoz - 09.08.2013 W zmodernizowanych wsadzają albo Secherony albo Woltan. A te już nie załączą się bez napięcia tak łatwo. Oczywiście to ciągle mniejszość jednostek, ale jednak. |