UTK wstrzymało ruch pociągów na moście w Brzegu Dolnym - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: UTK wstrzymało ruch pociągów na moście w Brzegu Dolnym (/thread-3753.html) |
UTK wstrzymało ruch pociągów na moście w Brzegu Dolnym - Adams - 07.09.2013 Prezes Urzędu Transportu Kolejowego podjął decyzję o wstrzymaniu ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 273 Wrocław Muchobór – Szczecin Główny, od km 28,100 do km 28,400. Decyzja wchodzi w życie z dniem 6 września 2013 roku i podlega natychmiastowej wykonalności. Źródło: Urząd Transportu Kolejowego - misiekMK - 07.09.2013 I co teraz będzie zastępcza komunikacja autobusowa?? :] - przem710 - 07.09.2013 Skoro stwarza zagrożenie dla ruchu kolejowego zamknięcie to najlepsze rozwiązanie. PLK musiała wiedzieć co się tam dzieje, brak reakcji kończy się w taki sposób. - Adams - 07.09.2013 Może to da w końcu do myślenia PLK i zainteresują się stanem infrastruktury kolejowej. Wcale się nie zdziwię jak w niedługim czasie podobny los spotka most w Rudawie koło Krakowa na E30, który także jest w opłakanym stanie. Fakt, że w takich sytuacjach najbardziej są poszkodowani pasażerowie, ale jestem zwolennikiem takich akcji organizowanych przez UTK, może to zmobilizuje PLK do działania. misiekMK, według Gazety Wrocławskiej za pociągi Regio między Księgnicami a Brzegiem Dolnym kursuje zastępcza komunikacja autobusowa, natomiast TLK "Przemysław" jeździ objazdem przez Legnicę - Lubin. - pitagoras23 - 07.09.2013 Myślisz, że coś to zmieni? Przemysław będzie już pewnie do końca RJ jeździł przez Legnicę, komunikacja zastępcza się utrzyma. Remont mostu to nie taka prosta sprawa. Potrzeba i czasu i pieniędzy. Niestety UTK (w słuszej sprawie bezpieczeństwa ludzi) przyczyni się do spadku frekwencji na linii. Powiem, że w grudniu 2012 roku w Poznaniu zamknięto most nad Wartą w okolicach Starołęki. Dziś jest wrzesień. Czy ktoś przez te 10 miesięcy coś z tym mostem zrobił? NIE i przeczuwam, że most w Brzegu niestety będzie pod tym kątem tak samo potraktowany. - lolingpl - 07.09.2013 pitagoras23 napisał(a):Powiem, że w grudniu 2012 roku w Poznaniu zamknięto most nad Wartą w okolicach Starołęki. Dziś jest wrzesień. Czy ktoś przez te 10 miesięcy coś z tym mostem zrobił? NIE i przeczuwam, że most w Brzegu niestety będzie pod tym kątem tak samo potraktowany.Tylko w Poznaniu zamknięto jeden tor, a w Brzegu cały most, i tu jest różnica. ;-) - Adams - 07.09.2013 pitagoras23, nie znam dokładnie topografii Poznania, więc trudno jest mi porównywać jakie znaczenie ma zamknięcie mostu w Poznaniu. Natomiast jeśli chodzi o Nadodrzankę, to jednak jest to dość ważna linia łącząca Wrocław z Zieloną Góra i to nie tylko dla ruchu pasażerskiego, ale także (o ile nie głównie) towarowego, więc musi być przejezdna. Objazd przez Legnicę może być jedynie wyjściem doraźnym, gdyż po pierwsze odcinek Legnica - Rudna Miasto jest jednotorowy, co w 50% zmniejsza przepustowość, a po drugie odcinek ten także jest delikatnie mówiąc w nie najlepszym stanie. - Mariusz W. - 07.09.2013 Znowu przeprawa promem? ;-) - pitagoras23 - 07.09.2013 Adams, most znajduje się na linii kluczborskiej, a jak wiesz obecnie kursuje tam dużo TLK i regio. Jednak most ten jest również bardzo ważny w ruchu towarowym gdyż jest częścią towarowej obwodnicy Poznania zaczynającej się na Górczynie i biegnącej przez Starołękę na FRANOWO, a jak wiemy ta stacja generuje olbrzymią ilość pociągów towarowych, więc stworzyło się bardzo wąskie gardło. Jeszcze trochę i zajadą drugi tor i spotka go sytuacja, jak w Brzegu Dolnym. - Adams - 07.09.2013 pitagoras23, ale póki co tam ruch się odbywa, jeśli tylko po samym moście po jednym torze to jeszcze tragedii wielkiej nie ma. Natomiast wracając do sytuacji w Brzegu Dolnym, to przewoźnicy powinni domagać się od PLK zadośćuczynienia za poniesione koszty, min za opóźnienia, organizację komunikacji zastępczej itp. Skoro PLK kasuje niemałe pieniądze za dostęp do infrastruktury, to powinna zapewnić bezpieczną przejezdność, a jeśli jej nie zapewnia to powinni za to bulić jak za woły, wtedy może by się czegoś nauczyli. Takich miejsc jak to, domniemam że jest w Polsce wiele. Obserwowałem Infopasażera i opóźnienia na tej linii sięgają od 60 do 90 minut ("Przemysław" w Głogowie 80 w plecy). To jest tylko statystyka opóźnień pociągów pasażerskich, a oprócz tego są jeszcze pociągi towarowe. - pitagoras23 - 07.09.2013 Osobowe jadą do Książnic potem KKA do Brzegu (gdzieś dookoła) i znów pociąg i opóźnienia rzędu 120min. Przemysław jedzie przez Legnicę, Lubin Górniczy i z pewnością poc. towarowe też tamtędy będą jeździć. - Adams - 07.09.2013 pitagoras23, pisałem wcześniej, że na odc. Legnica - Rudna jest jednotor z marną szlakową, więc przepustowość też marna, a po drugie przez Legnicę jest jednak droga okrężna, więc kolejne koszta, nie wspominając o najwyższej stawce dostępu do infrastruktury między Wrocławiem a Legnicą. - Adams - 11.09.2013 "Fakt" urządził sobie niezłe bicie piany na temat sytuacji w Brzegu Dolnym. Jednak mimo to jak się tak wczytać w niektóre zdania, to trochę prawdy w tym jest. Poczytajcie i oceńcie sami - Fakt.pl - MateuszG - 12.09.2013 Cóż, teraz pojawiają się efekty wieloletniego braku inwestycji w infrastrukturę czy tabor. O takich sytuacjach będziemy czytać jeszcze przez kilka lat. Chyba, że PKP PLK wyznaczy kolejne linie do zamknięcia... :-| - pitagoras23 - 12.09.2013 PLK chwali się tym, że od 2015 roku będzie inwestowało w linie towarowe i planuje do końca 2020 roku podnieść prędkość pociągów towarowych do bagatelnej liczby 60 km/h. |