Ruszył remont linii 306 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Ruszył remont linii 306 (/thread-3757.html) |
Ruszył remont linii 306 - fred77 - 08.09.2013 Remont rozpoczął się na dobre. Ekipa remontowa już pracuje. Wypadałoby przy okazji przypomnieć plan prac, który podzielony jest na 4 etapy. Etap 1 będzie obejmował prawdopodobnie tor od stacji w Prudniku do przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej 414 w Lubrzy – planowany koniec tego etapu to 17.10.13. Etap II będzie prawdopodobnie obejmował tor od przejazdu kolejowego w Lubrzy aż do okolic Krobusza - planowany koniec tego etapu to 03.10.14. Etap III będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic Krobusza aż do okolic Łowkowic – planowany koniec tego etapu to 21.09.15. Etap IV, a zarazem ostatni, będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic Łowkowic aż do Krapkowic – planowany koniec tego etapu to 20.09.16. No i żeby nie być gołosłownym i żeby przekonać sceptyków, że jednak remont ruszył, załączam zdjęcia. Widok w kierunku przejazdu na ul. Prążyńskiej w Prudniku, po lewej stronie widoczny kształtowy semafor wjazdowy. Widok z tego samego miejsca ale w kierunku Lubrzy, widoczne betonowe podkłady pozbawione już szyn. Wyrywanie toru z nasypu przy użyciu koparki. Wyrwany i czekający na dalszy demontaż tor. Widok w kierunku Lubrzy z przejazdu kolejowega na obwodnicy Prudnika. Widok na remontowane torowisko w kierunku Prudnika z przejazdu kolejowego na obwodnicy tego miasta. - fred77 - 14.10.2013 Dalszy postęp prac. Widok w kierunku Prudnika z przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej nr 414 w Lubrzy. Staroużyteczne podkłady na stacji w Prudniku czekające na ułożenie. Pilnowana przez ochronę zdemontowana stara galanteria torowa. Zdemontowane z torowiska stare podkłady betonowe na terenie stacji w Prudniku. Staroużyteczne podkłady już są układane na swoje miejsce. Widok z ul. Prążyńskiej w Prudniku w kierunku Lubrzy. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego układają te podkłady nie mając jeszcze tłucznia. Jak będzie sypany tłuczeń? Zna ktoś może technologię budowy toru w ten sposób? - puma2091 - 14.10.2013 Oczywiście na liniach które nie będą mocno używane czy też bocznicach, najpierw układa się podkłady na odhumusowanym podłożu, przytwierdza się szyny i łubki, a następnie przy pomocy wagonów samowyładowczych zasypuje się je tłuczniem i potem podbijarka wyrównuje tor. - fred77 - 14.10.2013 To ta podbijarka będzie musiała dość wysoko unieść ten tor. Jakoś dziwny to sposób. Załadowane wagony lekkie nie są, no i jak ona mają wjechać przy znacznej różnicy poziomów. - rustsaltz - 14.10.2013 fred77 napisał(a):To ta podbijarka będzie musiała dość wysoko unieść ten tor.Można to robić etapami. Cytat:Załadowane wagony lekkie nie są, no i jak ona mają wjechać przy znacznej różnicy poziomów.Dadzą radę, nie bój żaby - fred77 - 17.10.2013 Szkoda, że mam daleko, bo bym codziennie chodził obserwować to jak posuwają się prace. - puma2091 - 17.10.2013 Przepraszam za spóźnienie, ale oczywiście się nie wysłało... Tak wyglądają mniej więcej etapy budowania w ten sposób toru: Na początku http://lh6.googleusercontent.com/-GJl-y ... CN7435.JPG w trakcie http://lh6.googleusercontent.com/-Yi-o0 ... CN7482.JPG http://lh5.googleusercontent.com/IvfIRD ... 44-h708-no Po http://lh3.googleusercontent.com/-Wu55u ... CN9157.JPG Dodaję iż przed była zdarta około 30 cm warstwa humusu . |