Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Ruszył remont linii 306 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Ruszył remont linii 306 (/thread-3757.html)



Ruszył remont linii 306 - fred77 - 08.09.2013

Remont rozpoczął się na dobre. Ekipa remontowa już pracuje.

Wypadałoby przy okazji przypomnieć plan prac, który podzielony jest na 4
etapy.

Etap 1 będzie obejmował prawdopodobnie tor od stacji w Prudniku do
przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej 414 w Lubrzy – planowany
koniec tego etapu to 17.10.13.

Etap II będzie prawdopodobnie obejmował tor od przejazdu kolejowego w
Lubrzy aż do okolic Krobusza - planowany koniec tego etapu to 03.10.14.

Etap III będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic Krobusza aż do
okolic Łowkowic – planowany koniec tego etapu to 21.09.15.

Etap IV, a zarazem ostatni, będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic
Łowkowic aż do Krapkowic – planowany koniec tego etapu to 20.09.16.

No i żeby nie być gołosłownym i żeby przekonać sceptyków, że jednak remont ruszył, załączam zdjęcia.

Widok w kierunku przejazdu na ul. Prążyńskiej w Prudniku, po lewej stronie widoczny kształtowy semafor wjazdowy.

[Obrazek: at0n.th.jpg]

Widok z tego samego miejsca ale w kierunku Lubrzy, widoczne betonowe podkłady pozbawione już szyn.

[Obrazek: fl8p.th.jpg]

Wyrywanie toru z nasypu przy użyciu koparki.

[Obrazek: 26u9.th.jpg]

Wyrwany i czekający na dalszy demontaż tor. Widok w kierunku Lubrzy z przejazdu kolejowega na obwodnicy Prudnika.

[Obrazek: k5zm.th.jpg]

Widok na remontowane torowisko w kierunku Prudnika z przejazdu kolejowego na obwodnicy tego miasta.

[Obrazek: u92b.th.jpg]


- fred77 - 14.10.2013

Dalszy postęp prac.

Widok w kierunku Prudnika z przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej nr 414 w Lubrzy.
[Obrazek: ubl0.th.JPG]

Staroużyteczne podkłady na stacji w Prudniku czekające na ułożenie.
[Obrazek: ag28.th.jpg]

Pilnowana przez ochronę zdemontowana stara galanteria torowa.
[Obrazek: nzv2.th.jpg]

Zdemontowane z torowiska stare podkłady betonowe na terenie stacji w Prudniku.
[Obrazek: x833.th.JPG]

Staroużyteczne podkłady już są układane na swoje miejsce. Widok z ul. Prążyńskiej w Prudniku w kierunku Lubrzy.
Swoją drogą zastanawiam się dlaczego układają te podkłady nie mając jeszcze tłucznia.
Jak będzie sypany tłuczeń?
Zna ktoś może technologię budowy toru w ten sposób?
[Obrazek: mkwu.th.jpg]


- puma2091 - 14.10.2013

Oczywiście na liniach które nie będą mocno używane czy też bocznicach, najpierw układa się podkłady na odhumusowanym podłożu, przytwierdza się szyny i łubki, a następnie przy pomocy wagonów samowyładowczych zasypuje się je tłuczniem i potem podbijarka wyrównuje tor.


- fred77 - 14.10.2013

To ta podbijarka będzie musiała dość wysoko unieść ten tor.
Jakoś dziwny to sposób. Załadowane wagony lekkie nie są, no i jak ona mają wjechać przy znacznej różnicy poziomów.


- rustsaltz - 14.10.2013

fred77 napisał(a):To ta podbijarka będzie musiała dość wysoko unieść ten tor.
Można to robić etapami.

Cytat:Załadowane wagony lekkie nie są, no i jak ona mają wjechać przy znacznej różnicy poziomów.
Dadzą radę, nie bój żaby Wink


- fred77 - 17.10.2013

Szkoda, że mam daleko, bo bym codziennie chodził obserwować to jak posuwają się prace.


- puma2091 - 17.10.2013

Przepraszam za spóźnienie, ale oczywiście się nie wysłało...

Tak wyglądają mniej więcej etapy budowania w ten sposób toru:
Na początku
http://lh6.googleusercontent.com/-GJl-y ... CN7435.JPG
w trakcie
http://lh6.googleusercontent.com/-Yi-o0 ... CN7482.JPG
http://lh5.googleusercontent.com/IvfIRD ... 44-h708-no
Po
http://lh3.googleusercontent.com/-Wu55u ... CN9157.JPG

Dodaję iż przed była zdarta około 30 cm warstwa humusu .