Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
"Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: "Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 (/thread-3762.html)



"Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 - ferras - 11.09.2013

witam,

no i znowu śmieszno-straszno czyli realia polskich kolei...

http://tech.wp.pl/kat,100...wiadomosc.html

Czy naprawdę jest tak tragicznie ze średnią prędkością na trasach towarowych???

pzdr
monorail


- rustsaltz - 11.09.2013

W wielu miejscach jest 10 km/h przez dłuższy odcinek, do tego dochodzą długie postoje, więc jest tragicznie.


- ferras - 11.09.2013

zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć... przy tej prędkości podanej przez Ciebie to 60km/h brzmi prawie jak kosmos :-(


- przem710 - 12.09.2013

Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmą. Natomiast artykuł to kolejne dno w wykonaniu WP, większość czytelników tego "serwisu" nawet nie wie co to jest średnia prędkość, i na prawdę uwierzy że pociągi towarowe jeżdżą 23km/h ;-D


- MateuszG - 12.09.2013

przem710 napisał(a):Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmom.
Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski. A to nie jest to samo. Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków.


- rustsaltz - 12.09.2013

ferras napisał(a):zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć...
W wiele rzeczy na kolei trudno uwierzyć, a są Big Grin

Cytat:Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski.
Nie. Bo dzięki temu, że transport towarów odbywa się torem, nie odbywa się drogą. A tu już masz ograniczenie kosztów społecznych transportu. Podejrzewam, że drogowy transport towarów też przynosi większe zyski.

Cytat:Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków.
I jest nią np. utrzymanie infrastruktury kolejowej. Tej dla towarów również.

Tak swoją drogą widzę, że co niektórym mikolom żal d*pę ściska, że po ich linii osobówka jedzie 40 km/h, a gdzieś będzie remontowana linia towarowa, której nie mają możliwości zaliczyć.


- rustsaltz - 26.09.2014

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... kolej.html

Z niezwykle ciekawych: prace na odcinkach: Brzezinka-Dorota, Brzezinka-Mysłowice-Chorzów Stary-Byom-Gliwice, Trzebinia-Oświęcim-Czechowice oraz Bukowno-Sosnowiec. Pytanie tylko, czy "prace" nie ograniczą się do pomalowania semaforów. Jest jeszcze "Rewitalizacja linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Pyrzowice (dojazd do lotniska).". Rzecz o tyle ciekawa, że z Łaz/Zawiercia jest bliżej i nie trzeba przepychać się przez rozlatujący się odcinek od Bytomia do Tarnowskich Gór.


- Matz32 - 26.09.2014

Nic nowego----I tak z tego 1mld co nie wydaja na bezesns do Pyrzowic szlo by zrobic inne linie z listy startegicznej jak Bielsko_Cieszyn czy linia do Wisly.