"Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: "Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 (/thread-3762.html) |
"Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 - ferras - 11.09.2013 witam, no i znowu śmieszno-straszno czyli realia polskich kolei... http://tech.wp.pl/kat,100...wiadomosc.html Czy naprawdę jest tak tragicznie ze średnią prędkością na trasach towarowych??? pzdr monorail - rustsaltz - 11.09.2013 W wielu miejscach jest 10 km/h przez dłuższy odcinek, do tego dochodzą długie postoje, więc jest tragicznie. - ferras - 11.09.2013 zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć... przy tej prędkości podanej przez Ciebie to 60km/h brzmi prawie jak kosmos :-( - przem710 - 12.09.2013 Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmą. Natomiast artykuł to kolejne dno w wykonaniu WP, większość czytelników tego "serwisu" nawet nie wie co to jest średnia prędkość, i na prawdę uwierzy że pociągi towarowe jeżdżą 23km/h ;-D - MateuszG - 12.09.2013 przem710 napisał(a):Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmom.Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski. A to nie jest to samo. Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków. - rustsaltz - 12.09.2013 ferras napisał(a):zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć...W wiele rzeczy na kolei trudno uwierzyć, a są Cytat:Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski.Nie. Bo dzięki temu, że transport towarów odbywa się torem, nie odbywa się drogą. A tu już masz ograniczenie kosztów społecznych transportu. Podejrzewam, że drogowy transport towarów też przynosi większe zyski. Cytat:Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków.I jest nią np. utrzymanie infrastruktury kolejowej. Tej dla towarów również. Tak swoją drogą widzę, że co niektórym mikolom żal d*pę ściska, że po ich linii osobówka jedzie 40 km/h, a gdzieś będzie remontowana linia towarowa, której nie mają możliwości zaliczyć. - rustsaltz - 26.09.2014 http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... kolej.html Z niezwykle ciekawych: prace na odcinkach: Brzezinka-Dorota, Brzezinka-Mysłowice-Chorzów Stary-Byom-Gliwice, Trzebinia-Oświęcim-Czechowice oraz Bukowno-Sosnowiec. Pytanie tylko, czy "prace" nie ograniczą się do pomalowania semaforów. Jest jeszcze "Rewitalizacja linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Pyrzowice (dojazd do lotniska).". Rzecz o tyle ciekawa, że z Łaz/Zawiercia jest bliżej i nie trzeba przepychać się przez rozlatujący się odcinek od Bytomia do Tarnowskich Gór. - Matz32 - 26.09.2014 Nic nowego----I tak z tego 1mld co nie wydaja na bezesns do Pyrzowic szlo by zrobic inne linie z listy startegicznej jak Bielsko_Cieszyn czy linia do Wisly. |