Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Nowy rozkład jazdy - co się stało z Chemikiem? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Nowy rozkład jazdy - co się stało z Chemikiem? (/thread-3937.html)

Strony: 1 2 3 4


Nowy rozkład jazdy - co się stało z Chemikiem? - Mr.Bronx - 04.12.2013

Witam,

w związku ze zbliżającą się zmianą rozkładu zainteresował mnie pociąg zwany Chemikiem, który wreszcie będzie kursował w normalnych godzinach. Jednocześnie zaniepokoiła mnie zmiana kategorii z RegioExpresu na InterREGIO. Z tego co wiem Chemik miał jeździć jako IR w weekendy do Kudowy-Zdroju ale w dni robocze miał pozostawać jako RE do Kędzierzyna, lecz z RE już nic nie zostanie.Czy zdegradowany Chemik nadal będzie posiadać wagony typu "marlboro"? A jeśli nie to co się stanie z tymi wagonami, bo w nowym rozkładzie znikną kolejne RE, np Bolko i Mewa ( również spadek do IR).


- ET40 - 04.12.2013

Jeżeli zniknie kategoria RE, to zmodernizowane wagony zostaną rozlokowane, znając życie nie będzie pociągu złożonego wyłącznie z nich, a więc loteria.


- Tomasz K. - 04.12.2013

Mr.Bronx, CHEMIK został zdegradowany do IR, bo miał jeździć w (6) do Kudowy Zdroju, a w (7) z Kudowy (od Kędzierzyna do Kamieńca "Podsudecką").
Jednak PR zmieniły zdanie i CHEMIK (o ile) pojedzie do Kudowy, to od końca kwietnia do listopada. Warszawa-Kudowa (6), Kudowa-Warszawa (7).


- pitagoras23 - 04.12.2013

Największe prawdopodobieństwo to sytuacja, że wagony Malboro pojadą na Mewie, Warcie i Chemiku właśnie.


- Mr.Bronx - 04.12.2013

A tak w ogóle to jaki jest sens degradacji pociągu z RE do IR? Rozumiem taki zabieg w przypadku TLK i EIC, ze względu na dużą różnicę w cenie i zachęcenia większego grona ludzi do korzystania z usług, lecz między RE i IR różnica cenowa jest niewielka. Być może mój tok rozumowania jest błędny i chętnie dowiem się innych opinii na ten temat.


- pitagoras23 - 04.12.2013

Widocznie upraszczają ofertę, bo RE jako tako się nie sprawdziły. Za mało wagonów typu malboro, częste podmiany tych wagonów przez inne. Więc lepiej dać jedną ofertę, żeby było przejrzyście.


- Poznanski_mech - 04.12.2013

Pociągi RE zdegradowano do iR ze względu na braki taborowe, codziennie można było spotkać zestawienia zdecydowanie odchodzące od standardu jaką miała wyznaczać kategoria RE.


- Adams - 05.12.2013

To nasuwa się jeszcze pytanie, dlaczego pociągi Wrocław - Drezno w dalszym ciągu pozostały w kategorii RE? Chyba jedynym powodem który mi się nasuwa, to że jest to połączenie międzynarodowe, bo Desiro nie wyróżniają się jakimś wysokim standardem taborowym :-P


- pitagoras23 - 05.12.2013

One już były wcześniej RE niż PR wprowadziły tę kategorię w Polsce. Może było to narzucone przez Niemców, którzy tę kategorię posiadają pomiędzy większymi miastami w Niemczech.


- Adams - 05.12.2013

Tyle tylko że niemiecka kategoria RE nieco się różni od polskiej. W Niemczech pociąg RE można bardziej porównać do naszych pociągów przyśpieszonych, czyli zatrzymują się tylko na większych stacjach, ale obowiązuje w nich taryfa jak za zwykłe Regio.


- pitagoras23 - 05.12.2013

Adam, pojeździłem sobie po Niemczech :-P
Co do taryfy to nie wiem, bo jeździłem za free, aczkolwiek standard podróży dla mnie był super. Standardowe RE w Niemczech to odpowiednik taborowy elfa, impulsa. W Niemczech były także kiedyś IRE (coś w stylu polskiego interREGIO) docierające na dłuższe dystanse i mające ciut wyższy standard - częściej wagony piętrowe niż jednostki typu Desiro.


- Mariusz W. - 05.12.2013

pitagoras23 napisał(a):One już były wcześniej RE niż PR wprowadziły tę kategorię w Polsce.
Nie do końca. Właśnie one były pierwszymi pociągami kategorii Re. Potem miały do nich dojść pociągi w z Poznania do Niemiec, ale – jak zapewne pamiętamy – Ministerstwo Infrastruktury stwierdziło zagrożenie dla integralności terytorialnej Polski i dlatego kolejne Re to relacje krajowe.

Też jeździłem ichniejszymi pociągami regionalnymi ekspresowymi. Jechałem z Berlina do Chociebuża, potem do Frankfurtu nad Odrą i z powrotem do Berlina. Zwykłe piętrusy w standardzie naszych Bdhpumn. Z Chociebuża do Frankfurtu były to dwa wagony (!) w tym jeden sterowniczy. O ile dobrze pamiętam, stawały na każdym przystanku, nawet na odludziu, a jedyną ich różnicą w porównaniu do pociągu regionalnego był czas przejazdu – regionalny ekspresowy poruszał się z prędkością 160 km/h, podczas gdy regionalne jeżdżą 120 km/h.

W Polsce niemieckie pociągi regionalne ekspresowe wjeżdżają jeszcze do Szczecina. Ale na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – Tętowa (Gr) (Tantow (Gr)) i Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – Grębowo (Gr) (Grambow (Gr)) formalnie są to pociągi REGIO Przewozów Regionalnych. W rozkładzie plakatowym jest prawidłowo, ale już HAFAS twierdzi, że są to pociągi REGIOekspres i dla odcinka Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce podaje cenę w 2 kl. 12,00 zł, podczas gdy 2-godz. bilet czasowy PR kosztuje 3,60 zł, a także możemy jechać w taryfie komunikacji miejskiej. Ale na tym odcinku występują wszelkie anomalie biletowe, tak jak te pociągi byłyby niczyje. :-D


- pitagoras23 - 05.12.2013

No taka jest prawda, że wagony Malboro miały jeździć właśnie do Niemiec i z myślą o tym zostały wyprodukowane. Ale ogólnie ludzie chwalą te wagony.


- Mr.Bronx - 05.12.2013

Poznanski_mech napisał(a):Pociągi RE zdegradowano do iR ze względu na braki taborowe, codziennie można było spotkać zestawienia zdecydowanie odchodzące od standardu jaką miała wyznaczać kategoria RE.
W skrajnych przypadkach bywało tak, że pociągi RE zestawiane były z dwóch kibli, jak np tutaj:




- pepe - 19.12.2013

pitagoras23 napisał(a):W Niemczech były także kiedyś IRE (coś w stylu polskiego interREGIO) docierające na dłuższe dystanse i mające ciut wyższy standard - częściej wagony piętrowe niż jednostki typu Desiro.

Łukasz z tym IRE to trochę inaczej było - DB Fernverkehr x lat temu po kolejnych dostawach składów ICE zdecydowało o likwidacji większości dziennych składów IC. Zwolnione wagony zostały zagospodarowane przez DB Regio do stworzenia kategorii pośredniej czyli właśnie IRE ;-)