Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych (/thread-4059.html) |
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych - Adams - 01.02.2014 Około 250 pracowników zamierza zwolnić małopolski oddział Przewozów Regionalnych z powodu trudnej sytuacji finansowej, spowodowanej malejącą liczbą pasażerów Szczegóły: Gazeta.pl Kraków - ET40 - 01.02.2014 Ciekawe czy kogokolwiek z administracji (zwłaszcza wyższego szczebla) ruszą? Ok,ok głupie pytanie, wiem! - Adams - 01.02.2014 ET40, wiem o tym że nie ruszą. Jednak, tak jak jest w artykule, PRy ani żadna inna spółka nie są winne odpływu pasażerów od kolei. Jedynym winowajcą jest PKP PLK, ze swoimi ślimaczącymi się modernizacjami. Przed modernizacją E30 na odcinku Kraków - Tarnów szlakowa niemal na całej trasie wynosiła 120 km/h i kolej była tam bezkonkurencyjna. Niestety, ale komuś zachciało się Pendolino do Rzeszowa i przez to linia musi być pod 160. Przez taką fanaberię upadła kolej lokalna i najbardziej dochodowa linia w Małopolsce, co wykorzystała firma autobusowa "Vojager" uruchamiając kursy co 30min. na trasie Kraków - Tarnów wraz z wprowadzeniem zniżek uczniowskich i studenckich, oraz biletów miesięcznych. Kolejnym gwoździem do trumny MZPR jest zamknięcie "Zakopianki". Przez to ta garstka ludzi, która chciała podróżować z Krakowa do Zakopanego pociągiem z tego zrezygnuje, bo nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z Krakowa do Zakopanego z dwoma przesiadkami, mając ofertę autobusową niemal co 15 minut. - DamianT - 03.02.2014 Adams napisał(a):Niestety, ale komuś zachciało się Pendolino do Rzeszowa i przez to linia musi być pod 160. No ale między Koniecpolem a Opolem dało się remontować pod mniej niż 160, a tamtędy Pendolino tez pojedzie. Adams napisał(a):bo nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z Krakowa do Zakopanego z dwoma przesiadkami, mając ofertę autobusową niemal co 15 minut. Tym bardziej, że Zakopianka to teraz na długim odcinku droga ekspresowa dwupasmowa. - Adams - 07.02.2014 Jest porozumienie ws. zwolnień w Małopolskim Oddziale PR Rynek Kolejowy napisał(a):Dyrektor zapowiedział też wycofanie od marca pociągów PR na liniach Kraków - Wadowice, Sucha Beskidzka - Zakopane i Nowy Sącz - Krynica oraz ograniczenie pracy eksploatacyjnej na pozostałych liniach. Na spotkaniach ze związkami zawodowymi wypracowano porozumienie w sprawie zwolnień. Wdrożony zostanie program dobrowolnych odejść. Szczegóły: Rynek Kolejowy Tutaj tylko pogratulować UMWM z busolubnym marszałkiem Sową na czele. Na Dolnym Śląsku modernizuje się linie do górskich kurortów takich jak Szklarska Poręba czy Kudowa Zdrój, a w Małopolsce likwiduje się kolejowe połączenia do stolicy Tatr - Zakopanego, oraz uzdrowiskowego Zagłębia - Krynicy i okolic. Porażka!!!!!!!! Zanim Sowa uruchomi swoją kolejkę w grudniu, to małopolskie społeczeństwo się tak do kolei zrazi, że nie będzie komu nią jeździć. - Adams - 20.02.2014 Jest kompromis w sprawie pieniędzy dla małopolskich Przewozów Regionalnych. Jak dowiedziało się Radio Kraków, władze województwa postanowiły przekazać dodatkowe cztery miliony złotych na pociągi. Tę informację potwierdził w rozmowie z naszym reporterem wicemarszałek województwa Roman Ciepiela. Więcej: Radio Kraków |