Co dzieje się z EU44-001? - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Co dzieje się z EU44-001? (/thread-4116.html) |
Co dzieje się z EU44-001? - Valcyte - 19.02.2014 Szkoda tylko Husarza, w sumie mają 001 jako dawcę - jarząbek019 - 19.02.2014 A co się dzieję z 001? - Valcyte - 19.02.2014 Odstawiona na Grochowie, robi za dawcę ponoć - jarząbek019 - 19.02.2014 właśnie 001 i 008 nie widziałem nigdy. - Valcyte - 19.02.2014 Jeśli się nie mylę to 001 jeździła w barwach Polski na EURO, a potem została dawcą. Jak to w Polskim toku myślenia bywa, trzeba ciąć koszty napraw po co przepłacać skoro jedną z dziesięciu można poświęcić. - jarząbek019 - 19.02.2014 Dodajmy ze ta wersja Taurusa nie jest już w ogóle produkowana Części serwisowe pewnie jeszcze są dostępne. - pitagoras23 - 19.02.2014 EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową przez złe podłączenie się do sieci przy zmianie napięcia. Mechanik ponoć zamiast do 3kV DC podłączył się już w Polsce na 15 kV AC i nie zadziałały zabezpieczenia i poszło wszystko z dymem. - jarząbek019 - 19.02.2014 Na "chłopski rozum" teoretycznie mając lokomotywę ustawioną na 15kV AC podłączając do niej 3kV DC nie powinno się nic stać, transformator chyba jest za WS więc teoretycznie WS nie powinien złapać. A jeśli lok ustawiony na 3kV a damy mu 15kV AC to teoretycznie powinno zadziałać zabezpieczenie nad prądowe. A praktycznie jak piorun pieprznie w 3kV DC to husarz spalony. - rustsaltz - 19.02.2014 Prąd stały jest dla wszelkich cewek zwarciem, tyrystora nam nie wyłączy itd... Nie wiem jak działa WS na husarzu, ale podejrzewam, że tak jak wis: dopóki nie przekroczysz wartości prądu nie zadziała. - jarząbek019 - 19.02.2014 Instrukcji do EU44 nie znalazłem, ale brat husarza E189 posiada taki wpis w instrukcji "Lokomotywy serii BR 189 we wszystkich wariantach posiadają tzw. automatyczny układ nastawczy, powodujący automatyczne podniesienie pantografu po włączeniu przycisku „Wyłącznik główny wł“ na pulpicie maszynisty, a następnie automatyczne włączenie odpowiedniego wyłącznika głównego. Podnoszony jest pantograf należący do wybranej sieci. Jeśli „wyczute“ napięcie trakcyjne pasuje do wybranej sieci, wyposażenie wysokiego napięcia lokomotywy odpowiednio się skonfiguruje, a dany wyłącznik główny zostanie włączony. Lokomotywa jest gotowa do jazdy. Ja to rozumiem, że jeśli wybierzemy pantograf AC bądź DC podniesiemy go, to lokomotywa jeśli wykryje że prąd jest odpowiedni AC bądź DC w zależności jaki wybierzemy, to załączy nam WSa - przewoz - 22.02.2014 pitagoras23 napisał(a):EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową przez złe podłączenie się do sieci przy zmianie napięcia. Mechanik ponoć zamiast do 3kV DC podłączył się już w Polsce na 15 kV AC i nie zadziałały zabezpieczenia i poszło wszystko z dymem. OIDP system sterowania husarza wyklucza coś takiego. Może coś innego zawiodło, plotki szybko się roznoszą i często mijają się z prawdą - pitagoras23 - 22.02.2014 W każdej plotce jest ziarnko prawdy, ale plotka ma to do tego, że często bywa przekręcana. - Poznanski_mech - 22.02.2014 pitagoras23 napisał(a):EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową przez złe podłączenie się do sieci przy zmianie napięcia. Mechanik ponoć zamiast do 3kV DC podłączył się już w Polsce na 15 kV AC i nie zadziałały zabezpieczenia i poszło wszystko z dymem.Bzdura nad bzdurami! Widziałem ją na Grochowie przedwczoraj koło 13:30 jak szykowała się z jakimś EIC. - mikrobart - 22.02.2014 Poznanski_mech napisał(a):Widziałem ją na Grochowie przedwczoraj koło 13:30 jak szykowała się z jakimś EIC. pitagoras23 napisał(a):EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładowąTo jak w końcu? Udowodnijcie zdjęciowo/filmowo, bo każdy ma swoją wersję wydarzeń. - lolingpl - 22.02.2014 Na tym filmie widać wyraźnie że EU44-001 jest cała i zdrowa: Autor: 19TLK94. Data: 20.02.2014 |