Poszukiwania parowozu T3 (TKh1) - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: HISTORIA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-68.html) +--- Wątek: Poszukiwania parowozu T3 (TKh1) (/thread-412.html) |
Poszukiwania parowozu T3 (TKh1) - xROnx - 31.08.2010 Witam serdecznie. Jestem tutaj nowy więc od razu się przedstawię Szymon, Zielona Góra miłośnik kolei tej w skali 1:1 i tej w stali 1:120 Zaangażowany jestem w otwarcie w moim mieście Muzeum Kolejki Szprotawskiej. Na ten cel udało nam się pozystać magazyn w dawnym budynku dworca Grunberg Oberstadt. Chcemy odtworzyć fragmenty torowisk przy tym dawnym dworcu i zrobić coś na wzór skansenu. Wobec czego poszukujemy taboru jaki jeździł w tamtych latach tj 1910-1945. Za tzw niemca skład ciągnął parowóz T3 (polski odpowiednik Tkh1). Poszukujemy takiego egz. żeby ustawić go jako eksponat. Czy ktoś z Was może wie gdzie takiego szukać? Na razie nasze poszukiwania nie mają żadnego rezultatu :/ Tutaj strona poświęcona tematyce Kolejki Szprotawskiej. Zapraszam do lektury: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ptkraj.pl">www.ptkraj.pl</a><!-- w --> - Poznanski_mech - 31.08.2010 Ja go chyba rok temu w Toruniu widziałem. - xROnx - 31.08.2010 Tak zgadza się. Z resztą w wikipedii jest opisane TKh1 http://pl.wikipedia.org/wiki/TKh1 tylko mam spore wątpliwości że będą chcieli przekazać nam ten egz. Do kogo w_ogóle kierować to pytanie? Jakieś namiary? - Poznanski_mech - 31.08.2010 Najlepiej skontaktuj się z urzędem miasta, tam pewnie zostaniesz skierowany na właściciela tego zabytku/terenu. - przem710 - 31.08.2010 Pomysł bardzo fajny życzę powodzenia. Ps. Brak wielkich liter na początku postu, popraw i będzie OK. - xROnx - 31.08.2010 Na necie znalazłem informację że malowaniem tego parowozu zajęło się Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki. Skontaktuję się z nimi i zobaczymy co powiedzą. Teraz zastanawiam się nad jedną rzeczą. Jeśli będą zainteresowani to jak przetransportować ten parowóz do Zielonej Góry? - puma2091 - 31.08.2010 Dogadać się z PLK i Cargo i stonką go przyciągnąć. Hamulce mówią "Nie!"? Na platformę i z przekroczoną skrajnią wio. A jak już sieć trakcyjna mówi nie, to niestety zostaje tir. - TOMEKKOT - 31.08.2010 xROnx, Musisz się liczyć z tym że nie jest to tanie przedsięwzięcie. Do wyboru masz transport drogowy i kolejowy, całe szczęście parowóz nie jest duży więc technicznie sporych problemów być nie powinno. - Obleśny Szczur - 31.08.2010 puma2091 napisał(a):Hamulce mówi± "Nie!"? Nie musi mieæ sprawnych hamulców, mo¿na go podczepiæ do jakiego¶ sk³adu, wa¿ne ¿eby masa hamuj±ca ca³ego sk³adu by³a odpowiednia, tak samo jak czasem wy³±cz± siê hamulce w wagonie, który ma je uszkodzone i poci±g jedzie dalej bez odpinania. Wiêkszy problem mo¿e byæ z dopuszczaln± prêdko¶ci± tego pojazdu, bez zdjêcia wi±zarów pewnie by siê nie oby³o. - puma2091 - 31.08.2010 Nie miałem na myśli czy będą hamować, ale czy w ogóle on ruszy. Na całym osprzęcie hamulcowym jest więcej rdzy jak mrówek jakie tam mieszkają :-D ;-) O transporcie jakiegoś tam taboru bez hamulców w środku składu to ja wiem. |