Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Poszukiwania parowozu T3 (TKh1) - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: HISTORIA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-68.html)
+--- Wątek: Poszukiwania parowozu T3 (TKh1) (/thread-412.html)



Poszukiwania parowozu T3 (TKh1) - xROnx - 31.08.2010

Witam serdecznie.
Jestem tutaj nowy więc od razu się przedstawię Smile
Szymon, Zielona Góra miłośnik kolei tej w skali 1:1 i tej w stali 1:120 Smile
Zaangażowany jestem w otwarcie w moim mieście Muzeum Kolejki Szprotawskiej. Na ten cel udało nam się pozystać magazyn w dawnym budynku dworca Grunberg Oberstadt. Chcemy odtworzyć fragmenty torowisk przy tym dawnym dworcu i zrobić coś na wzór skansenu. Wobec czego poszukujemy taboru jaki jeździł w tamtych latach tj 1910-1945. Za tzw niemca skład ciągnął parowóz T3 (polski odpowiednik Tkh1). Poszukujemy takiego egz. żeby ustawić go jako eksponat. Czy ktoś z Was może wie gdzie takiego szukać? Na razie nasze poszukiwania nie mają żadnego rezultatu :/
Tutaj strona poświęcona tematyce Kolejki Szprotawskiej. Zapraszam do lektury:
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ptkraj.pl">www.ptkraj.pl</a><!-- w -->


- Poznanski_mech - 31.08.2010

Ja go chyba rok temu w Toruniu widziałem.


- xROnx - 31.08.2010

Tak zgadza się. Z resztą w wikipedii jest opisane TKh1 http://pl.wikipedia.org/wiki/TKh1 tylko mam spore wątpliwości że będą chcieli przekazać nam ten egz. Do kogo w_ogóle kierować to pytanie? Jakieś namiary?


- Poznanski_mech - 31.08.2010

Najlepiej skontaktuj się z urzędem miasta, tam pewnie zostaniesz skierowany na właściciela tego zabytku/terenu.


- przem710 - 31.08.2010

Pomysł bardzo fajny życzę powodzenia.

Ps. Brak wielkich liter na początku postu, popraw i będzie OK.


- xROnx - 31.08.2010

Na necie znalazłem informację że malowaniem tego parowozu zajęło się Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki. Skontaktuję się z nimi i zobaczymy co powiedzą.
Teraz zastanawiam się nad jedną rzeczą. Jeśli będą zainteresowani to jak przetransportować ten parowóz do Zielonej Góry? Smile


- puma2091 - 31.08.2010

Dogadać się z PLK i Cargo i stonką go przyciągnąć. Hamulce mówią "Nie!"? Na platformę i z przekroczoną skrajnią wio. A jak już sieć trakcyjna mówi nie, to niestety zostaje tir.


- TOMEKKOT - 31.08.2010

xROnx, Musisz się liczyć z tym że nie jest to tanie przedsięwzięcie. Do wyboru masz transport drogowy i kolejowy, całe szczęście parowóz nie jest duży więc technicznie sporych problemów być nie powinno.


- Obleśny Szczur - 31.08.2010

puma2091 napisał(a):Hamulce mówi± "Nie!"?

Nie musi mieæ sprawnych hamulców, mo¿na go podczepiæ do jakiego¶ sk³adu, wa¿ne ¿eby masa hamuj±ca ca³ego sk³adu by³a odpowiednia, tak samo jak czasem wy³±cz± siê hamulce w wagonie, który ma je uszkodzone i poci±g jedzie dalej bez odpinania.
Wiêkszy problem mo¿e byæ z dopuszczaln± prêdko¶ci± tego pojazdu, bez zdjêcia wi±zarów pewnie by siê nie oby³o.


- puma2091 - 31.08.2010

Nie miałem na myśli czy będą hamować, ale czy w ogóle on ruszy. Na całym osprzęcie hamulcowym jest więcej rdzy jak mrówek jakie tam mieszkają :-D ;-) O transporcie jakiegoś tam taboru bez hamulców w środku składu to ja wiem.