interREGIO: Komercyjna służba publiczna - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: interREGIO: Komercyjna służba publiczna (/thread-4169.html) |
interREGIO: Komercyjna służba publiczna - Adams - 26.03.2014 W tym miesiącu mija pięć lat od uruchomienia przez Przewozy Regionalne pierwszego pociągu kategorii Interregio. Przez ten czas oferta IR stale się zmieniała, ale dalekobieżne składy przewoźnika odgrywały i odgrywają istotną rolę w systemie transportowym kraju. Wciąż są najtańszymi w Polsce dalekobieżnymi połączeniami kolejowymi, a możliwość zakupu wspólnego biletu na pociągi IR - Regio pozwala dodatkowo obniżyć koszty podróży dla dojeżdżających z małych miejscowości do węzłów, gdzie przesiadają się na pociągi długodystansowe. Więcej: Rynek Kolejowy - pitagoras23 - 26.03.2014 Szkoda, że PLK i rząd podkłada wielkie kłody PR i te muszą zwijać siatkę połączeń IR. Brakuje IR Barbakan, IR w obiegu Jelenia Góra - Białystok - Międzylesie - Olsztyn. - Adams - 30.07.2015 Koniec Interregio. Przewozy Regionalne likwidują wszystkie połączenia komercyjne Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", od 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwiduje komercyjny segment swojej działalności, czyli pociągi Interregio, Regioexpress i autobusy InterregioBus. W ofercie pozostaną wyłącznie połączenia dotowane. Szczegóły: Rynek Kolejowy - SCZ - 30.07.2015 Szybko, liczyłem że jeszcze do grudnia dociągną.Stopniowa likwidacja IR była widoczna już od ubiegłego roku i chyba nikt nie jest zaskoczony całkowitą likwidacją bez przyszłościowych IRów. Kolejny dobry krok ku taryfowej normalizacji rynku dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Chyba stąd za IR Giewont grupa wagonów z Częstochowy do Zakopanego do Pogorii (ICN Wenus). - ET40 - 30.07.2015 Drwęca i Mamry nie były dotowane? Wiadomość zła. TLK nie pojadę za 9 czy nawet 19 złotych na w miarę długim dystansie. - Adams - 31.07.2015 ET40, dotowane były tylko odcinki IR na których obowiązywała taryfa Regio, oraz wszystkie w rel. Łódź - Warszawa i Wrocław - Drezno. Wszystkie pozostałe kursowały komercyjnie. Wracając do tematu, także uważam że szkoda przestaje istnieć jedyna konkurencja dla IC w segmencie dalekobieżnym. Tym sposobem PKP IC stało się monopolistą w tym segmencie. Szkoda że władze lokalne nie potrafią się dogadać w sprawie połączeń stykowych. Z IR można by śmiało zrobić dalekobieżne przyśpieszone Regio, tyle że marszałkowie poszczególnych województw przez które przejeżdżają musielibyśmy się do nich dokładać. Niestety, wszechobecny na polskiej kolei niedasizm spowodował że czegoś takiego nie ma i raczej nigdy nie będzie. - SCZ - 31.07.2015 ET40 napisał(a):Wiadomość zła. TLK nie pojadę za 9 czy nawet 19 złotych na w miarę długim dystansie.Ale tylko przy zakupie przez internetowy system sprzedaży. Przy zakupie biletu w kasie był szok że bilet na kibel może kosztować tak dużo.Średnio różnica między TLK a IR wynosiła 5.50zł. Nic nie stoi na przeszkodzie aby uruchamiać pociągi Regio w zamian za marginalną już markę InteRegio. Po podziale PKP, uzasadnionym było konkurowanie ze sobą obu firm a dziś, po usamorządowieniu PR, celem jest przygotowanie kolei na konkurencję zza granicy po roku 2019r. Wymagania pasażerów również wzrosły. - masovian - 31.07.2015 Regio relacji W-wa - Szczecin, to bardzo średni pomysł, Taki "tylko dla twardzieli". Poza tym już dzisiaj mogą jeździć po torach zagraniczni przewoźnicy. I jeżdżą. W kuj.-pom. nagminnie. Ale stawki PLK są takie, że robienie komercyjnych pociągów się odechciewa. I nie sądzę, aby po 2019 coś w tej kwestii się zmieniło... - Adams - 31.07.2015 masovian, nikt tu nie mówi o pociągu w takiej relacji zatrzymującym się w każdej dziurze, tylko o pociągu przyśpieszonym. Coś pośredniego między TLK a Regio, czyli postoje na ważniejszych stacjach, a standard i taryfa osobowa. Coś takiego funkcjonuje min. w Niemczech jako kategoria RE i cieszy się powodzeniem. - masovian - 31.07.2015 Tak w kwestii W-wa - Szczecin, to tak od Poznania do Szczecina, to po tym jak się już zatrzymuje w Dobiegniewie, to doprawdy nie wiem jakie są jeszcze stacje do zatrzymania po drodze... Ale jeżeli ma to obejść przepisy czy tam ustalenie, to nie mam nic przeciwko. Zwłaszcza, że dążenie PICu do monopolu w przewozach dalekobieżnych nie podoba mi się, bo pamiętam co oni robili jak mieli monopol na pewnych odcinkach... - Gżągal - 31.07.2015 Przecieki co do rozkładu jazdy 2015/16 mówią też o kilku nowych pociągach PKP IC na trasie Warszawa - Szczecin, tak więc kto wie czy utrata interREGIO będzie bardzo odczuwalna. Ciekawi mnie tylko co PR-y zrobią z wagonami z tych pociągów? Piętrusy jeszcze może znajdą jakieś zatrudnienie, ale przedziałowe jedynki? - sm31-131 - 31.07.2015 Odczujemy - w cenie takiego przejazdu. A wagony w najgorszym wypadku pojadą jako zdeklasowane dwójki. I niestety takiego wariantu należy się spodziewać . Pozdrawiam sm31-131 - Gżągal - 31.07.2015 Chyba najlepszym. Nie widzę ich przyszłości w pociągach dotowanych, bo w których? - Mariusz W. - 31.07.2015 Unowocześnione wozy z REGIOekspresu pojawiają się na pociągach osobowych m.in. z Wrocławia Głównego do Leszna, więc z pozostałymi pewnie będzie podobnie. - ET40 - 01.08.2015 Czyli będą się poniewierać na krótkich trasach. Żeby chociaż trafiły na pociągi łódzkie, miałoby to większy sens niż puszczanie tego na Wrocław-Leszno. Już tak kiedyś było - ED72 w malowaniu iR kursowały na trasach typu Toruń Gł. - Włocławek, Toruń Gł. - Iława. Nie chce mi się wierzyć w to, że wszystkie komercyjne pociągi iR nie bilansowały się, również te z częściową dotacją. Oby tylko PKP IC coś uruchomiło w miejsce po iR-ach. |