Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Skrajnia dla ustawiania nowych semaforów wjazdowych w nowych miejscach - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Skrajnia dla ustawiania nowych semaforów wjazdowych w nowych miejscach (/thread-4176.html)



Skrajnia dla ustawiania nowych semaforów wjazdowych w nowych - szakal - 29.03.2014

Podczas rewitalizacji linii kolejowej m.in. trzeba wykonać regulację osi torów.

Planowana prędkość po rewitalizacji - 120km/h

Stare semafory na stacji ze względu na fatalny stan techniczny są przeznaczone do demontażu.

W związku z tym jaka powinna być skrajnia dla ustawiania nowych semaforów wjazdowych w nowych miejscach na rewitalizowanej linii kolejowej??


- Paweł Piotr - 29.03.2014

Wyczerpującą odpowiedź na Twoje pytanie znajdziesz w następujących dokumentach:

Wytyczne techniczne budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym
Ie-4 (WTB-E10)

§ 5. Ogólne zasady ustawiania sygnalizatorów.

Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Rozdział 5 – Rozstaw torów i skrajnie budowli, § 30.


- szakal - 08.04.2014

Paweł Piotr napisał(a):Wytyczne techniczne budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym
Ie-4 (WTB-E10)

§ 5. Ogólne zasady ustawiania sygnalizatorów.

pkt. 2 Semafory wjazdowe należy ustawiać z zachowaniem skrajni budowli linii kolejowej obowiązującej dla szlaku.


- Paweł Piotr - 08.04.2014

Ie-4(WTB-E10)
§ 5.
Ogólne zasady ustawiania sygnalizatorów
1. Sygnalizatory należy ustawiać lub zawieszać obok toru, do którego się odnoszą, poza obrysem obowiązującej skrajni budowli linii kolejowej, z zachowaniem warunków podanych w dokumentach [1], [2], [3], [15] i [19], tak aby była zapewniona wymagana widoczność sygnałów zgodnie z zapisami § 9. Maksymalna odległość sygnalizatora od osi toru nie powinna być większa niż 4m. Odległość ta może zostać zwiększona za zgodą Dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
(...)
A tu szczegółowy wykaz dokumentów, w których znajdują się warunki na temat zasad ustawiania sygnalizatorów:
[1] Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1).
[2] Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych
warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. nr 172 z 2005r. poz. 1444 – z późn. zm.).
[3] Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1 (D-1).
[15] Standardy Techniczne - szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych do prędkości Vmax ≤ 200 km/h (dla taboru konwencjonalnego) / 250 km/h (dla taboru z wychylnym pudłem).
[19] Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. nr 151, poz. 987 – z późn. zm.).


- szakal - 24.04.2014

a jaka obowiązuje skrajnia dla tarcz ostrzegawczych To (przed semaforami wjazdowymi) ??

taka sama jak dla semaforów wjazdowych??


- Paweł Piotr - 24.04.2014

Przytoczone przepisy dotyczą wszystkich sygnalizatorów przytorowych.