Skórcz - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: DWORCE, STACJE I PRZYSTANKI KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-13.html) +---- Dział: OPISY STACJI I PRZYSTANKÓW (https://www.forumkolejowe.pl/forum-43.html) +---- Wątek: Skórcz (/thread-4236.html) |
Skórcz - norbis97 - 24.04.2014 Kolej dotarła do Skórcza w październiku 1902 roku ze Smętowa,pół roku później Smętowo zyskało połączenie ze Starogardem Gdańskim. 20 sierpnia 1908 Skórcz stał się węzłem kolejowym W okolicy dworca znajdowała się lokomotywownia, która została wyburzona z związku budową obwodnicy. Budynek dworca jest zbudowany z cegły, kryty jest dachówką. Linia 243 została przerwana poprzez budowę obwodnicy w miejscu przejazdu drogowego. Czego skutkiem niemożliwe jest wykonanie oblotu składu. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... lejowy.jpg W 1994 roku Skórcz stracił połączenie pasażerskie w kierunku Szlachty, a rok później w kierunku Smętowa. W 1997 roku zostają zawieszone ostatnie 2 pary pociągów relacji Starogard Gdański – Skórcz ustał również ruch towarowy na tej linii. W 2001 roku ustał całkowicie ruch pociągów w Skórczu. W ostatnich latach w roku 1996-97 ruch na tej linii prowadzony był przez wagony motorowe serii SN61( obecnie znajduje się w Zajączkowie Tczewskim) oraz przez składy typu:SP42 wraz "ryflakami" http://photos.wikimapia.org/p/00/01/59/69/77_big.jpg |