![]() |
[KM] Przetarg na 12 pięcioczłonowych EZT-ów - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: [KM] Przetarg na 12 pięcioczłonowych EZT-ów (/thread-4359.html) Strony:
1
2
|
[KM] Przetarg na 12 pięcioczłonowych EZT-ów - sphinx - 05.07.2014 Koleje Mazowieckie ogłosił od dość dawna oczekiwany przetarg na 12 nowych, pięcioczłonowych EZTów do obsługi linii w ramach aglomeracji warszawskiej. Zamówienie obejmuje również świadczenie usług utrzymania przez 48 miesięcy. O jego wykonanie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat dostarczyli minimum 3, minimum trójczłonowe EZTy z Vmax 160km/h oraz świadczyli dla takich pojazdów usługi utrzymania (P1-P3) przez co najmniej 6 miesięcy. Termin składania i otwarcia ofert to 12.08.2014, wybór najkorzystniejszej nastąpi wg następujących kryteriów: - cena (55%) - zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km (5%) - gwarancja (10%) - termin dostawy trzeciego EZT (10%) - współczynnik niezawodności (10%) - współczynnik gotowości technicznej (10%) SIWZ oraz resztę dokumentów można pobrać pod poniższym linkiem: http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,396.html - DamianT - 07.07.2014 Cena 55%? No nieźle. Dobry kierunek. - Afrika Bambaataa - 07.07.2014 Nie widziałem dokładnego SIWZ-a, ale skoro to mają być 5-członowe EZT-y, to brawo dla KM za ten ruch. Jeśli chodzi o długość, to dwie jednostki spięte ze sobą powinny idealnie pasować do długości peronów. Z tego co pamiętam, to ani Impulsy, ani Elfy nie mogą jeździć w trakcji podwójnej, gdyż nie mieszczą się w peronach. Brawo również za odejście od kryterium ceny jako jedynego kryterium przy rozstrzyganiu przetargu. Ciekawe, czy w przetargu wystartuje ktoś oprócz Pesy i Newagu? Stadler chyba powininen spełniać wymogi formalne, aby mógł złożyć swoją ofertę. - sphinx - 07.07.2014 Maksymalna długość jednego składu to 100m. Sześcioczłonowe Impulsy/Elfy są za długie (takich Koleje Mazowieckie nie mają), ale dwa czteroczłony mieszczą się w peronach. Tak naprawdę na kolei przetargi ze 100% cena są już rzadkością, w tym przypadku warte zauważenia jest wysokie punktowanie wskaźników niezawodności i dostępności. Wg mnie tutaj się wszystko rozegra. Stadler jak najbardziej może wystartować, pytanie czy w niecałe półtora roku (a praktycznie w około 1 roku) wyrobi się z produkcją 12 składów. - Matz32 - 12.07.2014 No ciekawe czy Stadler wystawi 5 czlonowego Flirta 3 ktory ma jakies 90m dlugosci. Posiada Okolo 270 miejsc siedzacych w zaleznosci od ilosci toalet i ukladu siedzen. - przewoz - 13.07.2014 Mam wątpliwości, czy w ogóle ostatecznie ofertę złożą. Mało czasu na wszystko. - sphinx - 25.08.2014 Niespodzianka - wpłynęły dwie oferty ;-D Newag 257 272 950 zł brutto Pesa 267 143 700 zł brutto Czyli jeśli korzystając z niskich kar Newag nacyganił w niezawodności/dostępności (nie znam oferty, ale znając życie Pesa na pewno to zrobiła) to może wygrać. - Mark - 26.08.2014 Newag ma pewnie możliwość szybkiej podmiany członów z innych pojazdów i skonstruowanie na szybko nowych, dlatego ma większe szanse na zwycięstwo i pewnie dlatego oferują te składy za tak niską cenę. Koleje Mazowieckie będą miały wówczas komplet pojazdów prawie wszystkich producentów, jeszcze brakuje Skody i CAFa. - sphinx - 26.08.2014 Myślę, że to nie miało dużego znaczenia. Po zmianach termin dostawy 3 sztuk za który jest najwięcej punktów przesunięto bodaj na maj, a to oznacza że również Pesa nie powinna mieć problemów z jego dotrzymaniem. Zużycie energii również będzie podobne, co przy takiej a nie innej konstrukcji kryterium oznacza, że jego wpływ będzie pomijalny. Na 95% obie firmy dały maksymalną długość gwarancji. Czyli wszystko rozbije się o kryteria niezawodności i dostępności. Kary był dość łagodne więc zdziwiłbym się gdyby Pesa nie zaoferowała maksymalnych współczynników. Tymczasem prezes Konieczek powiedział, że: Cytat:Cenę mamy lepszą. Co do pozostałych współczynników jesteśmy w górnej granicy, której wymagał zamawiający. Dlatego jestem optymistąhttp://inforail.pl/text.php?from=main&id=66390 Pytanie jak blisko są tej górnej granicy, bo te 2 punkty jednak łatwo stracić. - sphinx - 02.10.2014 O 1,23 punktu wygrywa Newag: http://www.mazowieckie.com.pl/g2/orygin ... 68e7bb.pdf - Afrika Bambaataa - 03.10.2014 Z jednej strony cieszę się, że wygrał Newag, ponieważ mając porówanie SKM-kowych Impulsów i Elfów, wybieram te pierwsze. Z drugiej strony, o czym wspominałem kiedyś w innym temacie, duża liczba różnych serii od różnych producentów czyni droższym ich utrzymanie oraz uniemożliwia/utrudnia przekładanie elementów z jednego pojazdu do drugiego. - sphinx - 28.10.2014 Odwołanie Pesy odrzucone: Cytat:Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie PESY w przetargu na dostawę 12 pięcioczłonowych ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Oznacza to, że przewoźnik będzie mógł podpisać umowę z wybranym wykonawcą, a więc nowosądeckim Newagiem.http://inforail.pl/text.php?from=main&id=67550 - Jacek Z. - 02.11.2014 Też ciekaw jestem, jak to wyjdzie z tą nową, pięcioczłonową wersją - nieparzystą liczbą członów przypominać będzie 36WE, długością bardziej 35WE, a pewnie napęd tylko na skrajnych członach nie wystarczy... - sphinx - 07.02.2015 Newag pokazał raczej ostateczne wizualizacja Impulsów dla KM: ![]() ![]() ![]() http://www.newag.pl/tak-beda-wygladaly- ... owieckich/ Wg mnie to najlepsze dotychczasowe malowanie, wygląda świetnie. - sm31-131 - 07.02.2015 Czy ja dobrze widzę "wars" w wersji bezobsługowej :-)? To tylko na wizualizacji tak zrobili czy faktycznie będą miały te automaty? W innych wersjach impulsa coś takiego występuje? Pozdrawiam sm31-131 |