Pozostałości po KRR - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Pozostałości po KRR (/thread-4504.html) |
Pozostałości po KRR - Mariusz W. - 06.09.2014 Pozostałości po wielkim, nieukończonym przedsięwzięciu lat 80., jakim była Kolej Ruchu Regionalnego jest całe mnóstwo. Stan zaawansowania prac ocenia się jako 25%. Ograniczę się do najbardziej widocznych. Najbardziej widoczne są od Zabrza do Rudy Śląskiej. Do ok. 1993 roku leżały nawet tory. Nastawnia dla stacji Zabrze Główne: Kładka nad torami w Zabrzu: Co ciekawe, łączy ona ulicę Cmentarną, która nie ma chodnika, z ulicą Skalley, na której nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Wcześniej w tym miejscu był przejazd drogi gruntowej w poziomie szyn. Wiadukt w Rudzie Śląskiej: Z ulicy wygląda tak: http://goo.gl/maps/3qujv Krąży pogłoska, że nieopodal tego wiaduktu są zakopane dwa wagony 409V, które wykorzystywano do usypywania nasypu. Wywaliły się 7.07.1987. Stwierdzono, że nie będą one przywrócone i są zakopane tam do dzisiaj. Ale czy to prawda? Wiadukt Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach z rezerwą pod KRR: Swoją drogą, zarówno prace nad KRR jak i DTŚ rozpoczęto w tym samym roku, czyli 1986. Obie były wtedy rozmachem, a dziś tylko DTŚ jest na ukończeniu. Pomocnicza stacja postojowa Katowice Bogucice: Widać to jadąc od strony Krakowa, przed st. Katowice Zawodzie, po prawej stronie. Też były już tory. W Gliwicach wybudowano peron 4, jednak KRR z niego nie miała korzystać, a wykorzystywać w całości peron 1. W Gliwicach wybudowano także nastawnię pod kątem KRR, ale nie wiem którą. Prace rozpoczęto także w Pyskowicach. - rustsaltz - 07.09.2014 W Pyskowicach zbudowano peron 4, przy czym KRR miala wykorzystywac peron 1, uzywany przez pociagi jadace z Bytomia. Rowniez w Katowicach widac poszerzone wiadukty dla KRR. RE: - Petyniak - 03.07.2017 (07.09.2014, 11:01)rustsaltz napisał(a): W Pyskowicach zbudowano peron 4, przy czym KRR miala wykorzystywac peron 1, uzywany przez pociagi jadace z Bytomia. Rowniez w Katowicach widac poszerzone wiadukty dla KRR. Wiem, że troszkę odkopywanie wątku,ale jeśli ktoś nadal szpera, zapraszam: http://krr.c0.pl/ RE: Pozostałości po KRR - rustsaltz - 05.07.2017 Może jednak zamiast forum pokusić się o jakieś profesjonalniejsze (wiem, wiem niepoprawnie, ale odkąd wicepremier użył słowa "imposybilizm" wolno wszystko w języku mieszać) opracowanie ? |