Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Luxtorpeda i czas przejazdu - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+--- Wątek: Luxtorpeda i czas przejazdu (/thread-4552.html)



Luxtorpeda i czas przejazdu - hutterdm - 25.09.2014

http://menstream.pl/wiadomosci-na-serio ... 25955.html

Idąc za tym przypomniało mi się, że w latach 1936-37 w Wiśle pojawiły się Luxtorpedy na jazdach testowych. Ponoć czas przejazdu odcinka Katowice-Wisła Uzdrowisko wynosił 69 min lub 72 min. I ten czas wydaje mi się dziwnie krótki. Po pierwsze, którędy ten pociag jechał? Pociągi do Wisły nie kursowały wtedy przez Tychy i Pszczynę, tylko od zachodniej strony przez Rudę Śląską a czas przejazdu osobowego wynosił blisko 4 godziny w erze parowozów. Dopiero znacznie później wybudowano łącznicę omijającą Czechowice-Dziedzice i pociągi do Wisły zaczęły tamtędy jeździć. Tak czy siak, od Chybia jest masa krętych zakrętów i zawrotnych prędkości pociągi nie osiągały. Więc taka moja wątpliwość, czy przed wojną, nawet jeśli Luxtorpedę skierowano przez Pszczynę ze zmianą czoła w Czechowicach, 69 min było możliwe do osiągnięcia? Czy to tylko legenda Luxtorpedy...


- rustsaltz - 25.09.2014

Książka "Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1918-1939" nic o testach do Wisły nie wspomina, ale mając na uwadze, że Luxtorpedy osiągały około 90 km/h nie jest wykluczone, że wystarczyło 70 minut.


- przem710 - 25.09.2014

Tu masz rozkłady jazdy z tamtych lat. Warto poszukać być może potwierdzą Twoją teorię.

http://www.forumkolejowe.pl/6568.htm