Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Okres naprawy rewizyjnej - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Okres naprawy rewizyjnej (/thread-4642.html)



Okres naprawy rewizyjnej - Andrzej - 21.11.2014

Dzień dobry Państwu.
Chciałbym uzyskać informację, czy jest jakieś rozporządzenie ministra, które opisuje co jaki okres powinny być przeprowadzane naprawy rewizyjne lokomotyw?
Drugie pytanie, co jaki czas przeprowadzane są naprawy rewizyjne lokomotyw i wagonów oraz naprawy główne?

Pozdrawiam,
Andrzej


- 150.150 - 21.11.2014

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba instrukcja Bt-3 oraz Itw-4. Zresztą musisz przeczytać, jeśli bym wprowadził w błąd to z góry przepraszam.


Re: Okres naprawy rewizyjnej - przem710 - 21.11.2014

Andrzej napisał(a):Dzień dobry Państwu.
Chciałbym uzyskać informację, czy jest jakieś rozporządzenie ministra, które opisuje co jaki okres powinny być przeprowadzane naprawy rewizyjne lokomotyw?
Drugie pytanie, co jaki czas przeprowadzane są naprawy rewizyjne lokomotyw i wagonów oraz naprawy główne?

Pozdrawiam,
Andrzej

Nie ma stałego okresu, wszystko jest zależne do DTR danej lokomotywy zatem limity kilometrów dla poszczególnych serii różnią się.


- Jaszczur - 24.11.2014

Nie tyle DTR co DSU.
Nie tylko czasookresy i przebiegi zależne są od serii lokomotywy, również dla kogo jest zatwierdzona DSU.
Czasami przy tej samej serii, różni przewoźnicy mają różny cykl.

Nie ma więc uniwersalnej odpowiedzi na zadane pytanie przez Andrzeja.


- Afrika Bambaataa - 24.11.2014

Czy ktoś z użytkowników mógłby wyjaśnić tajemnicze skróty DTR i DSU?


- rustsaltz - 24.11.2014

Dokumentacja Techniczno-Ruchowa i Dokumentacja Systemu Utrzymania.

Cytat:Nie tylko czasookresy i przebiegi zależne są od serii lokomotywy, również dla kogo jest zatwierdzona DSU.
Czyli okazuje się, że szybkość zużywania się szczotek jest zależna od koloru lokomotywy Big Grin


- Jaszczur - 24.11.2014

Żeby tylko takie problemy były Big Grin kiedyś "utek" klepał wszystko co przedstawił przewoźnik.


- Afrika Bambaataa - 24.11.2014

rustsaltz napisał(a):Dokumentacja Techniczno-Ruchowa i Dokumentacja Systemu Utrzymania.

Dziękuję :-)


- MichałŁ - 24.11.2014

rustsaltz napisał(a):Czyli okazuje się, że szybkość zużywania się szczotek jest zależna od koloru lokomotywy Big Grin

Czasami to zależy od specyfiki pracy maszyny np. w pracy na bocznicach resursy nie są podawane w km tylko w godzinach pracy. Użytkownicy mogą też wymagać np różnych profili obręczy lub ustawienie rur piaskowych czy zgarniaczy albo np różne okresy niektórych czynności obsługowych np. czyszczenie filtrów przy pracy w dużym zapyleniu.