Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Matejko - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Matejko (/thread-4689.html)



Matejko - skalt - 22.12.2014

Walka o Matejke trwa.
Cytat:Największą zaletą Matejki' była niska cena biletów, atrakcyjna zarówno dla studentów, jak i pracowników. Za główną przyczynę likwidacji Matejki, posłowie PiS uważają wprowadzenie znacznie droższych połączeń taboru Pendolino, który wyparł tańszą konkurencję:
„Sytuacja ta dowodzi, iż osoby odpowiedzialne za stan pasażerskich połączeń kolejowych nie potrafią dostosować oferty przewozowej do realnego zapotrzebowania i oczekiwań pasażerów”czytamy w piśmie PiS skierowanym do Stanisława Żmijana, przewodniczącego komisji infrastruktury.
.. Tymczasem Maria Wasiak, minister infrastruktury uważa, że połączenie jest „bardzo deficytowe”: 'Matejko' jest czubkiem góry lodowej. Nie jest to bowiem jedyne połączenie tego przewoźnika, które jest deficytowe”.
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=68437


- Mark - 23.12.2014

Posłowie PISu uczepiają się tej samej akcji co Gazeta Wyborcza (o zgrozo), a dobrze wiemy, że żaden z nich nawet do tego pociągu nie wsiadł. Te wszystkie bezcelowe i bezsensowne działania są pokierowane szukaniem głosów od naiwnych ludzi. Kwestia "Matejki" jest taka, że Przewozy Regionalne same zrezygnowały z tego połączenia, gdyż niemożliwym było stworzenie obiegu dla składu wagonowego przy innej godzinie niż proponowali, który miałby jeździć na IR "Matejko". Więc w najlepszym wypadku pojechałby co najwyżej ED72, a wiadomo że powstałyby przez to pretensje do przewoźnika z jakiej racji wysyłany jest taki tabor na taką relację. To, że pojawia się Pendolino powoduje jedynie poszerzenie sfery pociągów najwyższej klasy - co składa się na większą liczbę pociągów priorytetowych. Tworzenie rozkładu jazdy polega na kilku ważnych punktach, przede wszystkim trzeba brać pod uwagę najpierw pociągi z najwyższym priorytetem i z tego właśnie powodu zepchnięto interREGIO na inną godzinę, co skończyło się tą rezygnacją.


- rustsaltz - 15.01.2015

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... aboru.html

W sprawie Matejki wypowiedział się zarząd PRów. Chciałoby się zapytać: i co mikolstwo na to?


- pnndzwdz - 15.01.2015

myślę że na kiblach mógłby być, byle by tańszy był od PICu


- rustsaltz - 15.01.2015

Cytat: Podstawienie EZT-ów po to, by utrzymać połączenie, byłoby strzałem w stopę dla Przewozów Regionalnych i spowodowałoby utrwalanie negatywnej opinii o spółce na rynku, na co jej zarząd nie może pozwolić – dodaje Pasikowski.



- syrenka - 15.01.2015

I tak strzelili sobie w stopę taborem na Mewie i Portowcu. Więc jeden czy dwa strzały nie powinny chyba robić różnicy, skoro i tak to w nosie mają? :->


- Poznanski_mech - 15.01.2015

Ciekawe co mają do powiedzenia mikole które tutaj tak zacięcie twierdziły o spiski PLKi i wymyślały miliony innych bajek. Ciężko uzyskać zysk z biletów po złotówce...


- Mariusz W. - 15.01.2015

Poznanski_mech napisał(a):Ciężko uzyskać zysk z biletów po złotówce...
No tak, ale przecież one w ogóle nie służą bezpośredniemu tworzeniu zysków. Nie taka ich rola.


- pnndzwdz - 15.01.2015

rustsaltz napisał(a):
Cytat: Podstawienie EZT-ów po to, by utrzymać połączenie, byłoby strzałem w stopę dla Przewozów Regionalnych i spowodowałoby utrwalanie negatywnej opinii o spółce na rynku, na co jej zarząd nie może pozwolić – dodaje Pasikowski.

No to właśnie o tym mówię, że mi to nie przeszkadza, że są kible, tylko byleby były tańsze od PICu i nie jechały dłużej niż 3:20. I myślę, że dużo studentów by na to przystało, no zapomniałem jeszcze o tłoku...


- rustsaltz - 15.01.2015

Tobie to nie przeszkadza, ale wielu podróżnym tak. Kto wie, może PRy przed ostateczną restrukturyzacją zaprzestały strzelania w stopę?


- Barciur - 16.01.2015

Wystarczy spojrzeć na IR Bolko i narzekania na to, że 8 godzinna podróz odbywa się na kiblu.


- Mark - 17.01.2015

Tak czy inaczej wyszło na to iż w swojej wypowiedzi sprzed miesiąca miałem absolutną rację pisząc o interREGIO "Matejko".


- skalt - 17.01.2015

Rustsaltz w przytoczonym przez ciebie artykule zwróciłbym bardziej uwagę na inny fragment:
Cytat:Prezes Przewozów Regionalnych dodał także, że składy obsługujące wcześniej IR „Matejko” od nowego rozkładu jazdy pojechały do Wielkopolski, ze względu na możliwą refundację kosztów modernizacji tych wagonów w ramach programów POIiŚ. Obecnie obsługują one połączenia na trasie Poznań-Wrocław-Jelenia Góra.

Wychodzi na to że, gdyby składy dalej jeździłyby na trasie Kraków- Warszawa nie można byłoby się starać o refundację kosztów modernizacji co dla mnie jest to trochę zastanawiające że refundacja przysługuje na konkretny rejon kraju. Czyżby po Wielkopolsce powinny jeździć tylko wagony po modernizacji?

Natomiast co do deficytu, to trzeba było przedstawić jakieś wyliczenia żeby uzasadnić potrzebę zlikwidowania połączenia. Gdy postulowano wprowadzenie dodatkowego postoju pociągu na stacji, podano wyliczenia strat ekonomicznych które nadawały się tylko do kabaretu. Obecnie panuje taka tendencja że pociągi jeżdżą tam gdzie ktoś trochę więcej dopłaci.


- ET40 - 17.01.2015

Jeżeli wielkopolskie daje na to kasę, to nic w tym dziwnego, że wagony mają jeździć właśnie tam Smile


- Gordon - 15.02.2015

Dla mnie może być Matejko od PR albo może być TLK byle by były połączenia przez CMK NORMALNYM pociągiem POSPIESZNYM a nie Pendolino czy EIC za 120 zł i by te połączenia były w dogodnych godzinach.