Pafawag - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Pafawag (/thread-47.html) |
Pafawag - yafal3390 - 07.06.2010 Chciałbym powówić o maszynach firmy PaFaWag. Chcę znać wasze opinie o tej niesamowitej fabryce taboru. Trzeba przyznać że gdyby nie PaFaWag to składy pociągów byłyby ciągnięte przez zagraniczne lokomotywy, a zespoły takcyjne... też zza granicy. Poniżej przedstawiam spis taboru wyprodukowanego przez PaFaWag: EP02 Liczba: 8 Producent: Pafawag Lata budowy: 1953-1957 Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 81 ton Długość ze zderzakami: 15000 mm Szerokość: 3070 mm Wysokość: ? Średnica kół: 1220 mm Liczba silników: 4 Typ silników trakcyjnych: MV185R, LKA635 (EP02-08) Moc ciągła: 1352 kW Moc godzinna: 1648 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 169 kN Stosunek przekładni: 69:22 Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h Nacisk osi na szyny: 20,25 t System hamulca: Knorr EU07 Liczba: 543 Producent: Pafawag Lata budowy: 1965-1977 (4E), 1983-1992 (303E) Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 80t (4E), 83.4t (303E) Długość ze zderzakami: 15915mm (4E), 16235mm przystosowana do zabudowy sprzęgu samoczynnego (303E) Szerokość: 3038 mm Wysokość: 4343 mm Średnica kół: 1250 mm Liczba silników: 4 Typ silników trakcyjnych: EE541A, przeniesienie napędu typu Alsthom Moc ciągła: 2000 kW Moc godzinna: 2080 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 280 kN Stosunek przekładni: 79:19 Prędkość konstrukcyjna: 125 km/h Nacisk osi na szyny: 20 t (4E), 20.85 t (303E) System hamulca: Oerlikon EP08 Liczba: 15 Producent: Pafawag Lata budowy: 1972-1976 Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 80 ton Długość ze zderzakami: 15940 mm Szerokość: 3038 mm Wysokość: 4343 mm Średnica kół: 1250 mm Liczba silników: 4 Typ silników trakcyjnych: EE541c Moc ciągła: 2000 kW Moc godzinna: 2080 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 25 t Stosunek przekładni: 77:24 Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h Nacisk osi na szyny: 20 t System hamulca: Oerlikon EP09 Liczba: 47 Producent: Pafawag Lata budowy: 1986-1997 Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 83,5 tony Długość ze zderzakami: 16740 mm Szerokość: 2974 mm Wysokość: 4300 mm Średnica kół: 1250 mm Liczba silników: 4 Typ silników trakcyjnych: LKa740 Moc ciągła: 2940 kW Moc godzinna: 3180 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 21 t Stosunek przekładni: 73:38 Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h Nacisk osi na szyny: 20 t System hamulca: Oerlikon + ED EU11 Liczba: 42 Producent: Adtranz-Pafawag Lata budowy: 1998-2002 Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 82 tony Długość ze zderzakami: 19400 mm Szerokość: 2950 mm Średnica kół: 1100 mm Liczba silników: 4 Typ silników trakcyjnych: ASIA7065 Moc ciągła: 6000 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 280 kN Stosunek przekładni: 1:3,65 Prędkość konstrukcyjna: 220 km/h ET21 Liczba: 658 Producent: Pafawag Lata budowy: 1957-1971 Układ osi: Co'Co' Masa służbowa: 121 t (3E), 113 t (3E/1) Długość ze zderzakami: 16500 mm Szerokość: 3005 mm Wysokość: 4559 mm Średnica kół: 1250 mm Liczba silników: 6 Typ silników trakcyjnych: LKa635 Moc ciągła: 2040 kW Moc godzinna: 2400 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 32 t Stosunek przekładni: 79:18 Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h Nacisk osi na szyny 20,16 T (3E), 18,833 T (3E/1) System hamulca: Westinghouse ET22 Liczba: 1184 Producent: Pafawag Lata budowy: 1969-1989 Układ osi: Co'Co' Masa służbowa: 120 ton Długość ze zderzakami: 19240 mm Szerokość: 3000 mm Wysokość: 4456 mm Średnica kół: 1250 mm Liczba silników: 6 Typ silników trakcyjnych: EE541, LKa535 (od numeru 500 wzwyż} Moc ciągła: 3000 kW Moc godzinna: 3120 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 42 t Stosunek przekładni: 79:18 Prędkość konstrukcyjna: 125 km/h Nacisk osi na szyny: 20 t System hamulca: Oerlikon EP23 Liczba: 1 Producent: Pafawag Lata budowy: 1972 Układ osi: Co'Co' Masa służbowa: 116 ton Długość ze zderzakami: 19240 mm Szerokość: 3005 mm Wysokość: 4486 mm Średnica kół: 1250 mm Liczba silników: 6 Typ silników trakcyjnych: EE541d Moc ciągła: 3000 kW Moc godzinna: 3120 kW Napięcie zasilania: 3 kV, prąd stały Maksymalna siła pociągowa: 17,1 t przy mocy godzinnej, 16,2 t przy mocy ciągłej, 30 t przy rozruchu Stosunek przekładni: 73:22 Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h Nacisk osi na szyny: 19,3 t System hamulca: Oerlikon EU43 Liczba: 8 Producent: Adtranz-Pafawag Lata budowy: 1996-1998 Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 87 t Długość ze zderzakami: 19400 mm Szerokość: 2950 mm Wysokość: 4100 mm Średnica kół: 1100 mm Liczba silników: 4 Typ silników trakcyjnych: ASIA7065 Moc ciągła: 6000 kW Maksymalna siła pociągowa: 300 kN Stosunek przekładni: 1:3,65 Prędkość konstrukcyjna: 220 km/h EW53 Liczba: 20 Producent: Pafawag Lata budowy: 1954-1956 Układ wagonów: r+s+r Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' Liczba miejsc siedzących: 209 Masa służbowa: 135 t Długość całkowita: 63,10 m Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 4 Moc ciągła: 432 kW Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h System hamulca: Westinghouse EW55 Liczba: 72 Producent: Pafawag Lata budowy: 1958-1962 Układ wagonów: r+s+r Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' Liczba miejsc siedzących: 220 Masa służbowa: 123 t Długość całkowita: 63,10 m Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 4 Typ silników trakcyjnych: LK-450 Moc ciągła: 608 kW Przyspieszenie rozruchu: 0,5 m/s² Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h System hamulca: Knorr EN57 Liczba: 1429 Producent: Pafawag Lata budowy: 1961-1993 Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' Układ wagonów: r+s+r Liczba miejsc siedzących: 180 Masa służbowa: 123 t Długość całkowita: 64,77 m Średnica kół: 940mm, 1000 mm Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 4 x 145 kW lub 4x175kW; (jednostki AKM: 4x250kW) Typ silników trakcyjnych: LKf 450 lub LKa 470; (jednostki AKM: LKa 450-X6) Moc ciągła: 580 kW lub 700kW; (jednostki AKM: 1MW) Przyspieszenie rozruchu: 0,5 m/s²; (jednostki AKM: 1m/s2) Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h; (jednostki z silnikami asynchronicznymi: 120km/h) System hamulca: początkowo elektropneumatyczny Knorr, później Oerlikon oraz elektrodynamiczny IPS EW58 Liczba: 28 Producent: Pafawag Lata budowy: 1974-1980 Układ wagonów: s+d+s Układ osi: Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo' Liczba miejsc siedzących: 212 Masa służbowa: 147 ton Długość całkowita: 64 m Szerokość: 2,88 m Wysokość: 3,9 m Średnica kół: 1000mm, 920mm Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 8×205 kW Typ silników trakcyjnych: LK-435 Moc ciągła: 1640 kW Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s² Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h System hamulca: Oerlikon EW60 Liczba: 2 Producent: Pafawag Lata budowy: 1992 Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' Układ wagonów: r+s+r Liczba miejsc siedzących: 164 Masa służbowa: 170 ton Długość całkowita: 64840 mm Średnica kół: 1000 mm Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 4 x 206 kW Typ silników trakcyjnych: LKb435 Moc ciągła: 824 kW Przyspieszenie rozruchu: 0,6 m/s² Prędkość konstrukcyjna: 100 km/h System hamulca: Oerlikon (po modernizacji SAB-Wabco) + ED EN71 Liczba: 20* Producent: Pafawag Lata budowy: 1976 Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2' Układ wagonów: r+s+s+r Liczba miejsc siedzących: 264 Masa służbowa: 182 tony Długość całkowita: 86,84 m Średnica kół: 940mm, 1000 mm Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 8 x 145 kW Typ silników trakcyjnych: LKf450 Moc ciągła: 1160 kW Przyspieszenie rozruchu: 0,6 m/s² (z silnikami asynchronicznymi: 1,4 m/s²) Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h (z silnikami asynchronicznymi: 120 km/h) System hamulca: Oerlikon ED72 Liczba: 21 Producent: Pafawag Lata budowy: 1993-1997 Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2' Układ wagonów: r+s+s+r Liczba miejsc siedzących: do 237 Masa służbowa: 182 t Długość całkowita: 86,84 m Średnica kół: 940mm, 1000 mm Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 8 x 145 lub 175 kW Typ silników trakcyjnych: LKf450 lub LKa470 Moc ciągła: 1160 kW - 1400 kW [2] Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s² Prędkość konstrukcyjna: 110 km/h System hamulca: Oerlikon ED73 Liczba: 1 Producent: Adtranz-Pafawag Lata budowy: 1997 Układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2' Układ wagonów: r+s+s+r Liczba miejsc siedzących: 25 w kl. 1, 208 w kl. 2 Masa służbowa: 178 t Długość całkowita: 86,84 m Średnica kół: 1000 mm, 920 mm Napięcie zasilania: 3 kV Liczba i moc silników: 8 x 175 kW Typ silników trakcyjnych: LKa470 Moc ciągła: 1400 kW Przyspieszenie rozruchu: 0,9 m/s² Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h EN94 Liczba: 40 Producent: Pafawag Lata budowy: 1968-1972 Układ osi: Bo'2'Bo' Układ wagonów: s+s Liczba miejsc siedzących: 160 Liczba miejsc ogółem: 260 Masa służbowa: 48,5 t Długość całkowita: 27800 mm Szerokość: 2600 mm Wysokość: 3600 mm Średnica kół: 850 mm Napięcie zasilania: 600 V Liczba i moc silników: 4 x 56,5 kW Typ silników trakcyjnych: LKc310 Moc ciągła: 226 kW Przyspieszenie rozruchu: 0.6-0.9 m/s2 Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h System hamulca: Oerlikon * jednostki z numerem od 21 wzwyż zbudowane są z członów EN57 i mogą posiadać człony z blachą gładką i ryflowaną r - wagon rozrządczy s - wagon silnikowy d - wagon doczepny Ogółem PaFaWag wyprodukował: - 2506 lokomotyw - 1663 zespołów trakcyjnych - mikrobart - 07.06.2010 Ilość wyprodukowanego taboru jest imponująca, dziękuję, że przygotowałeś takie zastawienie. EN57 to najdłużej produkowany pojazd trakcyjny na całym świecie! Co by nie mówić, to tabor wyprodukowany przez Pafawag jest niezawodny, niektóre lokomotywy i EZT pracują ponad 40 lat i nadal są na chodzie. A zobaczcie tylko na Kolzłomy i inne pesobusy. Nie umywają się do dokonań Pafawagu. Dobrze mi się wydaje, że firma została teraz przejęta przez Bombardiera? - TOMEKKOT - 07.06.2010 mikrobart napisał(a):Co by nie mówić, to tabor wyprodukowany przez Pafawag jest niezawodnyNie bardzo bym tak powiedział o serii EN57, w gruncie rzeczy też tak kiedyś uważałem ale po rozmowie z mechanikami zmieniłem zdanie, popatrz przynajmniej w zimę.. ile to wtedy kibli defektuje. A co do przejęcie przez Bombardiera to mam mieszane uczucia... Choć uważam że i tak dobrze ponieważ jest to stabilny pracodawca który nie miewa takich kłopotów jak np. ZNTK poznań. - mikrobart - 07.06.2010 Ale zapytaj mechaników seniorów, czy EN57 gdy było w miarę nowe, powiedzmy 10-15 lat po wyjechaniu w fabryki, defektowało w takim stopniu, w jakim robią to "nowoczesne" szynobusy, które dopiero wyszły spod igły. - TOMEKKOT - 07.06.2010 Bardzo możliwe, cenione jest u Mechów za to Góral (EN71), Edyta (ED72/3)z racji na lepsze przyspieszenie spowodowane dwoma członami silnikowymi, a w seriach EN57-19xx, ED72 oraz ED73 cenione są za zwiększony komfort oraz ergonomiczność. - yafal3390 - 11.06.2010 mikrobart napisał(a):Dobrze mi się wydaje, że firma została teraz przejęta przez Bombardiera?Masz rację teraz znajduję się tam Bombardier Transportation. - TOMEKKOT - 12.06.2010 Przynajmniej jest to stabilne miejsce pracy, Znajomy pracuje i ceni sobie "pracodawce" w sumie lepiej że jest tam stabilny Bombardier niż coś a`la dzisiejszy ZNTK Poznań. - mikrobart - 12.06.2010 Tym bardziej, że Bombardier będzie tu produkował do jakiegoś etapu Traxxy dla Kolei Mazowieckich, czyli z utrzymaniem płynności finansowej nie będzie problemów. |