[Solaris] Nowy projekt autobusu klasy MEGA - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [Solaris] Nowy projekt autobusu klasy MEGA (/thread-4715.html) Strony:
1
2
|
[Solaris] Nowy projekt autobusu klasy MEGA - rustsaltz - 05.01.2015 http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... wajow.html Taką zabawkę projektują nasi naukowcy. Po co? - dak - 05.01.2015 Dla zdobycia doświadczeń? Oraz pochwalenia się. - rustsaltz - 05.01.2015 Tak, tylko OIDP to nie wolno jeździć niczym dłuższym niż 18,75 m bez specjalnych zgód, w dodatku tramwaj ma szereg zalet w stosunku do takiego czegoś. Re: [Solaris] nowy projekt autobusu klasy MEGA - MateuszG - 05.01.2015 rustsaltz napisał(a):Taką zabawkę projektują nasi naukowcy. Po co?Jeśli Solaris planuje budowę 24-metrowego autobusu, to najprawdopodobniej pojawiło się zainteresowanie takim typem pojazdu. Ta firma nic nie robi "od tak". Chociaż jak wspomniał dak, efekt wizerunkowy także zrobi swoje. rustsaltz napisał(a):Tak, tylko OIDP to nie wolno jeździć niczym dłuższym niż 18,75 m bez specjalnych zgód, w dodatku tramwaj ma szereg zalet w stosunku do takiego czegoś.Tak jest w Polsce. I ten przepis powinien już dawno zostać zmieniony. Na zachodzie Europy wygląda to trochę inaczej. Natomiast zgodzę się z twierdzeniem, że tramwaj ma w stosunku do takiego pojazdu wiele zalet. Ale przy podobnej pojemności pasażerskiej można posiadać pojazd bez budowy kosztownej infrastruktury. - Poznanski_mech - 05.01.2015 Ale autobusy trójczłonowe są już użytkowane w Niemczech i Holandii. Re: [Solaris] nowy projekt autobusu klasy MEGA - rustsaltz - 05.01.2015 MateuszG napisał(a):Tak jest w Polsce. I ten przepis powinien już dawno zostać zmieniony. Na zachodzie Europy wygląda to trochę inaczej.A potem jakiś wesoły dyspozytor pośle to na krętą linię po uliczkach - Mariusz W. - 06.01.2015 W niektórych krajach dopuszcza się także zestawy ciężarowe 25,25 m. Norwegia zwiększyła maksymalną długość z 22 metrów do 25,25 metra ot tak, stwierdzono że nic nie trzeba przebudowywać, aby zwiększyć tę długość. O dyspozytorów bym się nie martwił. Bardziej o służby mające zapewnić przejezdność ulic: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... la___.html - ET40 - 07.01.2015 Ale nowatorskie, już Ikarus takie coś robił, według niektórych źródeł pewna liczba licencyjnych kopii tego wynalazku kursuje na Kubie, może ktoś potwierdzić, najlepiej znaleziskiem fotograficznym? Nazywało się to coś Ikarus 293, w zakładach na Węgrzech zbudowano tylko 1 egzemplarz, nikt tego nie chciał, ale jeżeli Kubańczycy ten wynalazek skopiowali, to zapewne pod marką Girón. - DamianT - 07.01.2015 rustsaltz napisał(a):A potem jakiś wesoły dyspozytor pośle to na krętą linię po uliczkach Ano właśnie. Jeśli już miałoby takie coś jeździć u nas po ulicach, to tylko jakimiś głównymi drogami. Na przykład w Częstochowie nie byłoby to łatwe. - MateuszG - 07.01.2015 ET40 napisał(a):Ale nowatorskie, już Ikarus takie coś robił, według niektórych źródeł pewna liczba licencyjnych kopii tego wynalazku kursuje na Kubie, może ktoś potwierdzić, najlepiej znaleziskiem fotograficznym? Proszę bardzo: Giron-Ikarus 293 :-) - ET40 - 07.01.2015 DamianT napisał(a):Ale w ogóle po co? Jeżeli gdzieś są takie potoki pasażerskie, które uzasadniałyby puszczenie takiego autobusu, to się buduje linię tramwajową albo puszcza więcej zwykłych przegubowców, zamiast puszczać coś, co nie nadaje się do obsługi większości dzielnic polskich miast.rustsaltz napisał(a):A potem jakiś wesoły dyspozytor pośle to na krętą linię po uliczkach @MateuszG, dzięki. - DamianT - 08.01.2015 ET40, no tak. Wiadomo. No ale ktoś wcześniej napisał, że takie autobusy gdzieś jeżdżą. I woleli takie puścić, niż zrobić tory tramwajowe. - Poznanski_mech - 08.01.2015 DamianT, obecnie na rynku liderem jest Van Hool.Jeżdżą takie od Brazylii m.in. w Sao Paulo, Rio de Janeiro, Kurtyba, Bogota etc. po Belgię, Szwajcarię, Niemcy do Szwecji. - rustsaltz - 08.01.2015 Podejrzewam, że poza trzecim światem i czwartym Bangladeszem wszędzie jest to rozwiązanie prowizoryczne albo autobusy jeżdżą po autostradach. - Mariusz W. - 08.01.2015 Linie pociągów ulicznych nie w każdym przypadku da się wybudować. Podejrzewam też, że tak długie autobusy bywają często stosowane jako wzmocnienia, np. tylko na najbardziej obciążonych, szczytowych brygadach. |