Aferka na granicy - pociągi stają na moście na podmianę - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: AKTUALNOŚCI ZE ŚWIATA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-93.html) +--- Dział: AKTUALNOŚCI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-4.html) +--- Wątek: Aferka na granicy - pociągi stają na moście na podmianę (/thread-4739.html) |
Aferka na granicy - pociągi stają na moście na podmianę - Mariusz W. - 21.01.2015 Cytat:Od grudnia – w epoce prób stworzenia interoperacyjnej sieci europejskiej i wyeliminowania granicznych utrudnień – przynajmniej część pociągów z Warszawy i Gdyni do Berlina zatrzymuje się na moście nad Odrą pomiędzy Kunowicami a Frankfurtem. PKP Intercity zaprzecza, że postoje mają związek z wprowadzonymi nowymi procedurami przekazywania pociągów Kolejom Niemieckim DB.Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55430/bwe_ ... ranicy.htm - Mariusz W. - 25.01.2015 Ciąg dalszy. Cytat:PKP Intercity poinformowało nas, że nowe procedury zmiany maszynistów IC i DB zostały wprowadzone z inicjatywy strony niemieckiej. Przewoźnik raz jeszcze podkreślił, że nie wymagają one dodatkowych zatrzymań. Wciąż nie usłyszeliśmy jednak oficjalnej odpowiedzi na pytanie o przyczynę pozarozkładowych postojówWięcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55518/ic_z ... iemcow.htm Nie rozumiem, jak PKP IC wyobraża sobie podmianę bez zatrzymania? Co z obserwacją szlaku i reagowaniem na niebezpieczeństwa? Co z trzymaniem czuwaka? Co ze zmianą języka w EU44? Mam nadzieję, że UTK nakaże przywrócenie dotychczasowej zmiany i nałoży jaką srogą karę na PKP IC za takie wymysły. - przewoz - 25.01.2015 Zmiana języka to pikuś. EU44 problematyczny może być czuwak, ale to i tak nie w tym rzecz. Nie wyobrażam sobie legalnego objęcia służby podczas jazdy. - rustsaltz - 25.01.2015 Skoro maszynista i tak musi wsiąść na stacji to w czasie dojazdu do mostu zapoznaje się z książką, pracą maszyny itd. Dokładnie na moście maszyniści się zmieniają, ten który zdaje wpisuje godzinę zdania i tyle. Problem byłby z oględzinami podwozia . - Mariusz W. - 25.01.2015 rustsaltz napisał(a):Dokładnie na moście maszyniści się zmieniają, ten który zdaje wpisuje godzinę zdania i tyle.A co z obserwacją szlaku i reagowaniem na ewentualne niebezpieczeństwa? W momencie zmiany pociąg znajduje się pomiędzy semaforem wjazdowym a głowicą rozjazdową i ma szybkość 100 km/h. - rustsaltz - 26.01.2015 Obserwuje ten co siedzi za nastawnikiem i tyle. Akurat większym zagrożeniem jest to, że maszynista ma setki papierów do ogarniania i ostrzeżenia stałe i doraźne wydawane osobno i w ilościach olbrzymich (w dodatku trafiają się kwiatki, które są na gruncie, a w papierach nie albo takie, które są w papierach, a sierżantów nie ma), prędkości drogowe osobno. Tym się UTK nie interesuje, ale cóż, nie wszędzie jeżdżą ekspresy... - Mariusz W. - 26.01.2015 rustsaltz napisał(a):Obserwuje ten co siedzi za nastawnikiem i tyle.W pewnym momencie nikt nie będzie siedział. - rustsaltz - 27.01.2015 Lokomotywa to nie samochód, że nagle zjedzie na bok. Są dużo większe zagrożenia niż zmiana w biegu z którymi nikt nic nie robi. - pitagoras23 - 27.01.2015 Dziwna ta cała sytuacja. Stacja Frankfurt jest tuż za mostem i tak pociąg tam staje, więc bez sensu wprowadzają jakieś dodatkowe obostrzenia. Tyle czasu już to wszystko funkcjonuje i było dobrze. Komu nagle palma obija, żeby utrudniać i tak trudne zadania maszynistom. - Mariusz W. - 27.01.2015 rustsaltz napisał(a):Lokomotywa to nie samochód, że nagle zjedzie na bok.W tamtym miejscu znajduje się pomiędzy semaforem wjazdowym a głowicą rozjazdową, więc w ostateczności może zjechać na bok. Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu? - Ariel Ciechańsk - 27.01.2015 Mariusz W. napisał(a):Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu? A jakie niby ma być?? - rustsaltz - 27.01.2015 Mariusz W. napisał(a):Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu?Są dużo większe i istotniejsze problemy na kolei niż zmiana na moście. - Gżągal - 27.01.2015 Dla mnie raczej problemem jest to, że DB nagle wprowadza takie zaostrzenia a PKP IC się temu posłusznie poddaje. Wyobrażacie sobie odwrotną sytuację? - rustsaltz - 27.01.2015 Na razie nie wiadomo, jaka jest przyczyna tego, więc proponuję nie zganiać winy na DB. Akurat przewoźnicy po obu stronach mostu mają swoje za uszami. - przewoz - 27.01.2015 Ariel Ciechańsk napisał(a):Mariusz W. napisał(a):Na prawdę nie widzisz zagrożenia w zmianie na biegu? Przez chwilę nie ma nikogo przy nastawniku, również nastawniku hamulca. Niechby wydarzyło się coś groźnego: urwany wieszak, uszkodzona sieć, człowiek/pojazd na torze. |