Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Linia 104 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Linia 104 (/thread-4864.html)



Linia 104 - Paweł Piotr - 20.03.2015

Jeszcze w zeszłym roku linia kolejowa 104 Chabówka - Nowy Sącz została przeznaczona do likwidacji (fizycznej) - teraz będą ją modernizować...
http://wiadomosci.onet.pl/podhale/rusza ... ego/rb35nv


- rustsaltz - 20.03.2015

Oby nie po to, by zmodernizowaną zamknąć Tongue


- Paweł Piotr - 20.03.2015

No, skoro mówi się poważnie o budowie nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko, to linia 104 jest integralną częścią tego planu prostowania jazdy pociągów (w kierunku Nowego Sącza i Zakopanego) - w tym drugim przypadku pociąg z Krakowa Głównego do Zakopanego ani razu nie zmienia swego czoła (teraz robi to trzy razy). Łącznica Zabłocie - Krzemionki (ominięcie Krakowa Płaszowa) i łącznica omijająca Suchą Beskidzką to zaledwie zysk około 30 minut. Zostaje Chabówka...


- rustsaltz - 20.03.2015

O Piekiełku poważnie mówi się poważnie od lat, a wiesz jak to na kolei jest Wink Dodatkowo, żeby ludzie chcieli jeździć to musi być cywilizowana oferta.


- Paweł Piotr - 20.01.2016

https://sadeczanin.info/gospodarka/b%C4 ... b%C3%B3wka


- sm31-131 - 20.01.2016

I takie newsy lubię :-). Ale czy wiadomo coś więcej? W artykule jest informacja o ruchu turystycznym, ale nie wierzę żeby PLK wydało milion tylko dla ruchu turystycznego więc pytanie kto to finansuje i jakie są plany ewentualnego rozwoju a także możliwości przywrócenia ruchu planowego na tej trasie?

Pozdrawiam
sm31-131


- Paweł Piotr - 20.01.2016

http://goral.info.pl/aktualnosci/item/2 ... ernizowana


- masovian - 21.01.2016

sm31-131 napisał(a):W artykule jest informacja o ruchu turystycznym, ale nie wierzę żeby PLK wydało milion tylko dla ruchu turystycznego

:-) Akurat dla PLK milion to tyle ile dla Ciebie koszt hot-doga na stacji beznyznowej. :-) Za ponad tysiąc takich milionów ma być budowana łącznica w Krakowie. :-) A tak poważniej, PLK to instytucja państwowa i to decyzje polityczne powodują gdzie jest reemont, a gdzie nie. Ktoś wysoko powie, że ma tam byc remont to będzie. Tak samo jak ktoś wymyślił, zeby we Włoszczowej zrobić nową stację... :-)


- Dominik Piotrowicz - 21.01.2016

sm31-131 napisał(a):I takie newsy lubię :-). Ale czy wiadomo coś więcej? W artykule jest informacja o ruchu turystycznym, ale nie wierzę żeby PLK wydało milion tylko dla ruchu turystycznego więc pytanie kto to finansuje i jakie są plany ewentualnego rozwoju a także możliwości przywrócenia ruchu planowego na tej trasie?
W drugim artykule na końcu pojawia się informacja, że oprócz pociągów retro czynione są starania by na te tory powróciły szynobusy. Zobaczymy co z tego będzie. Póki co małopolskie SA109 i 133 maja zostać na Pomorzu do 2019 roku. Niedawno popisano umowę w tej sprawie.


- Paweł Piotr - 22.01.2016

http://inforail.pl/linia-chabowka-nowy- ... 81250.html

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 74303.html


- Gordon - 26.01.2016

Jest to jedna z piękniejszych linii w klimatach Retro. Dodatkowo jest skansen Chabówka utrzymujący czynne parawozy. Podjęcie ekonomicznej decyzji o zamknięciu było by barbarzyństwem. Dlatego cieszę się, że zostaną wydane te pieniądze. Mieszkam w Małopolskim bez Chabówki to by nie było to samo.