Linia 104 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Linia 104 (/thread-4864.html) |
Linia 104 - Paweł Piotr - 20.03.2015 Jeszcze w zeszłym roku linia kolejowa 104 Chabówka - Nowy Sącz została przeznaczona do likwidacji (fizycznej) - teraz będą ją modernizować... http://wiadomosci.onet.pl/podhale/rusza ... ego/rb35nv - rustsaltz - 20.03.2015 Oby nie po to, by zmodernizowaną zamknąć - Paweł Piotr - 20.03.2015 No, skoro mówi się poważnie o budowie nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko, to linia 104 jest integralną częścią tego planu prostowania jazdy pociągów (w kierunku Nowego Sącza i Zakopanego) - w tym drugim przypadku pociąg z Krakowa Głównego do Zakopanego ani razu nie zmienia swego czoła (teraz robi to trzy razy). Łącznica Zabłocie - Krzemionki (ominięcie Krakowa Płaszowa) i łącznica omijająca Suchą Beskidzką to zaledwie zysk około 30 minut. Zostaje Chabówka... - rustsaltz - 20.03.2015 O Piekiełku poważnie mówi się poważnie od lat, a wiesz jak to na kolei jest Dodatkowo, żeby ludzie chcieli jeździć to musi być cywilizowana oferta. - Paweł Piotr - 20.01.2016 https://sadeczanin.info/gospodarka/b%C4 ... b%C3%B3wka - sm31-131 - 20.01.2016 I takie newsy lubię :-). Ale czy wiadomo coś więcej? W artykule jest informacja o ruchu turystycznym, ale nie wierzę żeby PLK wydało milion tylko dla ruchu turystycznego więc pytanie kto to finansuje i jakie są plany ewentualnego rozwoju a także możliwości przywrócenia ruchu planowego na tej trasie? Pozdrawiam sm31-131 - Paweł Piotr - 20.01.2016 http://goral.info.pl/aktualnosci/item/2 ... ernizowana - masovian - 21.01.2016 sm31-131 napisał(a):W artykule jest informacja o ruchu turystycznym, ale nie wierzę żeby PLK wydało milion tylko dla ruchu turystycznego :-) Akurat dla PLK milion to tyle ile dla Ciebie koszt hot-doga na stacji beznyznowej. :-) Za ponad tysiąc takich milionów ma być budowana łącznica w Krakowie. :-) A tak poważniej, PLK to instytucja państwowa i to decyzje polityczne powodują gdzie jest reemont, a gdzie nie. Ktoś wysoko powie, że ma tam byc remont to będzie. Tak samo jak ktoś wymyślił, zeby we Włoszczowej zrobić nową stację... :-) - Dominik Piotrowicz - 21.01.2016 sm31-131 napisał(a):I takie newsy lubię :-). Ale czy wiadomo coś więcej? W artykule jest informacja o ruchu turystycznym, ale nie wierzę żeby PLK wydało milion tylko dla ruchu turystycznego więc pytanie kto to finansuje i jakie są plany ewentualnego rozwoju a także możliwości przywrócenia ruchu planowego na tej trasie?W drugim artykule na końcu pojawia się informacja, że oprócz pociągów retro czynione są starania by na te tory powróciły szynobusy. Zobaczymy co z tego będzie. Póki co małopolskie SA109 i 133 maja zostać na Pomorzu do 2019 roku. Niedawno popisano umowę w tej sprawie. - Paweł Piotr - 22.01.2016 http://inforail.pl/linia-chabowka-nowy- ... 81250.html http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 74303.html - Gordon - 26.01.2016 Jest to jedna z piękniejszych linii w klimatach Retro. Dodatkowo jest skansen Chabówka utrzymujący czynne parawozy. Podjęcie ekonomicznej decyzji o zamknięciu było by barbarzyństwem. Dlatego cieszę się, że zostaną wydane te pieniądze. Mieszkam w Małopolskim bez Chabówki to by nie było to samo. |