![]() |
Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów (stan na 1996 rok) - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: FORUMKOLEJOWE.PL - OGÓLNOPOLSKIE FORUM MIŁOŚNIKÓW KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-92.html) +--- Dział: PROJEKTY FORUM KOLEJOWE.PL (https://www.forumkolejowe.pl/forum-70.html) +---- Dział: ENCYKLOPEDIA MIŁOŚNIKA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-24.html) +---- Wątek: Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów (stan na 1996 rok) (/thread-4885.html) |
Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów ( - Mariusz W. - 04.04.2015 Rodzaj postoju (rubryka 4., 6. lub 8. przy czasach przyjazdu lub odjazdu pociągu): zp – zatrzymuje się w razie potrzeby (stosuje się w przypadku np. dojazdu, zjazdu pracowników PKP na posterunki blokowe, podstacje trakcyjne itp. po uprzednim zgłoszeniu kierownikowi pociągu) pt – postój tylko dla potrzeb technicznych w – nabór wody przewidziany rozkładem jazdy Wyróżniki optyczne (rybryka 3. przy lub pod nazwą posterunku ruchu i punktu ekspedycyjnego): po – posterunek odstępowy pb – posterunek bocznicowy podg – posterunek odgałęźny posł – posterunek osłonny p – przystanek m – mijanka ł – ładownia b – bocznica sth – stacja handlowa (6-18) (1)-(5) – posterunek ruchu czynny okresowo (w godzinach i dniach tygodnia) Z – posterunek ruchu lub punkt ekspedycyjny jest zamknięty (ostatnia litera po nazwie posterunku lu punktu) K – zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu i zatrzymaniu się ostatniego wagonu w ukresie toru należy do obowiązków drużyny pociągowej M – kierowanie pracą manewrową należy do obowiązków ustawiacza N – na stacjach nie posiadających semaforów wyjazdowych, zezwoleniem na wyjazd jest sygnał „nakaz jazdy” podany przez dyżurnego ruchu T – trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego, a zatrzymanie przed semaforem wjazdowym grozi niemożnością ruszenia – stosuje się na pochyleniach miarodajnych powyżej 6‰ lub przy innych okolicznościach grożących rozerwaniem pociągu L – sprzęganie i rozprzęganie lokomotywy przy pociągu należy do obowiązków drużyny lokomotywowej Rd1 – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie S20 – przed wyprawieniem pociągu do następnej stacji należy dokonać szczegółowej próby hamulców (liczba obok oznacza wielkość spadku w ‰ na przyległym odcinku) U12 – przed wyprawieniem pociągu do następnej stacji należy dokonać uproszczonej próby hamulców (liczba obok oznacza wielkość spadku w ‰ na przyległym odcinku) TL – posterunek ruchu, na którym należy dzienny sygnał końca pociągu zastąpić nocnym sygnałem z uwagi na tunel, przez który pociąg będzie przejeżdżał ZS – posterunek ruchu nieobsadzony – zdalnie sterowany OT – stacja na której znajduje się posterunek rewizji technicznej wagonów R1 – oznacza posterunek ruchu wyposażony w radiotelefon pracujący na kanale oznaczonym cyfrą, znak ten umieszcza się przy nazwie stacji początkowej, zmianie stronicy, przy stacji końcowej i przy zmianie kanału radiowego H – zainstalowane są urządzenia SHP R307 – odjazd ze stacji może nastąpić pod warunkiem otrzymania rozkazu typu R307 Oznaczenia niektórych urządzeń sterowania ruchem na szlaku (rubryka 3.): PP – blokada półsamoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego S – szlak wyposażony w blokadę samoczynną jednokierunkową SS – szlak wyposażony w blokadę samoczynną przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego SP – szlak dwutorowy z blokadą samoczynną dla ruchu jednokierunkowego po każdym torze, z blokadą linią półsamoczynną dla ruchu pociągów po torze niewłaściwym UZS – urządzenia zdalnego sterowania W24 – posterunek ruchu przystosowany do podawania na semaforze sygnału zezwalającego z równoczesnym wyświetleniem się wskaźnika W24 na jazdę po torze niewłaściwym szlaku z blokadą liniową jednokierunkową lub bez blokady liniowej po uprzedzeniu rozkazem szczególnym Między rubrykami 3. i 4.: | – linia jednotorowa (linia gruba) || – linia dwu- i więcej torowa (dwie linie półgrube) |