Nowy pociąg dla PKP Intercity! Pesa Dart! - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html) +--- Wątek: Nowy pociąg dla PKP Intercity! Pesa Dart! (/thread-4902.html) Strony:
1
2
|
Nowy pociąg dla PKP Intercity! Pesa Dart! - mainstream - 14.04.2015 Na pewno większość kolegów z branży widziała już na portalach kolejowych zdjęcie prawie gotowego składu Pesa Dart dla PKP Intercity. Co o nim sądzicie ? Co można by zrobić lepiej ? Czekam na liczne odpowiedzi w temacie - DamianT - 15.04.2015 Na razie pojawiło się takie zdjęcie, że niewiele widać. Pesa zawsze miała dryg do wyglądu pojazdu (poza Gamą), jak zaczną jeździć, to porównamy z Flirtem 3 - DamianT - 24.04.2015 http://www.1435.pl/wp-content/uploads/2 ... _dart4.jpg mamy wnętrze. Jak dla mnie wygląda to trochę ubogo. Jak jakiś Elf z lepszymi fotelami. - Afrika Bambaataa - 24.04.2015 Oby tylko nie była to powtórka z ED74... - rustsaltz - 24.04.2015 A co byś chciał? Foteli masujących albo krzeseł elektrycznych? Trzeba mieć nadzieję, że nie ma miejsc bez okna. Pierwszy widoczny plus to uchwyty-w pendolino ich brak. - Afrika Bambaataa - 24.04.2015 rustsaltz napisał(a):A co byś chciał? Foteli, które nie będą powodować bólu d..py po godzinie siedzenia. - rustsaltz - 24.04.2015 Takich to ze 20 lat już nie robią, a te które są uparcie się wymienia. Pomijając rzecz jasna tych pasażerów, którzy ból d...py pają o to, że w pierwszej klasie jest pusto, a w drugiej stoją. - Afrika Bambaataa - 24.04.2015 rustsaltz napisał(a):Takich to ze 20 lat już nie robią, a te które są uparcie się wymienia. To chyba nigdy nie jechałeś ED74 przed wymianą siedzeń. - rustsaltz - 24.04.2015 Źle zrozumiałeś-nie robią takich, od których d...pa nie boli ED74 jechałem raz w życiu. Z wielu względów podróż tę wspominam dość średnio. - Afrika Bambaataa - 24.04.2015 rustsaltz napisał(a):Źle zrozumiałeś-nie robią takich, od których d...pa nie boli Masz rację, źle zrozumiałem :-) Mało dziś spałem ;-) - łodzianin - 25.04.2015 Jak na mój gust Dart w sam raz nada się na tę kategorię składów, na którą jest przeznaczony przez PKP IC. Nie spodziewałem się nawet niczego lepszego widząc, jaki jest standard najwyższej obecnie kategorii, czyli EIP. Uważam, że komfort podróży nie będzie wcale taki zły - choć na pewno wiele się będzie różnić od tego, jakiego od lat doświadczamy w składach wagonowych, zwłaszcza w tych z przedziałami (trzeba się do wersji bezprzedziałowych coraz szybciej przyzwyczajać). Jedyna rzecz, której się nigdzie na zdjęciach nie dopatrzyłem, a która jest fatalnie rozwiązana we Flirtach 3, to umiejscowienie półek na bagaże. Oby tu w Dartach było klasyczne (nad oknami, tak jak choćby w ED74)... - KlimaT - 25.04.2015 DamianT napisał(a):http://www.1435.pl/wp-content/uploads/2015/04/pesa_dart4.jpg jak dla mnie siedzenia wyglądają dość twardo... zdecydowanie bardziej niż fotele z en57 - przewoz - 25.04.2015 Ale twardości foteli ze zdjęcia nie czytajcie Pierwsze "miękkie" fotele w EN57 modernizowanych w KM wyglądały również miękko, a były to najbardziej niewygodne podparcia tyłka, jakie miałem okazję zaliczyć. Plastiki były nawet lepsze. - DamianT - 27.04.2015 http://www.facebook.com/332537590194574 ... 143651681/ ... Zdaję sobie sprawę, że brak detali powoduje, że nie powinno sie oceniać, ale czoło wygląda wręcz fatalnie w mojej ocenie. PESA zawsze miała dryg do wyglądu swoich pojazdów. no może poza Gamą. Teraz do tego grona dołączy Dart? - Jacek Z. - 04.06.2015 Ja akurat miałem to szczęście (i nieszczęście, bo zdjęcia dosyć marnie wyszły, a film wcale), że Darta udało mi się spotkać dosłownie na wyciągnięcie ręki. Mimo początkowych oporów na podstawie pierwszych partyzanckich zdjęć w necie, znanej (nie)terminowości dostaw z Pesy i jej nadmiernego dziwactwa z kształtem Gamy, która na testach w IC niszczyła wagony, w stylistyce Darta zakochałem się :-) W pierwszej chwili gdy go ujrzałem (zza małej lokomotywy manewrowej) myślałem, że to Flirt 3 dla IC, podejrzewam więc, że kiedyś przeciętni pasażerowie IC mogą mieć nielichy problem z odróżnieniem który z podobnie malowanych "pędziwiatrów" im się podstawia. Gdyby Dartowi zasłonić jego charakterystyczne czoło, góra i boki pudła (krzywizny, linia okien, sposób rozmieszczenia agregatów) na pierwszy rzut oka do złudzenia przypominają mi Impulsa (zwłaszcza najdłuższego, 35WE). Zdecydowanie zaś różnią go od Impulsa drzwi, w obrysie jak namalowane przez dziecko z podstawówki (lub jak wyjście na balkon), z umieszczonymi na nich wyświetlaczami bardzo przypominającymi te w Pendolino. Długość robi imponujące wrażenie (nie a la dżdżownica lub samolot na torach, jak w ED250). Czoło określiłbym jako awangardowe, futurystyczne, przypominające statek kosmiczny. Z odległości 2 metrów stojąc na poziomie gruntu i patrząc wprost w reflektory i wgłębienie w pudle wokół sprzęgu miałem wrażenie jakbym patrzył w paszczę ogromnego rekina ;-) Do tego malatura - lekko opalizująca - na zdjęciach z portali, robionych w jasny dzień, dominująca barwa jest neutralnie szara. W moim odczuciu w promieniach zachodzącego słońca nabiera lekko perłowego odcienia, zaś w pochmurne dni jawi się jako niebieskawa. Jeśli chodzi o brzmienie podczas rozruchu i jazdy z małą prędkością - pozytywnie - nic ani szczególnie na plus, ani na minus. Jak inne nowe EZT, Dart posiada co najmniej trzy tony sygnału dźwiękowego. Pikający sygnał otwierania/zamykania drzwi jak na amerykańskich filmach o bohaterach rozbrajających zapalnik w ostatniej chwili. Ogólne wrażenie b. pozytywne. I duma, że to u nas, w Polsce zrobione... |