![]() |
Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie (/thread-4940.html) |
Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie - bialostoczanin - 13.05.2015 Nietypowa sprawa. Czy ktoś z Was orientuje się czy czy można stosować odległość krawędzi peronu od osi toru 1650 mm dla linii przystosowanych do przewozu ładunków z przekroczoną skrajnią WNP oraz przystosowanych do przewozów ładunków niebezpiecznych? Jak ta sytuacja się ma w Polsce, a jak w Niemczech? Czy istnieje lista ww. typów linii? Ew. będę wdzięczny za przytoczenie podstawy prawnej. - Paweł Piotr - 13.05.2015 Nie można. Zgodnie z polskimi przepisami: Dz.U.98.151.987 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 grudnia 1998 r.) Rozdział 1, § 98, pkt. 7: Odległość krawędzi peronu od osi toru powinna być zgodna z wymogami skrajni i wynosić 1,725 m, przy czym dla peronu w łuku odległość tę należy zwiększyć zgodnie z wymogami skrajni budowli określonymi w Polskich Normach. Dokumentacja niemiecka: 1. UIC 501 – 1 Eisenbahnfahzeuge. Fahrzeugbegrenzungslinien (Pojazdy kolejowe Skrajnie taboru), 10 wydanie z 05.2006 r. 2. UIC 505 – 4 Auswirkungen der Anwendung der kinematischen Begrenzungskinien nach den UIC-Merkblättern Nr.505 auf den Abstand fester Gegenstände von Gleis und auf den Gleisabstand (Skutki zastosowania skrajni kinematycznej, określonej w kartach UIC nr 505, na usytuowanie przeszkód w stosunku do toru oraz torów w stosunku do siebie), 3 wydanie z 1.01.1977 r. z późniejszymi zmianami 3. UIC 506 Regeln fur die Anwendung die erweiterten Begrenzungslinien GA, GB, GB1, GB2, GC und GI3 (Zasady stosowania rozszerzonych skrajni GA, GB, GB1, GB2, GC i GI3), 2 wydanie z 1.01.2008 r. z późniejszymi zmianami. - bialostoczanin - 13.05.2015 @Paweł Piotr - dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Mam jednak pewne wątpliwości gdyż cytujesz rozporządzenie do którego dnia 30 czerwca 2014 r. wydano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowej ich usytuowanie. Tam pkt. 7 zmienił brzmienie : „7. Odległość krawędzi peronu od osi toru powinna być projektowana przy zachowaniu wymagań skrajni budowli." Przewaliłem już dziesiątki dokumentów i dopiero teraz postanowiłem popytać po forach. Różne dokumenty niemieckie też już wertowałem. Czasami problemem była bariera językowa, czasami nawet po przetłumaczeniu całego dokumentu nic z niego nie wynikało. Jutro przegrzebię więc to co podesłałeś. Jednak sprawę najlepiej rozwiałby ktoś kto jest w stanie bezpośrednio odpowiedzieć na pytanie. - Paweł Piotr - 13.05.2015 Zmiana brzmienia pkt. 7 sugeruje, że kluczem do zagadnienia jest wyłącznie obowiązująca skrajnia budowli, zatem należy szukać w aktach prawnych, dotyczących stosowanych skrajni budowli. - bialostoczanin - 13.05.2015 @Paweł Piotr - przewaliłem już stosowne dokumenty. Jednak nie odnalazłem do końca satysfakcjonującej odpowiedzi. Dlatego też pomocy szukam na forum. [ Dodano: 2015-05-14, 10:52 ] Mam jeszcze pytanie - jak Państwo interpretują Moduł A2 z poniższego dokumentu w nawiązaniu do tematu którego dotyczy wątek: http://www.plk-sa.pl/files/public/user_ ... d/Id-1.pdf |