Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Gra o kolei transsyberyjskiej - praca licencjacka - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: FOTOGRAFIA I SYMULATORY KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-16.html)
+---- Dział: SYMULATORY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-20.html)
+---- Wątek: Gra o kolei transsyberyjskiej - praca licencjacka (/thread-4986.html)



Gra o kolei transsyberyjskiej - praca licencjacka - MrKamil - 08.06.2015

Cześć wszystkim! Smile

Jestem studentem Warszawskiej Szkoły Filmowej na kierunku tworzenia gier wideo. W przyszłym roku rozpoczynam swój trzeci rok nauki, którego zwieńczeniem będzie obrona pracy licencjackiej, a jest nią gra wideo. Przejdźmy jednak do rzeczy, mój pomysł to bardzo prosta gra niezależna tworzona wespół z dwoma osobami.

Oto krótkie wprowadzenie:

W grze wcielasz się w pasażera XX wiecznej kolei Transsyberyjskiej relacji Moskwa – Władywostok, w której to wagonach zamknięta jest cała akcja gry. Gra będzie swoistą wariacją gatunków gier platformowych, przygodowych i horroru.

Świat przedstawiony w grze ogranicza się do wagonów pociągu, w których toczy się akcja gry. Nie oznacza to jednak, że środowisko w jakim się znajdziemy będzie nudne i monotonne. Każdy z przedział będzie niepowtarzalny ze względu na swoje przeznaczenie, wystrój i osoby się w nim znajdujące. Gracz obserwuje świat gry z boku,w perspektywie znanej z gier platformowych, który jest przekrojem pociągu. W grze poza ciekawym gameplay'em, zależy mi na bardzo dokładnym odwzorowaniu aspektów historycznych. Architektury przedziałów, wyposażenia oraz co najważniejsze samej lokomotywy. Wszystkie te obiekty zostaną wymodelowane w technice 3D.

W tym miejscu pojawia się moje zapytanie do Was pasjonaci kolei, czy znacie ciekawe książki, filmy na temat dwudziestowiecznej kolei transsyberyjskiej, czy może sami interesujecie się tym przedziałem czasowym i możecie podzielić się różnymi ciekawostkami? Przede wszystkim będę wdzięczny za wszystkie informacje na temat wykorzystywanego wówczas taboru, oraz wasze wskazówki co do samego idei. Jeśli macie interesujące spostrzeżenia i pomysły, również z ogromną przyjemnością o nich poczytam.

Z góry dziękuje za odpowiedź! Smile


- rustsaltz - 16.06.2015

Nie wiem czy to pomoże, ale ja zastanawiając się jak odtworzyć coś w modelu przyglądam się podobnym elementom z danego okresu zakładając, że w całym państwie/regionie musiały być podobne w danym okresie. Więc warto by obejrzeć filmy/zdjęcia z dwudziestowiecznej Moskwy.


Re: Gra o kolei transsyberyjskiej - praca licencjacka - kazio - 16.06.2015

MrKamil napisał(a):Przede wszystkim będę wdzięczny za wszystkie informacje na temat wykorzystywanego wówczas taboru,
Pierwsze oczywiste miejsce (o którym być może już wiesz) to kolekcja cioci Wikipedii.

Z tym, że "dwudziestowieczna kolej transsyberyjska" obejmuje z definicji okres 100 lat, więc tabor, dworce itp nie były takie same na początku XX wieku jak na końcu.

Może tez znajdziesz cos użytecznego w tym filmie dokumentalnym.

Powodzenia!


- MrKamil - 19.06.2015

Dzięki za każdą odpowiedź! Wszystko co wymieniliście na pewno się przyda Wink Zauważyłem właśnie błąd, a raczej fakt, że nie doprecyzowałem o które konkretnie lata mi chodzi. Akcja gry rozgrywać ma się na przełomie lat 20/30 XX wieku. Obecnie zbieram jakiekolwiek informację w celu przygotowania jak najdokładniejszej dokumentacji koncepcyjnej. W lipcu i sierpniu myślę, że będziemy mogli zaprezentować Wam pierwsze grafiki koncepcyjne Smile


- kazio - 19.06.2015

Fotografie rosyjskich/radzieckich parowozów m.in. z tamtej epoki znajdziesz na przykład tutaj

Fotki wagonów (nowych i starych) są tutaj


- MrKamil - 26.09.2015

Cześć!

Prace nad grą trwają i mają się dobrze, również dzięki Waszej pomocy. Mam przyjemność zaprezentować Wam jeden screen "in game" oraz grafikę koncepcyjną gry Wink

Tak rozpocznie się nasza przygoda:
[Obrazek: 6z6h4g_th.png]

[Obrazek: 12011341_1675590472664692_44878158419678...e=56A39CEB]


- kazio - 26.09.2015

Czepiam się: wagony mają max. 11-12 przedziałow. Więc przedział 27 jest nierealistyczny (chyba że o to chodzi....)

Ale tak w ogóle fajnie, że sie coś z tą gra dzieje....


- MrKamil - 26.09.2015

Dzięki za uwagę. Ogólna numerologia przedziałów miała nawiązywać do dat, gdyż akcja gry rozpoczyna się w noc 24/25 października i sama gra mocno nawiązuje do motywu rewolucji bolszewickiej. Na pograniczu wymienionych numerów miała przebiegać granica klas pociągu. W tym celu pozwoliłem sobie na rozbieżność z realiami, licząc numery od czoła pociągu, a nie bezpośrednio w wagonach.