Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Unieważnienie blokady liniowej - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Unieważnienie blokady liniowej (/thread-5010.html)

Strony: 1 2


Unieważnienie blokady liniowej - dring - 22.06.2015

Witam serdecznie Smile
Pytanie odnośnie wyjazdu na tor lewy. Otrzymujemy rozkaz S na unieważnienie blokady SS lub PP, czy wyjeżdżając na tor lewy powinniśmy otrzymać również rozkaz N z działką 1 z informacją ze zamknięto tor i wprowadzono ruch jednotorowy i czy w tym przypadku zmieniamy oświetlenie czoła pociągu?
Z góry serdecznie dziękuję Smile


- rustsaltz - 22.06.2015

Nie wydaje sie rozkazu na uniewaznienie blokady PP. Jezeli dyzurny wydaje rozkaz na uniewaznienie wskazan semaforow sbl nie zmienia sie sygnalow na czole, wszak blokada jest, niewazne sa tylko wskazania semaforow.

W MOJEJ PRYWATNEJ OPINII kazdy wyjazd na rozkaz lub Sz powinie byc traktowany jak wyjazd na szlak bez blokady, natomiast na dzien dzisiejszy przepisy mowia jasno, ze zmienia sie oswietlenie tylko gdy blokada jest nieprzystosowana. Jasno tez mowia, ze na wyjazd na tor lewy z blokada przystosowana i wskaznikami W24 wyjezdza sie bez rozkazu N.


- pitagoras23 - 22.06.2015

Jednocześnie podajac rozkaz "S" mówi się, że ruch prowadzony jest w odstępie posterunków następczych. Podaje się godzinę i numer ostatniego pociągu, który dotarł do stacji, do której ma jechać kolejny pociąg.


- dring - 22.06.2015

sygnał pc2 oznaczenie czoła pociągu jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej blokady.
A jeżeli unieważniono blokadę to czyli jej nie ma, więc przepis jasny raczej nie jest.
No tak też prawda dostaje nawet informacje że szlak wolny dzięki Smile


- rustsaltz - 23.06.2015

Rozkaz S mowi tylko, ze wskzania semaforow sbl sa niewazne, blokada moze byc obsluzona. Gdyby w rubryce "inne" ktos napisal, ze blokada jest uszkodzona wtedy bylby klopot.


- dring - 23.06.2015

To mam rozumieć że wyjeżdżając na Sz przy unieważnieniu wskazań sbl powinniśmy jechać 20 do sbl? bo tak jak mówisz blokada może być obsłużona a nie dostałem informacji ze blokada jest uszkodzona.
To raczej wbrew powszechnej opinii. ir1 "przy wyjeździe na szlak bez blokady samoczynnej jazda z prędkością do 40km/h obowiązuje w granicach posterunku ruchu" i raczej tak to się odbywa przy rozkazie S na unieważnienie blokady, że jedzie się do 40 a nie do 20


- rustsaltz - 23.06.2015

Jezeli dostales rozkaz to 40 w granicach posterunku, potem rozkladowo (tak, jakbys jechal na blokade PP). Jeszcze raz powtorze-rozkaz uniewaznia wskazania semaforow, nie mowi nic o blokadzie i nie spotkalem sie, ani nie slyszalem, by ktos w rozkazie zawarl informacje o nieobsluzeniu blokady.


- dring - 23.06.2015

aj jakie to zawiłe Smile ale dziękuje jeszcze raz za pomoc Smile
Przynajmniej teraz jestem pewien jak ma być Big Grin
Czyli po krotce mamy unieważnione wskazania semaforów sbl a nie unieważnienie blokady liniowej dzięki serdecznie Pzdr


- rustsaltz - 23.06.2015

Dokładnie.


- stach57 - 28.06.2015

rustsaltz napisał(a):Rozkaz S mowi tylko, ze wskzania semaforow sbl sa niewazne, blokada moze byc obsluzona. Gdyby w rubryce "inne" ktos napisal, ze blokada jest uszkodzona wtedy bylby klopot.

Gdy sbl nie jest podstawą prowadzenia ruchu obowiązuje tzp i prowadzenie ruchu jak na szlaku jednotorowym. Czy w tedy obsługuje się sbl? Nie unieważnia się sbl, bo wiązałoby się to z unieważnieniem semaforów sbl, czyli założenie wskaźników W31, dlatego wniesiono zmianę do Ir-1 i unieważnia się wskazania semaforów a nie semafory (blokadę) sbl. W przypadku sbl jednokierunkowej na szlaku dwutorowym ("S") przy zamknięciu jednego toru i wprowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego ruch pociagów w kierunku zasadniczym prowadzi się w odstępie samoczynnych semaforów odstępowych ale pierwszy pociąg po przyjeździe pociągu z kierunku przeciwnego do zasadniczego może się odbyć w odstępie posterunków zapowiadawczych w przypadku braku przycisku chwilowego zasilania sbl. W takim przypadku drużyna pociągowa winna otrzymać rozkaz pisemny informujący o nie ważności sygnałów na semaforach sbl i zachowaniu ostrożności od ostatniego semafora sbl z W18. Jak powinien wyglądać rozkaz pisemny i czy za tym pociągiem można wyprawić kolejny pociąg na podstawie sbl, gdy ten pierwszy jeszcze nie dojechał? Ir-1 w tym temacie chyba nie jest spójne.


- rustsaltz - 28.06.2015

Jeżeli pociąg wyjechał na rozkaz pisemny unieważniający wskazania sbl to jak byk stoi "ruch pociągów prowadzony jest w obrębie posterunków następczych" więc kolejnego pociągu za nim wyprawić nie wolno. Na chłopski rozum rozkaz będzie wyglądał tak samo jak na unieważnienie, tylko w rubryce "inne" będzie zapis w stylu: "pierwszy pociąg po przybyciu pociągu z kierunku przeciwnego".


- stach57 - 15.11.2015

Są przypadki post. odgałęźnych na liniach dwutorowych z odgałęzieniem tylko od jednego toru, a po torze drugim ruch reguluje sbl między sąsiednimi post. zapowiadawczymi bez udziału tego posterunku. W takim przypadku, gdy wskazania sem. sbl będą unieważnione i w prowadzono tzp treść dz. 3 rozkazu "S" wydaje się nieadekwatna do zaistniałej sytuacji i wymaga uzupełnienia w rubryce "inne". Ciekawe dlaczego takie posterunki są pomijane w wrjp dla poc. jadących torem z sbl. (np. podg Szabelnia - L138). Czy tor z sbl ma granicę na takim podg (należy do podg), chyba nie? W przypadku post. bocznicowych o podobnych rozwiązaniach są one wykazywane w wrjp w obu kierunkach.


- Paweł Piotr - 16.11.2015

stach57 napisał(a):Gdy sbl nie jest podstawą prowadzenia ruchu obowiązuje tzp i prowadzenie ruchu jak na szlaku jednotorowym.
Bełkot.
stach57 napisał(a):Czy w tedy obsługuje się sbl?
Czy ty człowieku wiesz, co oznacza skrót "sbl"?
stach57 napisał(a):W przypadku sbl jednokierunkowej na szlaku dwutorowym ("S") przy zamknięciu jednego toru i wprowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego ruch pociagów w kierunku zasadniczym prowadzi się w odstępie samoczynnych semaforów odstępowych ale pierwszy pociąg po przyjeździe pociągu z kierunku przeciwnego do zasadniczego może się odbyć w odstępie posterunków zapowiadawczych w przypadku braku przycisku chwilowego zasilania sbl. W takim przypadku drużyna pociągowa winna otrzymać rozkaz pisemny informujący o nie ważności sygnałów na semaforach sbl i zachowaniu ostrożności od ostatniego semafora sbl z W18.
Jeżeli jest sbl jednokierunkowa, a pociąg jedzie po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, to o unieważnieniu wskazań jakich semaforów ma być w rozkazie?
Proszę pisać zgodnie z zasadami polskiej gramatyki i ortografii, bo tekst jest nieczytelny. Proszę nie budować wielopiętrowych zdań, bo nie wiadomo, o co chodzi. Proszę czytać przepisy ze zrozumieniem.


- stach57 - 24.11.2015

Paweł Piotr, jeżeli tekst dla ciebie jest nieczytelny, to go sobie odpuść. Nie pouczaj skoro nie wiesz o co chodzi. Bardzo lubisz się chwalić swoim wykształceniem i wytykać czyjeś błędy (gramatykę, ortografię). Jeżeli wiesz gdzie jest błąd i chcesz poprawiać, to popraw, może wtedy zrozumiesz. Tobie jednak nie oto chodzi.


- Paweł Piotr - 24.11.2015

Stach57 - to już kolejne forum, na którym zanudzasz swoimi wyimaginowanymi problemami, popełniając ciągle te same błędy. Jeżeli przepisy kolejowe są dla Ciebie niezrozumiałe, to zostaw je w spokoju i zajmij się czymś bardziej pożytecznym. Jeżeli uważasz, że są źle napisane i chcesz je poprawiać - zwróć się z tym do właściwego urzędu. Nie mam najmniejszego zamiaru pouczania kogokolwiek, a Ciebie w szczególności, wyraziłem jedynie swoją prośbę o poprawność językową (formalną) i odpowiedź na pytania, związane z Twoim tekstem:
1. Jeżeli jest sbl jednokierunkowa, a pociąg jedzie po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, to o unieważnieniu wskazań jakich semaforów ma być w rozkazie?
2. Czy ty człowieku wiesz, co oznacza skrót "sbl"?
Odpowiedzi merytorycznej nie otrzymałem, tylko Twoje fochy i jakieś głupkowate insynuacje.
Tak wyglądały rozmowy z Tobą na innych forach kolejowych i podobnie jest tutaj.
Twoja odpowiedź świadczy również o tym, że nie tylko nie potrafisz czytać ze zrozumieniem przepisy kolejowe, czy posty innych użytkowników forum, ale także swoje własne teksty. A ponieważ, jak piszesz, nie wiem, o co chodzi, więc już więcej nie będę absorbował Twojego cennego czasu.
Pozdrawiam.