Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Wiskol kupuje ST43 od PKP Cargo - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Wiskol kupuje ST43 od PKP Cargo (/thread-5095.html)

Strony: 1 2


Wiskol kupuje ST43 od PKP Cargo - DamianT - 11.08.2015

Ktoś coś wie więcej na ten temat?


- Kamil Sikora - 11.08.2015

Firma kupiła 2 sztuki o numerach 292 i 359. Mają przejść naprawy główne w szopie PR w Chojnicach lub w ZNTKiM Gdańsk. Podobno również inni przewoźnicy kupili "rumuny" od PKP Cargo ale o tym jeszcze nic konkretnie nie wiadomo.


- DamianT - 12.08.2015

Do mnie doszło, że Wiskol kupił więcej niż dwa, ale nie mam żadnego potwierdzenia tego. Jestem ciekaw jakie barwy dostaną Smile


- railman - 15.08.2015

A czy ktoś wie, czy udało się sprzedaż ET40?


- przem710 - 19.08.2015

Maszyny czekają już na naprawę w Chojnicach.
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=1021


- rustsaltz - 19.08.2015

Maszyniści się ucieszą...


- sm31-131 - 19.08.2015

Ale Mikole będą się cieszyć. Widzę że okna ma zaspawane - przez moment miałem wrażenie że wzięli te z Poznania...


Pozdrawiam
sm31-131


- przem710 - 20.08.2015

Cóż, ja tu tylko fotografuje :-P


Oglądałem je, korozja jest wszędzie no ale polscy mechanicy potrafią czynić cuda Wink Doprowadzenie ich do stanu użyteczności na pewno potrwa dość długo.


- sm31-131 - 20.08.2015

Panie Majster co robimy?
No jak to co? Szpachla, Szpachla, Szpachla!
Z drugiej strony, jak ostoja jest ok, to resztę można wymienić / skompletować / dospawać.
Co prawda bałbym się tym jeździć, zwłaszcza jakby podczas przechodzenia z kabiny A do B wypieprzył mi tłok w którymś cylindrze, ale po polskich ulicach jeździ wiele milionów tego typu składaków - także bez sprawnej "ostoi".

Pozdrawiam
sm31-131


- Kozioł - 08.10.2016

rustsaltz napisał(a):Maszyniści się ucieszą...

Sugerujesz, że maszyniści nie przepadają za tą serią?

Tu można zobaczyć aktualny stan Romanów: http://szlach.flog.pl/wpis/11315429/st43292

Swoją drogą, doszły mnie słuchy, ze 292 jest Wiskolu, a 359 Trakcji. Nie wiem ile w tym prawdy.


- Dominik Piotrowicz - 09.10.2016

To prawda - 292 kupił Wiskol, a 359 Trakcja PRKiI.


- rustsaltz - 09.10.2016

Kozioł napisał(a):]
Sugerujesz, że maszyniści nie przepadają za tą serią?
Dosyć oryginalne rozwiązania są w niej zastosowane... Pewnie kwestia dokładnego poznania, ale to trochę tak, jakby całe życie jeździć dużym fiatem i dostać wołgę.


- DamianT - 10.10.2016

Rumun w barwach Wiskol:

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57FD9BEC

A gdzie numer? EVN tylko? ehh

PS. Trochę poza tematem. Dziwne to, jak ktoś, kto wrzuca posty na fan page Ilostanu, dodaje info tam, a na forum już nie Smile


- Kozioł - 10.10.2016

Wygląda naprawdę dobrze. W dodatku szybko go pomalowali. Pozostaje mieć nadzieję, że posłuży kilkanaście kolejnych lat :-)

PS: zezowate lampy wyglądają o wiele lepiej niż te lustrzane starego typu.

Rust co do ST43, slyszalem, że tak nie szlifują torów jak ET22 czy ST44. Nie wiem czy to prawda.
Przy okazji NG może zrobili też dobre wyciszenie kabiny.


- rustsaltz - 12.10.2016

Kozioł napisał(a):Rust co do ST43, slyszalem, że tak nie szlifują torów jak ET22 czy ST44. Nie wiem czy to prawda.
Przy okazji NG może zrobili też dobre wyciszenie kabiny.
Nie wiem skąd się wzięło to myślenie, że gagarin źle wpływa na szyny... Rumuny przede wszystkim problematyczne są ze względu na kraj pochodzenia i odmienny sposób myślenia projektanta. Czy są głośne to nie wiem, nigdy tym dziadostwem nie jechałem i jechać nie chcę.