![]() |
SM42 na złom - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: SM42 na złom (/thread-5182.html) |
SM42 na złom - scyzor113 - 15.10.2015 Witam. Czy ktoś z wtajemniczonych jest zorientowany ile jest warta stonka rozebrana na złom ? - sm31-131 - 16.10.2015 Hej, stonka waży 70 ton a sprzedaż realizowana jest w formie aukcji / zaproszenia do składania ofert. W 2012 roku cena którą życzyło sobie PKP Cargo jako wstęp do licytacji to 1 310,00 zł netto / tona. Co prawda od tamtego czasu złom stalowy potaniał, ale za to miedź poszła do góry więc cena może być podobna. Ale zapewne nie o to Ci chodzi :-), więc sprecyzuj czy chciałbyś sobie do ogródka kupić czy jak? Bo musisz pamiętać o tym że przewoźnicy sprzedając lokomotywy w większości wypadków życzą sobie albo uszkodzenia wózków(żeby nie było możliwości wyremontowania i ponownego uruchomienia lokomotywy - zwłaszcza PKP Cargo po ostatnich wałkach ze sprzedażą złomu który teraz jeździ jako nówka cewka nie śmigana) albo chcą zwrotu wózków. a jeżeli już lokomotywa nadaje się do dalszej eksploatacji to w cenie złomu jej nie kupisz ![]() Pozdrawiam sm31-131 - Dominik Piotrowicz - 16.10.2015 Jeśli chodzi o Cargo to wiele się zmieniło w tej kwestii. W wakacje został ogłoszony przetarg, w którym warunkiem nie było wymagane uszkodzenie ostoi i wózków. Dzięki temu kilka ET21, ST43 i sporo SM42 zostały kupione w całości przez prywatnych przewoźników. - sm31-131 - 16.10.2015 Zmieniło się, pod tym kątem że nie utrudniają już prywatnym przewoźnikom kupowania ich lokomotyw w celu dalszej pracy a co za tym idzie te lokomotywy które nadają się jeszcze do pracy są wystawiane jako sprawne i cena za każdą lokomotywę jest odpowiednio wyższa. Przy sprzedaży wraków żądają zwrotu wózków lub ich uszkodzenia. Pozdrawiam sm31-131 - Dominik Piotrowicz - 16.10.2015 Jak odróżnić wrak od nie wraku? Przykładowo jedną lokomotywę, która jest odstawiona od 10 lat może zostać kupiona przez innego przewoźnika i po przejściu P5 wrócić do jazdy, a druga świeżo po odstawce trafi do chytrego złomiarza z Imbramowic. Sprawnych maszyn Cargo się nie pozbywa Natomiast pojazdy oczekujące napraw głównych są wystawiane na sprzedaż. teraz ich nie interesuje co nabywca z nimi potem zrobi. - scyzor113 - 16.10.2015 Dzięki za odp :-D . Interesuje mnie czy zakup takiego loka z przeznaczeniem na złom jest opłacalny? Jeśli tak to do jakiej sumy warto kupić żeby potem coś z tego zostało na plus. Może pytanie jest słabego kalibru ale ostatnio się tym zainteresowałem a nie mam doświadczenia co do budowy loka jeśli chodzi o odzysk z niego metali. Na necie nic nie idzie znaleźć w tym temacie a doświadczenie w tej kwestii mam w kierunku pojazdów samochodowych a nie szynowych ;-) Z wagonami to prosta sprawa ale ze stonkami to już nie takie hop :-P - rustsaltz - 16.10.2015 Motor to z grubsza ma te same elementy co każdy inny motor, miedź jest w uzwojeniach maszyn elektrycznych, w stykach (te są dodatkowo srebrzone- a przynajmniej powinny), Ponoć w SM42 jest około 4 ton miedzi. - scyzor113 - 16.10.2015 W takim razie inwestycja w stonkę przeznaczoną na złom pow 100 tys pln nie ma żadnego sensu. - sm31-131 - 17.10.2015 A czy czasem nie ma tam dużo amelinium? Np. kopuły zaworów w silniku? I do tego jeszcze stal sprężynowa? Pozdrawiam sm31-131 - pasqudek - 17.10.2015 i koszt demontazu/dostawy. - scyzor113 - 17.10.2015 Problem właśnie w tym że to wszystko to domysły ![]() Można się więc na tym przejechać :-D Jutro będę oglądał te sprzęty ale z organoleptycznej analizy raczej za dużo się nie wywnioskuje ;-D |