Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Prośba o literaturę dotyczącą zdarzeń z udziałem materiałów niebezpiecznych - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: WAGONY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-52.html)
+---- Wątek: Prośba o literaturę dotyczącą zdarzeń z udziałem materiałów niebezpiecznych (/thread-5207.html)



Prośba o literaturę dotyczącą zdarzeń z udziałem materiałów - ._____. - 30.10.2015

Witam, mam nadzieję, że temat założyłem w dobrym dziale. Chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy na temat transportu materiałów niebezpiecznych, a dokładnie o przyczynach zdarzeń. Czy możecie polecić mi jakieś książki / artykuły dotyczące zdarzeń z udziałem materiałów niebezpiecznych? Ewentualnie literaturę dotycząca np. rozszczelnienia cysterny lub awariami spowodowanymi wysoką temperaturą otoczenia?


- Gżągal - 30.10.2015

Instrukcje IR-16 stosowana na PKP dotyczy przewozu koleją towarów niebezpiecznych. Nigdy tego nie czytałem a trochę to długie, więc nie wiem co dokładnie zawiera, ale możliwe, że coś znajdziesz


- ._____. - 30.10.2015

Dziękuję za odpowiedź. Informacje na temat samych materiałów niebezpieczny są, ale o zdarzeniach z udziałem materiałów niebezpiecznych nie ma nic.


- Gżągal - 31.10.2015

Tutaj chyba trzeba przeszukiwać wikipedie itd. Ja z głowy mogę podać katastrofę pod Białymstokiem kilka lat gdzie doszło do ogromnego wybuchu, który poza wszystkim wyglądał naprawdę imponująco


- ._____. - 31.10.2015

Obawiam się, że na wikipedii nie znajdę przyczyn zdarzeń z udziałem materiałów niebezpiecznych. Pobrałem raport z UTK na rok 2014, ale tam niestety nie ma opisanych zdarzeń.


- sm31-131 - 31.10.2015

Jeden z wypadków który mi się przypomniał był przeze mnie opisywany w zdarzeniach na forum
Cytat:Cytat:
W czwartek wieczorem żrąca substancja wyciekała z cysterny włączonej w skład pociągu na stacji Wrocław - Gądów przy ul. Strzegomskiej. Na miejscu interweniowało sześć zastępów straży pożarnej.


Zastanawia mnie tylko czy ktoś nie doczytał "ostrożnie przetaczać" czy "zakaz rozrządu z górki rozrządowej"? Bo tylko to przychodzi mi do głowy w kwestii uszkodzeń samej cysterny z przyczyn eksploatacyjnych

Link o artykułu

Link do tematu "zdarzenia"
Przy czym więcej tam wypadków pod kołami pociągu niż wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych. Sądzę że niestety będziesz musiał zaprzęgnąć wujka Google bo nic więcej na tą chwilę nie pamiętam.

Pozdrawiam
sm31-131


- rustsaltz - 31.10.2015

Może PLK albo przewoźnicy gromadzą dane na temat przyczyn zdarzeń?


- ._____. - 31.10.2015

rustsaltz napisał(a):Może PLK albo przewoźnicy gromadzą dane na temat przyczyn zdarzeń?

O widzisz ;-) napisałem maila do PLK oraz do paru przewoźników.

sm31-131 napisał(a):Jeden z wypadków który mi się przypomniał był przeze mnie opisywany w zdarzeniach na forum
Cytat:Cytat:
W czwartek wieczorem żrąca substancja wyciekała z cysterny włączonej w skład pociągu na stacji Wrocław - Gądów przy ul. Strzegomskiej. Na miejscu interweniowało sześć zastępów straży pożarnej.


Zastanawia mnie tylko czy ktoś nie doczytał "ostrożnie przetaczać" czy "zakaz rozrządu z górki rozrządowej"? Bo tylko to przychodzi mi do głowy w kwestii uszkodzeń samej cysterny z przyczyn eksploatacyjnych

Link o artykułu

Link do tematu "zdarzenia"
Przy czym więcej tam wypadków pod kołami pociągu niż wypadków z udziałem substancji niebezpiecznych. Sądzę że niestety będziesz musiał zaprzęgnąć wujka Google bo nic więcej na tą chwilę nie pamiętam.

Pozdrawiam
sm31-131

Dziękuję za odpowiedź, z artykułem się poznałem. Jednak nie ma tam wszystkich informacji, które są mi potrzebne do napisania pracy inżynierskiej.


- Jaszczur - 01.11.2015

PLK i przewoźnicy raczej nie będą się "chwalić" takimi rzeczami.
Proponuję abyś załatwił sobie prośbę pisemną z uczelni ze takie dane zbierasz do pracy inżynierskiej a następnie wystosował pisemną prośbą i uderzył do PKBWK.
Protokoły ustaleń końcowych nie są tajne więc po odpowiednim uzasadnieniu powinno się udać.


- rustsaltz - 01.11.2015

Tyle tylko, że nie każdym wydarzeniem PKBWK się zajmuje.


- Jaszczur - 01.11.2015

Ale mają obowiązek i to robią, rejestrować, analizować i archiwizować wszystkie wypadki i wydarzenia tych które są prowadzone przez komisje miejscowe i zakładowe za wyjątkiem trudności eksploatacyjnych i chyba incydentów.
Wszystkie takie rzeczy do nich "spływają".