![]() |
Poradnik MaSzyna jak uruchomić - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: FOTOGRAFIA I SYMULATORY KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-16.html) +---- Dział: SYMULATORY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-20.html) +---- Wątek: Poradnik MaSzyna jak uruchomić (/thread-5209.html) |
Poradnik MaSzyna jak uruchomić - xksrei - 31.10.2015 Dla niewiedzących : link https://www.youtube.com/watch?v=NfwGEEPwtXA ;-D - Kolej 131 - 15.12.2015 A może tak dla EU07 zwykłej podasz i EU07-15xx? bo na 15xx trzeba jeszcze rozruch wybrać. - sm31-131 - 27.05.2016 Ponieważ może się to komuś przydać a pytał o to SAP102 to umieszczam odpowiedź tutaj: Instrukcja odpalania EN57: d - przestawienie nastawnika kierunku z pozycji neutralnej na jazdę do przodu Shift +j - załączenie baterii spacja - zbicie czuwaka po załączeniu baterii shift + p - podniesienie pantografu shift + x - włączenie przetwornicy shift + c - włączenie sprężarki shift + m - rozruch shift + s - włączenie syugnału zamykania drzwi Numlock 9(trzykrotnie) - odblokowanie hamulca / - podanie sygnału zamknięcia drzwi , lub . - zamykanie drzwi(w zależności od tego po której stronie mamy peron , - lewe drzwi . - prawe drzwi) - bez zamknięcia drzwi EN57 nie ruszy i dopiero teraz możemy nastawnikiem jazdy za pomocą Numlock+ lub Numlock- zwiększać lub zmniejszać prędkość jazdy. Przetestowane na bałtyk_zima - bez zamknięcia drzwi nie pojedzie :-) Pozdrawiam sm31-131 - szy_mat - 27.05.2016 Shift + M to wyłącznik szybki, i zgodnie ze sztuką należy włączyć go PRZED sprężarką i przetwornicą. Sygnał się podaje właśnie /, nie ma potrzeby używać Shift+S. Warto też pamiętać, że klop ma jednokierunkowy wał kułakowy, więc aby przejść z pozycji np. 5 na pozycję 3 trzeba najpierw wejść na 0, a potem w góre na 3. W lokomotywach wał jest dwukierunkowy, więc taką pozycję jaką ustawimy taka będzie. W lokomotywach mamy jeszcze bocznikowanie silników trakcyjnych (używać można tyko na pozycjach bezoporowych). Aby nie upalić oporów i nie szarpać sprzęgów, lokomotywą najlepiej ruszać tak (nie przekraczając 550A, bo wywali nadmiarowy): - Dojść do pozycji szeregowej bezoporowej (ostatnia pozycja przy której "odzywa się" tylko jeden amperomierz, oznaczona na kole, przy jej zamykaniu słychać charakterystyczny "klik") - Bocznikować (oczywiście nie przekraczając ograniczenia 550A) aż osiągniemy 40 km/h - Jeżeli musimy jechać 40 km/h, musimy zejść kołem na zero (nie można trzymać długo na oporach). Jeżeli zaś dopuszczalna prędkość jest wyższa, wyłączamy bocznik, i śmiało kręcimy do końca (z 40 km/h na pewno nie wywali). Dalej bocznikujemy do woli. Na EP09 podobnie, z tym zastrzeżeniem że do końca kręcić można dopiero przy 70 km/h osiągniętych na pierwszym układzie. Hamulec na kiblu mamy EP i 0-P. Pneumatycznym (poprzez upuszczanie powietrza z PG) hamujemy Num5 lub Num8, EP zaś Num2. Num 4 to pozycja jazdy EP / luzowania ED, a EP luzujemy 9. W lokomotywach jest tylko pneumatyczny - Num 3 ciągniemy kran do siebie, Num 9 cofamy. Num 4 pozycja jazdy, Num . pozycja szybkiego luzowania (napełniania uderzeniowego). Na lokomotywach Num 1 hamuje samym lokiem, Num 7 luzuje. Na kiblach to samo hamuje hamulcem ręcznym. Poza tym, wszystko jest opisane w readme. - sm31-131 - 28.05.2016 Popatrz, przez 3 lata jeździłem źle :-D. Aż zajrzałem do klawiszologii i faktycznie Ty masz rację i faktycznie działa(odpaliłem maszynę bo niedowiarek jestem :-D) ale żeby nie było u mnie naprawdę działało :-). A co do dźwięku otwierania drzwi - w klawiszologii do dziś jest info że sygnalizacja początkowo jest wyłączona więc nauczyłem się że najpierw ją włączam a potem używam. Zresztą, readme jest w każdej grze i na stronie: Klawiszologia Cała instrukcja Pozdrawiam sm31-131 |