Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio (/thread-5253.html) Strony:
1
2
|
Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio - kazio - 24.11.2015 Jest podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji Interregio. KM chce konkurować z Pendolino na trasach do Krakowa i Trójmiasta. Ekspert Fundacji ProKolej dr Bartosz Mazur zwraca uwagę na częściowe podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji dalekobieżnych połączeń o charakterze komercyjnym, firmowanych marką Interregio, wycofanych od 1 września. Mazowiecki przewoźnik, podobnie jak wcześniej PR, dąży do lepszego wykorzystania taboru i drużyn poprzez uruchamianie pociągów w weekendy, kiedy potrzeby lokalne są mniejsze. Na tym podobieństwo się kończy, choć nawet w przypadku kwestii wykorzystania taboru, aby „jeździł a nie stał” unaocznia się skala inwestycji, poczyniona na Mazowszu, która pozwala wysyłać na ewentualne połączenia do Gdyni i Krakowa tabor z górnej półki. Rynek Kolejowy - przem710 - 24.11.2015 Ledwo IC pozbyło się IR a już ma kolejny problem :-D Ciekawe co zrobią z tym fantem. - mikrobart - 24.11.2015 Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru. O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę. - przem710 - 24.11.2015 Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model. - kebeka - 25.11.2015 przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.Tylko niech do tego wszystkiego jeszcze ujednolicą taryfę. - ET40 - 25.11.2015 mikrobart napisał(a):Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.W Beskidy dałoby radę. Ale nie wiem, czy to miałoby sens ekonomiczny - kierunek popularny, ale nie aż tak. - masovian - 25.11.2015 przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model. Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto. mikrobart napisał(a):O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę. IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie. A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach. - przem710 - 25.11.2015 masovian napisał(a):Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto. Tyle że zawsze pociąg ten miał charakter sezonowy masovian napisał(a):IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie. I tu racja, ale jak ktoś pomyśli można wykorzystać inne kierunki zaczynając od połączeń sezonowych. Np Łódź - Gdynia, Poznań - Gdynia, Poznań - Kołobrzeg. masovian napisał(a):A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach. To mnie wcale nie dziwi, ruch tam spory. - Włos - 26.11.2015 Potwierdzenie- od 19 grudnia KM uruchamiają weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa (odp. Słoneczny i Dragon) : http://www.rynek-kolejowy.pl/60356/kole ... _40_zl.htm - masovian - 26.11.2015 Do Krakowa przebili PIC i PB - 40 zł. Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-) - kazio - 26.11.2015 Włos napisał(a):weekendowe połączenia do Gdyni i KrakowaDla KM są weekendy lepsze i gorsze. Te pociągi nie kursują 13,25,26 grudnia 2015 i 2,6 stycznia 2016 - Włos - 27.11.2015 masovian napisał(a):Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-) To może niech zmienią na śnieżny , chociaż u nas z tymi zimami to też różnie bywa... [ Dodano: 2015-11-27, 09:41 ] http://www.rynek-kolejowy.pl/60360/drag ... wiosny.htm - masovian - 27.11.2015 To że przedsięwzięcie będzie dochodowe na linii do Krakowa ta ja jestem raczej spokojny. Smieszą mnie pomysły wydłużania linii do Gdyni. Lotnisko, Radom... A może Kasprowy Wierch jeszcze? - Włos - 02.12.2015 Koleje Mazowieckie zainwestują w Radomiu http://www.rynek-kolejowy.pl/60422/to_j ... adomiu.htm Czy opłaca się budowa hali utrzymania dla obsługi tylko 10 nowych EZT ? Czy należy rozumieć, że budują między innymi dla tych 10 nowych EZT ? - masovian - 02.12.2015 Jest jeszcze trzecia możliwość. Starszy sprzęt można tam wstawić... Tak ogólnie to Radom jest drugim co do wielkości miastem woj. mazowieckiego. Jakiś to sens więc ma. |