![]() |
Czy był pomysł budowy takiej linii? - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Czy był pomysł budowy takiej linii? (/thread-5303.html) |
Czy był pomysł budowy takiej linii? - szy_mat - 29.12.2015 Patrząc na mapę linii kolejowych zastanawiam się, czy był kiedyś pomysł budowy linii Grodzisk Mazowiecki - Nowy Dwór Mazowiecki? Taka linia mogłaby mieć bardzo dobre parametry - Vmax 160-200 km/h i skróciłaby mocno drogę i czas przejazdu Pendolin z Krakowa/Katowic (dobre 40 minut - przez Warszawę jedzie się 60 km/h) do Gdynii. Część pociągów jeździłoby tak jak teraz przez Warszawę, a część mogłaby pomijać Warszawę jadąc taką linią, ewentualnie stając w Grodzisku (dla pasażerów do Warszawy) ze skomunikowaniem na Warszawę i w Nowym Dworze (dla pasażerów z Warszawy). Nie wspomnę już o tym że takie pociągi nie musiałyby wjeżdżać na dławiącą się "jedynkę" od Grodziska do Warszawy. Chodzi o coś takiego: https://drive.google.com/file/d/0B6Bbht ... sp=sharing - Afrika Bambaataa - 29.12.2015 Czy wyobraźasz sobie, że flagowy produkt Intercity pomija największe miasto w Polsce? Z tego co kojarzę, to chyba koło Grodziska były nawet filary pod północną część CMK. Ale jak wszyscy wiemy CMK nie powstała z myślą o pociągach pasażerskich. - szy_mat - 29.12.2015 Jest gdzieś mapka przebiegu planowanej północnej części CMK? No to mogą zwykłe EICe Kraków-Gdynia jeździć tamtędy jeżeli to będzie wielka "obraza" dla Pendolino, ale Warszawa to nie jedyne duże miasto w Polsce a sporo osób jeździ tymi Pendolinami od początku trasy do końca. - rustsaltz - 29.12.2015 Faktycznie, w okolicach Korytowa widać zaczątki linii numer 5, podobnie (było) widać przyczółki nad linią 1, przy czym pragnę przypomnieć, że linia ta projektowana była dla pociągów towarowych. - Afrika Bambaataa - 29.12.2015 Odnośnie Pendo to nie wiem czy konieczność jazdy przez Warszawę nie jest warunkiem dofinansowania z UE. - masovian - 30.12.2015 szy_mat napisał(a):No to mogą zwykłe EICe Kraków-Gdynia jeździć tamtędy jeżeli to będzie wielka "obraza" dla Pendolino, ale Warszawa to nie jedyne duże miasto w Polsce a sporo osób jeździ tymi Pendolinami od początku trasy do końca. Sporo to może, ale nie wystarczająco, aby to się opłacało omijać W-wę. Miałem raz okazję jechać z Gdańska do Krakowa i w wagonie sam zostałem po W-wie, bo reszta pasażerów się wymieniła. No i taka łącznica nie miałąby sensu. Poza tym są sposoby aby z Krakowa do Gdańska ominąć Warszawę. Trasa Kraków - CMK - Tomaszów - Koluszki - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Włocławek - Toruń - Bydgoszcz (lub Kutno - Piotrków Kujawski - Inowrocław - Bydgoszcz) - Gdańsk ominęłaby Warszawę. Przewozy towarowe doskonale sobie radzą z omijaniem W-wy. |