![]() |
Od czego zależy szlakowa na prostym kawałku toru? - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Od czego zależy szlakowa na prostym kawałku toru? (/thread-5304.html) |
Od czego zależy szlakowa na prostym kawałku toru? - szy_mat - 30.12.2015 Zastanawiam się od czego zależy szlakowa na prostym odcinku toru. Ma ktoś jakąś tabelkę do wyliczania szlakowej dajmy na to przy szynie S49 i podkładach drewnianych z przytwierdzeniem śrubowym "K"? - arctodus1111 - 30.12.2015 Prędkość drogowa (potocznie zwana szlakową) zależy m.in. od kategorii linii kolejowej http://www.transportszynowy.pl/kolparametrylin.GIF jak i od stanu toru kolejowego wg standardów konstrukcyjnych nawierzchni (załącznik 2 instrukcji Id-1 http://www.plk-sa.pl/files/public/user_ ... d/Id-1.pdf ) - szy_mat - 30.12.2015 Chodzi mi o czysto techniczne możliwości osiągnięcia danej szlakowej a nie papierkowe sprawy z kategoriami linii. - rustsaltz - 30.12.2015 W Id-1 jest bodaj wzór, z którego prędkość wychodzi (chodzi o zwichrowanie toru). - MichałŁ - 31.12.2015 W załączniku 13 tej instrukcji Id-1 masz właśnie podane w jakich odchyłkach muszą zawierać się wymiary toru aby nadać mu odpowiednią prędkość. Rzeczy idealne istnieją w teorii budując czy remontując coś zbliżysz się bardziej lub mniej do tych wymiarów idealnych. np.; podbijając tor ręcznie na pewno nie zrobisz tego tak dokładnie jak Plasser wiec osiągniesz inne parametry i mniejszą prędkość. Druga sprawa to to że nic nie jest wieczne i podlega zużyciu. Zużycie szyn podkładów i podtorza powoduje że tor się "rozjeżdża" wiec albo trzeba go znowu remontować albo obniżyć prędkość. |