próba szczegółowa - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: próba szczegółowa (/thread-5315.html) |
próba szczegółowa - szewczykluk - 05.01.2016 Drodzy forumowicze proszę o zweryfikowanie czy dobrze rozumiem szczegółową próbę hamulca według wykonywanych czynności: 1. napełniamy przewód główny do 0,5 i zbiornik główny do około 1,0 następnie odcinamy i sprawdzamy szczelność układu pneumatycznego - przewód główny spadek nie większy niż 0.01 w ciągu 5 minut, zbiornik główny nie większy niż 0,02 w ciągu również 5 minut 2. następnie odhamowujemy i spadek w cylindrach nie może być większy niż 0,05 w ciągu 10 minut przy hamowaniu 1 stopień hamowania - rewident sprawdza czy klocki docisły a następnie pełne hamowanie - sprawdzenie cylindrów itp - odczekać 10 minut i sprawdzić wszystko tj. czy samoczynnie nie odhamował przy odhamowaniu czy wszystkie klocki luźne itp rewident sprawdza końcowy przewód - ręczny manometr około 0,45 w towarowych i 0,48 w pasażerskich - w którym momencie powinien sprawdzić ciśnienie? przed próbą ? czy dobrze to rozumie? czy coś pomyliłem? pozdrawiam - rustsaltz - 06.01.2016 Na polecenie rewidenta napełniasz przewód. Rewident idzie do końca sprawdza manometrem ciśnieniem musi być 0,46 w towarowym, 0,48 w pasażerskim, daje sygnał "zahamować" (oczywiście cały czas obserwujesz, jak pociąg stoi po łuku to wyciągasz z kieszeni takie lusterko na szcześciometrowym kiju ), wtedy hamujesz (1 atmosfera) i odcinasz na 5 minut. Po pozytywnej próbie szczelności napełniasz skład ponownie do 5 atm, po napełnieniu hamujesz, rewident idzie po hamowanym (jeżeli jest próba wykonywana przez jednego rewidenta idzie on po obu stronach-czyli dwa razy), po sprawdzeniu, czy wszystkie wagony zahamowały rewident daje sygnał "odhamować" i wtedy luzujesz, rewident idzie po luzie (oczywiście z obu stron). Jeżeli wszystkie wagony prawidłowo hamują i luzują rewident podaje sygnał "hamulce w porządku". - rup23 - 06.01.2016 Wiele razy widziałem, że zamiast dawać sygnały ręczne rewident podaje polecenia radiotelefonem. - szewczykluk - 06.01.2016 dzięki pytanie - gdy rewident idzie sprawdzić manometrem to po napełnieniu dajesz w jazde czy odcinasz? czy próba szczelności zawsze jest 5 minutowa? niekiedy była mowa o 10 minutach? czy dobrze podałem wartości przy spadku ciśnienia? - rustsaltz - 06.01.2016 Rewidenci (przynajmniej w Cargo) nie mają radia. Szczelność pociągu zawsze 5 minut, 10 minut to przy próbie szczegółowej lokomotywy. Jak sprawdza manometrem to w jazdę, gdybyś odciął nic by rewident nie zmierzył... W pociągu towarowym 1 atm w ciągu 5 minut, w pociągu pasażerskim 0,5 atm. W przewodzie zasilającym (jeżeli pociąg będzie na taki łączony) spadek 0,7 atm w ciągu 5 minut - ten pomiar wykonuje się po wyłączeniu sprężarki lub przejściu na stan jałowy. Sprawdzenie 10 minut czy pojazd nie odhamował dotyczy próby szczegółowej lokomotywy. - szewczykluk - 06.01.2016 a gdy luzak sam ma jechać na szlak - to próbę szczegółową robi się jak dla pociągu czy jak dla lokomotywy? oraz odnośnie szczelności - jeśli spadek może być max 1 atm w ciągu 5 minut to tyczy się to przewodu głownego? czy obserwujesz też zbiornik główny, cylindry? - rustsaltz - 06.01.2016 Jeżeli jedzie lokomotywa luzem (lub dwie, trzy, cztery, pięć lokomotyw luzem) to próba hamulca nie jest wymagana. Szczelność sprawdza się tylko na przewodzie głównym, szczelność lokomotywy bada rewident na PPK. - szewczykluk - 06.01.2016 dzięki...ps zostaniesz instruktorem - rustsaltz - 06.01.2016 Ja to w ministra transportu mierzę - szewczykluk - 06.01.2016 ]-> z drugiej strony tolerancja 1 atm w ciagu 5 minut to sporo ale z drugiej patrzac na stan techniczny PKP to mało ;-D - rustsaltz - 06.01.2016 Nie będę tego na publicznym forum komentował |