Reaktywacja pociągów Kraków - Jasło - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Reaktywacja pociągów Kraków - Jasło (/thread-5338.html) |
Reaktywacja pociągów Kraków - Jasło - Dominik Piotrowicz - 21.01.2016 SMK Kraków wspólnie z Reaktywacja pociągów Gorlice - Kraków skierowało pismo w sprawie uruchomienia weekendowych połączeń z Krakowa do Jasła. Cytat: Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie oraz Reaktywacja Pociągów Gorlice - Kraków, zachęceni wielkim sukcesem: "24 Finału WOŚP kolejowo! Specjalny Pociąg Papieski "MIERZYMY WYSOKO", do Jasła, Biecza i Gorlic.”, zwracamy się do Państwa z propozycją przeprowadzenia pilotażowego przejazdu rozkładowymi pociągami "studenckim” na trasie: Kraków – Tarnów – Stróże – Gorlice Zagórzany – Gorlice – Biecz – Jasło (w przypadku chęci zaangażowania samorządów z terenu województwa podkarpackiego), w piątkowe popołudnie oraz w trasie powrotnej w niedzielne popołudnie.Ciąg dalszy: http://www.petycje.pl/petycja/11714/ - masovian - 22.01.2016 Nawet komercyjnie pewne by się to przedsięwziecie opłacało. Problem tylko w tym. że mało kto ma sprzęt wolny w weekend o o takiej porze. A kupowanie pociągu przez samorząd na weekend tylko mija sie z celem... - Dominik Piotrowicz - 22.01.2016 Małopolskie ma 6 sztuk EN81 i nadają się na taką trasę. Do grudnia PR Kraków jeździł komercyjnie w weekendy w relacji Sucha Beskidzka - Żywiec i ten pociąg cieszył się dość dużą popularnością. Stowarzyszenie Kolej Beskidzka organizowała reklamowała połączenie, organizowała konkursy dla pasażerów itp. Również trwa walka o powrót tych pociągów jednak potrzebna jest modernizacja tej linii. Tutaj można poczytać więcej. Wrócę jeszcze do tematu Jasła. Linia Rzeszów - Jasło została zmodernizowana jednak ilość pasażerów jest niewielka z uwagi na kiepską ofertę (tylko 4 pary pociągów na dobę). Podkarpackie powinno wziąć przykład z linii Kraków - Wieliczka. Tam po zwiększeniu liczby kursów automatycznie wzrosła liczba pasażerów (z kilkuset do aż 2,3 tys dziennie). To samo powinno być na Stróże - Jasło. Dobrze ułożone obiegi powinny być podstawą sukcesu. |