Modernizacja linii 1 i 139 na obszarze GOP - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Modernizacja linii 1 i 139 na obszarze GOP (/thread-5349.html) |
Modernizacja linii 1 i 139 na obszarze GOP - rustsaltz - 29.01.2016 Wirtualny Nowy Przemysł informuje o takich ciekawostkach: http://budownictwo.wnp.pl/trwa-przygoto ... 1_0_0.html Cytat:Z ogłoszenia przetargowego dla odcinka Będzin - Szopienice Płd. wynika, że zaprojektowana ma tam zostać m.in. zmiana układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny oraz układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. - Szopienice Płd. Układ pięciotorowy ma wynikać z wydłużenia linii kolejowej nr 660 z Sosnowca Głównego do włączenia jej w nowoprojektowany układ torowy linii nr 1 w Szopienicach Płd. KRR czy jak... Co ciekawe: Szopienice Południowe na dzień dzisiejszy są przystankiem osobowym, zatem ewentualne włączenie musiałoby być realizowane zdalnie z Zawodzia lub Sosnowca Głównego. No i dalej-jeżeli włączenie będzie realizowane tak jak dotychczas (przez rozjazdy) to pociąg jadący z Tunelu do Katowic będzie koncertowo blokował ruch na ewentualnych czterech torach, jeżeli zaś kogoś najdzie fantazja budowania włączenia bezkolizyjnie powstaje pytanie-po co i jak, skoro przepustowość linii 62 jest niewielka, a jej obciążenie- zaryzykuję stwierdzenie, że jest znikome i nie zanosi się, by wzrosło. Chyba że SKM do Sędziszowa komuś się marzy xD |