Pomorskie zmodernizuje EN57 za największe pieniądze w historii - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Pomorskie zmodernizuje EN57 za największe pieniądze w historii (/thread-5368.html) |
Pomorskie zmodernizuje EN57 za największe pieniądze w histor - norbis97 - 15.02.2016 Cytat:W ramach projektu dotyczącego zakupu nowych spalinowych pociągów dla odcinka Malbork – Grudziądz znalazły się także pieniądze na modernizację kolejnego EN57, znajdującego się w zasobach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego Więcej : http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75406.html - Afrika Bambaataa - 16.02.2016 https://www.youtube.com/watch?v=hzTcGsSkkeI :-) - Kolej 131 - 16.02.2016 https://www.youtube.com/watch?v=nBigIPT8oFg Lepiej niech dadzą te EN57 w odstawkę lub sprzedadzą jakiemuś przewoźnikowi jaki potrzebuje ich. (KŚ Pewnie by wzięło) - sm31-131 - 16.02.2016 Obawiam się że może to być skutek polityki finansowej dotyczącej pieniędzy publicznych. Pieniądze na zakup nowego sprzętu i pieniądze na naprawę(czyt. modernizację) to dwie różne pule zakupowe. W związku z czym czasami łatwiej - nawet za horrendalną cenę - wysupłać pieniądze na remont niż na zakup nowej jednostki. Wiem jak to wygląda na co dzień pod kątem sprzętu komputerowego w urzędach i tu pewnie jest tak samo. Dlatego też ZNTK MM wiedząc jak wygląda budżet może sobie pozwolić na tego typu "szarże" cenowe. Pozdrawiam sm31-131 - przem710 - 16.02.2016 Inne województwa nie mają z tym problemu, poza tym niemal wszędzie są już nowe jednostki. W Pomorskim nadal nie ma ani jednej. - sm31-131 - 16.02.2016 Z tym się nie zgodzę. KW właśnie ma problem w wysokości kilkunastu mln długów i zaczyna zwalniać ludzi. A Pomorskie albo nie umie zarządzać pieniędzmi albo są są po prostu bardzo ostrożni. Pozdrawiam sm31-131 - przem710 - 16.02.2016 Nie twierdze że zakup nowych jednostek to dobre rozwiązanie, zwracam tylko uwagę na fakt jak to wygląda w innych województwach. Aczkolwiek w wielu przypadkach eksploatacja nowych jednostek to tańsze koszty utrzymania, chociażby ze względu na przebiegi pomiędzy naprawami. Natomiast koszty samych napraw mogą być wyższe, pytanie tylko jak często trzeba inwestować w nowy sprzęt. Modernizacja tak, ale tu zaczyna się powolne ocieranie o absurd, ponieważ kupujemy pojazd który wraz z modernizacja wyniesie niemal połowę kosztu zakupu nowej jednostki. Pytanie czy to się opłaca? |