[Newag] 39WE WKD - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: [Newag] 39WE WKD (/thread-5374.html) |
[Newag] 39WE WKD - Dominik Piotrowicz - 24.02.2016 No i mamy pierwsze zdjęcie nowego EZT dla WKD. Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater - DamianT - 25.02.2016 Mnie się podoba Odważny projekt. - Włos - 25.02.2016 Niepowtarzalny wręcz - mikrobart - 25.02.2016 Trudno znaleźć jakiś odpowiednik lub nawiązanie do takiej stylistyki w Europie. Moim zdaniem ciekawa stylistyka czoła nie ma żadnej kontynuacji na bokach pudła pojazdu, odważne linie kończą się tak szybko jak kończy się czoło pociągu. - Kamil Sikora - 25.02.2016 Wygląda na to, że historia naprawdę lubi się powtarzać jeśli chodzi o WKD i jej tabor :-D Gdy ponad 45 lat temu stworzono bardzo nietypowo wyglądające EZT (mimo tramwajowego typu 101N to jednak EZT) dla WKD serii EN94, które były wówczas bardzo krytykowane i do dziś są przez wielu nielubiane ze względu na wygląd i kształt pudła, tak dziś chyba to samo będzie mieć miejsce z 39WE od Newagu :-) Moim zdaniem wygląd tych jednostek jest strzał w dziesiątkę - będą one nietypowe, specyficzne a zarazem ich linia stylistyczna odważna i wyjątkowa tak jak to wcześniej koledzy zauważyli. Moim zdaniem projekt zdecydowanie jest na plus i jest dużo ładniejszy od byle jakich i "Pokemonowatych" EN97. Inna sprawa jest też taka, że kształt i wygląd czoła jest związany z zastosowaniem w 39WE absorberów energii kinetycznej zderzenia, których to w 33WE Pesy po prostu NIE MA. Jestem przekonany, iż z czasem pasażerowie WKD dostrzegą przewagę tych jednostek nad naprawdę kiepskimi i byle jakimi EN97 głównie ze względu na nowocześniejszy układ biegowy (poduszki pneumatyczne, hamulce tarczowe), układ wnętrza, który ma być zbliżony do 45WE Kolei Mazowieckich jak i również po prostu wykonania Newagu ;-) - Włos - 26.02.2016 Zdjęcia ze Żmigrodu http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75557.html - przem710 - 26.02.2016 Musze przyznać że bardzo przypadł do gustu, wygląda znacznie lepiej niż na wizualizacjach. - zeus04 - 26.02.2016 Kamil95 napisał(a):jak i również po prostu wykonania Newagu ;-) Newag ma na koncie również bardzo słabe wykonania, często bardzo ustępujące Pesie w równoległych bądź nawet starszych konstrukcjach. - Kamil Sikora - 28.02.2016 zeus04 napisał(a):Kamil95 napisał(a):jak i również po prostu wykonania Newagu ;-) Oczywiście, żaden z producentów nie jest idealny pod względem wykonania. Mam jednak często okazję porównać wykonanie zarówno Pesy jak i Newagu w pojazdach kursujących po WWK stąd też jeśli chodzi drugą firmę jestem absolutnie spokojny co do jej jakości wykonania ;-) - DamianT - 29.02.2016 przem710 napisał(a):Musze przyznać że bardzo przypadł do gustu, wygląda znacznie lepiej niż na wizualizacjach. Mam takie samo zdanie. A na tych zdjęciach, które podlinkował Włos, wygląda to jeszcze lepiej niż na wcześniejszych. - sm31-131 - 29.02.2016 Mi to trochę przypomina Transformersy :-). Pozdrawiam sm31-131 - thorgi - 05.03.2016 Fajny! Lubię jak pojazdy trakcyjne się wyróżniają. Ten EZT na pewno ma swój charakter. |