Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[Newag] 39WE WKD - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: [Newag] 39WE WKD (/thread-5374.html)



[Newag] 39WE WKD - Dominik Piotrowicz - 24.02.2016

No i mamy pierwsze zdjęcie nowego EZT dla WKD.
[Obrazek: 1000027_830248520437450_6707348603014392...e=576C8198]
Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


- DamianT - 25.02.2016

Mnie się podoba Smile Odważny projekt.


- Włos - 25.02.2016

Niepowtarzalny wręcz Smile


- mikrobart - 25.02.2016

Trudno znaleźć jakiś odpowiednik lub nawiązanie do takiej stylistyki w Europie. Moim zdaniem ciekawa stylistyka czoła nie ma żadnej kontynuacji na bokach pudła pojazdu, odważne linie kończą się tak szybko jak kończy się czoło pociągu.


- Kamil Sikora - 25.02.2016

Wygląda na to, że historia naprawdę lubi się powtarzać jeśli chodzi o WKD i jej tabor :-D
Gdy ponad 45 lat temu stworzono bardzo nietypowo wyglądające EZT (mimo tramwajowego typu 101N to jednak EZT) dla WKD serii EN94, które były wówczas bardzo krytykowane i do dziś są przez wielu nielubiane ze względu na wygląd i kształt pudła, tak dziś chyba to samo będzie mieć miejsce z 39WE od Newagu :-) Moim zdaniem wygląd tych jednostek jest strzał w dziesiątkę - będą one nietypowe, specyficzne a zarazem ich linia stylistyczna odważna i wyjątkowa tak jak to wcześniej koledzy zauważyli. Moim zdaniem projekt zdecydowanie jest na plus i jest dużo ładniejszy od byle jakich i "Pokemonowatych" EN97. Inna sprawa jest też taka, że kształt i wygląd czoła jest związany z zastosowaniem w 39WE absorberów energii kinetycznej zderzenia, których to w 33WE Pesy po prostu NIE MA. Jestem przekonany, iż z czasem pasażerowie WKD dostrzegą przewagę tych jednostek nad naprawdę kiepskimi i byle jakimi EN97 głównie ze względu na nowocześniejszy układ biegowy (poduszki pneumatyczne, hamulce tarczowe), układ wnętrza, który ma być zbliżony do 45WE Kolei Mazowieckich jak i również po prostu wykonania Newagu ;-)


- Włos - 26.02.2016

Zdjęcia ze Żmigrodu Smile

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75557.html


- przem710 - 26.02.2016

Musze przyznać że bardzo przypadł do gustu, wygląda znacznie lepiej niż na wizualizacjach.


- zeus04 - 26.02.2016

Kamil95 napisał(a):jak i również po prostu wykonania Newagu ;-)

Newag ma na koncie również bardzo słabe wykonania, często bardzo ustępujące Pesie w równoległych bądź nawet starszych konstrukcjach.


- Kamil Sikora - 28.02.2016

zeus04 napisał(a):
Kamil95 napisał(a):jak i również po prostu wykonania Newagu ;-)

Newag ma na koncie również bardzo słabe wykonania, często bardzo ustępujące Pesie w równoległych bądź nawet starszych konstrukcjach.

Oczywiście, żaden z producentów nie jest idealny pod względem wykonania. Mam jednak często okazję porównać wykonanie zarówno Pesy jak i Newagu w pojazdach kursujących po WWK stąd też jeśli chodzi drugą firmę jestem absolutnie spokojny co do jej jakości wykonania ;-)


- DamianT - 29.02.2016

przem710 napisał(a):Musze przyznać że bardzo przypadł do gustu, wygląda znacznie lepiej niż na wizualizacjach.

Mam takie samo zdanie. A na tych zdjęciach, które podlinkował Włos, wygląda to jeszcze lepiej niż na wcześniejszych.


- sm31-131 - 29.02.2016

Mi to trochę przypomina Transformersy :-).

Pozdrawiam
sm31-131


- thorgi - 05.03.2016

Fajny! Lubię jak pojazdy trakcyjne się wyróżniają. Ten EZT na pewno ma swój charakter.