1% dla Parowozowni Skierniewice w 2016 r. - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: HISTORIA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-68.html) +---- Dział: Muzea i skanseny (https://www.forumkolejowe.pl/forum-69.html) +---- Wątek: 1% dla Parowozowni Skierniewice w 2016 r. (/thread-5412.html) |
1% dla Parowozowni Skierniewice w 2016 r. - Ariel Ciechańsk - 17.03.2016 Marzec to prawdziwy początek boju PIT-ami, pora więc najwyższa zwrócić się do Was z prośbą o wsparcie nas 1% podatku. W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, zbieramy tradycyjnie już przede wszystkim na wkłady własne do dotacji ze środków publicznych. Na chwilę obecną mamy przyznane środki z czterech dotacji. Część z nich jest już na naszym koncie, niektóre są na etapie podpisywania umów, inne zaś dopiero zarezerwowane i trwają procedury kompletowania niezbędnych dokumentów. Najważniejsze dwie z nich będą pochodzić z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i przeznaczone są na remont kolejnych 612 m kw. dachu oraz I etap odbudowy świetlika. Niestety Ministerstwo oczekuje od nas znacznie większych wkładów własnych niż początkowo zakładaliśmy. Przy 190 000 zł łącznego dofinansowania nasz udział to ponad 47 000 zł – dzięki przyznanym środkom jednak niewiele będzie nam brakowało do zakończenia prac przy dachu hali wachlarzowej i pozostanie tylko odbudowa świetlika. Pierwsze dotacja MKiDN w wysokości 90 000 zł przeznaczona jest na zadanie pt. Skierniewice, zespół Lokomotywowni – hala parowozowa (XIX w.): kontynuacja odbudowy zniszczonego dachu hali parowozowej (połać wewnętrzna, kanały 15-23). Zadanie obejmuje remont kolejnego zniszczonego fragmentu połaci wewnętrznej dachu hali wachlarzowej nad kanałami 15-23, (o pow. ok. 612 m2). Prace obejmują całkowitą wymianę elementów drewnianych dachu wraz z położeniem dwóch warstw papy termozgrzewalnej. Druga dotacja MKiDN w wysokości 100 000 zł przeznaczona jest na zadanie pt. Skierniewice, zespół Lokomotywowni – hala parowozowa (XIX w.): kontynuacja odbudowy zniszczonego dachu hali parowozowej (świetlik, kanały 1-3). Pierwszy raz umożliwi ona nam prace przy świetliku. Dzięki temu uzyskamy pełną ciągłość dachu nad kanałami 1-3, bowiem jego remont udało się nam przeprowadzić w latach ubiegłych. Jest to dla nas szczególnie dobra wiadomość, bowiem nasz „Wittfled” uzyska wreszcie należne mu warunki stacjonowania. Otrzymaliśmy również dotację Urzędu Miasta Skierniewice. Kwota 6 500 zł przyznana w ramach realizacji zadania pt. Adaptacja zabytkowych obiektów do celów muzealnych i realizacji projektów kulturalnych wraz z wkładem własnym 1 625 zł. przeznaczona zostanie na najpilniejsze naprawy w układzie torowym Parowozowni. O grancie przyznanym przez Fundację Banku BZ WBK na realizację zadania pt. Edukacja techniczna drogą do promocji wolontariatu na rzecz dziedzictwa historii kolei w Parowozowni Skierniewice szerzej wspominamy w poprzednim wpisie. W chwili obecnej potrzebujemy już blisko 50 000 zł na wkłady własne, a na rozpatrzenie oczekują jeszcze cztery wnioski o dofinansowanie. Jednocześnie aplikujemy do rożnych instytucji o wsparcie już pozyskanych dotacji. - Afrika Bambaataa - 17.03.2016 Z załączonego schematu wynika, że planujecie wyburzyć dwa obiekty. Jeden z nich to, wg innej mapki, warsztat elektryczny z 1966 roku. Co się mieści/mieściło w drugim obiekcie? Dlaczego planujecie rozebrać oba budynki? PS. W tym roku po raz kolejny dostaniecie mój 1%, który z tego co widzę będzie m/w promilem Waszych potrzeb ;-). - Ariel Ciechańsk - 17.03.2016 Afrika_Bambaata napisał(a):Z załączonego schematu wynika, że planujecie wyburzyć dwa obiekty. Jeden z nich to, wg innej mapki, warsztat elektryczny z 1966 roku. Co się mieści/mieściło w drugim obiekcie? Dlaczego planujecie rozebrać oba budynki? Warsztat elektryczny prawdopodobnie jeszcze trochę pożyje, bo jest bardzo dobrym magazynem eksponatów (szczególnie usrk). W jego przypadku chodzi o odsłonięcie pełnej elewacji hali od stron dziedzińca szopy. Dlatego celowo nie był wpisywany do rejestru zabytków. Jego los jednak nie jest przesądzony - problemem tylko będzie zdobycie forsy na jego remont. Bo w sumie docelowa kanały 22 i 23 mają być tymi, gdzie robi się renowację taboru, a więc warsztaty by były jak znalazł. Drugi budynek niestety jest prowizorką dostawioną dosłownie do hali.. i powoli od niej się odsuwającym. Prawdopodobnie jednak zostanie rozebrany i zbudowany od nowa, jak dość cenna powierzchnia wystawowa. Afrika_Bambaata napisał(a):PS. W tym roku po raz kolejny dostaniecie mój 1%, który z tego co widzę będzie m/w promilem Waszych potrzeb ;-). Dzięki! - przem710 - 19.03.2016 Ja już przekazałem swój 1% Warto! - Ariel Ciechańsk - 21.03.2016 przem710 napisał(a):Ja już przekazałem swój 1% Warto! Dzięki! |