PKP - Oznakowanie EZT według PKP - nieobowiązująca dyrektywa - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: PKP - Oznakowanie EZT według PKP - nieobowiązująca dyrektywa (/thread-5437.html) |
PKP - Oznakowanie EZT według PKP - nieobowiązująca dyrektywa - pavulonstudio - 31.03.2016 Witam Forumowiczów, Ponieważ w spółce w której pracuję od jakiegoś czasu przewija się temat oznaczeń serii pojazdów np. EN57, EN97 itd, a z tego co wiem jest to nawiązanie do nieobowiązującej dyrektywy PKP dot. oznakowania pojazdów zwracam się do Was z prośbą o pokierowanie mnie do jakiegoś dokumentu który tą sprawę regulował. Chodzi mi o nadanie oznaczenia serii EN9x które już się "skończyło". Zarząd spółki przewiduje oznaczyć pojazd literami EN, jednak chodzi o to, że występuje konflikt informacji. W wikipedii np. EN97 oznacza pojazd o innej ilości członów i inne napięcie niż 0,8 kV i 3 kV, a przecież to pojazd zbudowany z dwóch trójczłonów, na napięcie 0,6 kV/3 kV. Przecież EN96 to pojazd dwuczłonowy na napięcie 3 kV. Tutaj opis mi się zgadza http://www.transportszynowy.pl/oznaczeniapoj.php Jednak na wikipedii jakoś podobnie, ale jednak inaczej. - przem710 - 03.04.2016 Ogólnie rzecz biorąc, po internecie krąży wiele wersji tej normy (RN-58/MK-0001). Natomiast co do EN94, w obu podanych przez Ciebie źródłach seria ta przypisana jest poprawnie. Natomiast w Wikipedii jest drobny błąd Cytat:94-99 - zespoły o dowolnej liczbie wagonów, lecz na napięcie inne niż 0,8kV i 3kV Ten zapis powinien brzmieć Cytat:94-99 - zespoły o dowolnej liczbie wagonów, lub na napięcie inne niż 0,8kV i 3kV[/quote] EN94 to pojazd dwuczłonowy zasilany 600V DC czy wychodzi w przedział, EN97 również spełnia ten warunek. Zapewne szukacie oznaczenia dla nowych jednostek z Newagu o oznaczeniu 39WE. Ten EZT posiada aż 6 członowy, oraz przystosowany będzie do zasilania 3000 kV DC. Oznacza to że łapie się w ostatni tak naprawdę wyczerpany już przedział, bo istnieje EN99. Ja bym zastosował oznaczenie EN100, PKP Intercity już od wprowadzenia Pendolino zaprzestało stosowania tej normy oznaczając swoje składy ED250 (Pendolino), ED160 (Flirt), ED161 (Dart) a także lokomotywę SU160 (Gama). Oznaczenie to symbolizuje maksymalną prędkość oraz przedrostek oznaczający przeznaczenie pojazdu. ED250 - Elektryczny zespół trakcyjny, dalekobieżny o prędkości do 250 km/h. Niestety Wy nie możecie zastosować tej reguły bo wówczas mielibyśmy oznaczenie EN80, bo wówczas dublowało by to starą serię WKD. Dlatego zostaje EN100 lub ewentualnie EN82 idąc tokiem rozumowanie PKP Intercity. - Afrika Bambaataa - 14.04.2016 Wychodzi na to, że noowe WKD-ki będą miały oznaczenie EN100. http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-75407 - DamianT - 14.04.2016 Te pojazdy są naprawdę ładne |