PKP Intercity ma zamiar sprzedać wszystkie ED74 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html) +--- Wątek: PKP Intercity ma zamiar sprzedać wszystkie ED74 (/thread-5484.html) |
PKP Intercity ma zamiar sprzedać wszystkie ED74 - sm31-131 - 27.04.2016 Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tymi Edytami? Mówi się o tym już od jakiegoś czasu, że IC chce sprzedać Edyty - z ostatnich informacji wynika że wszystkie. Pytanie dlaczego? Tylko dlatego że są niewygodne? Nie sądzę. I drugie pytanie - jeśli nie Edyta to co? Flirty i Darty z ostatniej perspektywy unijnej? Bo to że kolejnych Dartów nie kupią to już wiadomo. Pozdrawiam sm31-131 - ET40 - 27.04.2016 Są niewygodne na dłuższych trasach, ale nie widzę problemu, by je puszczać na krótkich, takich do 3 godzin. Na Łódź - Warszawa są natomiast za małe, co było jedną z przyczyn ich wycofania stamtąd. Pozostaje też kwestia ich, przynajmniej dawniej, dużej awaryjności. - Meaz - 27.04.2016 Uznali że się nie nadają do ruchu dalekobieżnego, ot co. Niby często się psują - a może to wina IC? Że są niewygodne - wymienić siedzenia, dodać przedsionki by zimno nie było tak odczuwalne i po problemie. EDIT: Nawet Pendolino nie tak dawno nie wyjechało z Gdyni z powodu awarii. - Afrika Bambaataa - 27.04.2016 Przecież ED74 były zakupione z myślą o trasie Łódź - Warszawa. Do połączeń poza szczytem jak znalazł. - ET40 - 27.04.2016 Nie wiem, przecież one mogą kursować w trakcji ukrotnionej, ale widocznie uznano, że przedziałowe SPOT-y nadają się lepiej do ruchu aglomeracyjnego... :-> Psuły się za PKP PR, psują się za IC, może mniej, bo po takim czasie już je w miarę "ogarnięto". - Ariel Ciechańsk - 27.04.2016 ET40 napisał(a):Psuły się za PKP PR, psują się za IC, może mniej, bo po takim czasie już je w miarę "ogarnięto". No nie wiem - Wit Stwosz ostatnio na pudłach... Jak dla mnie podstawową wadą Edytek na Łódź-Wawa jest to, że w szczycie potrafiła przyjechać jedna zamiast dwóch... - przewoz - 27.04.2016 Meaz napisał(a):EDIT: Nawet Pendolino nie tak dawno nie wyjechało z Gdyni z powodu awarii. Flirty i Darty też czasem nie wyjeżdżają. Ale ED74 robią to notorycznie. Aktualnie jedno kółko prawie na stałe obsługuje skład zastępczy: wagony+lok, bo z teoretycznie 7-miu maszyn z ważnymi przeglądami nie ma jak zestawić na stałe 3-4 obiegów. Dramat. A właśnie najgorzej radzą sobie w jeździe ukrotnionej niestety. - Meaz - 27.04.2016 przewoz napisał(a):Meaz napisał(a):EDIT: Nawet Pendolino nie tak dawno nie wyjechało z Gdyni z powodu awarii. Słyszałem o tym. Jeśli chodzi o Dart'a to może to być wina pośpiechu przy składaniu. Ale czemu Flirt'y mają problemy to nie jestem w stanie się domyślić. - Urbi - 27.04.2016 Afrika_Bambaata napisał(a):Przecież ED74 były zakupione z myślą o trasie Łódź - Warszawa. Do połączeń poza szczytem jak znalazł. Nawet na pozaszczytowe są za małe, szczególnie teraz po modernizacji linii do Warszawy i powrocie potoku. Do tego dochodzą obiegi - często skład który jedzie w jednym kierunku poza szczytem, wraca już w szczycie. Re: PKP Intercity ma zamiar sprzedać wszystkie ED74 - Gordon - 28.04.2016 sm31-131 napisał(a):I drugie pytanie - jeśli nie Edyta to co? Flirty i Darty z ostatniej perspektywy unijnej? Bo to że kolejnych Dartów nie kupią to już wiadomo. Ja bym proponował remonty wagonów, z zachowaniem części wagonów jako przedziałowe, tak jak na Przemyśl - Kraków - Wrocław. Po co kupować składy skoro jest pełno wagonów i lokomotyw? - pasqudek - 28.04.2016 Gordon, bo przepadną dotację, firmy są za bogate, itp? - Gordon - 28.04.2016 Dotacje można też wziąć na modernizacje lokomotyw i wagonów a nie tylko na bezprzedziałowe składy EZT. Wagony modernizowane na Przemyśl - Kraków - Wrocław - Szczecin też były finansowane z dotacji. - Urbi - 30.04.2016 Przecież samo PKP IC ogłosiło jakiś czasem temu, że będą modernizować 400 wagonów na które chcą wziąć środki z UE. - ET40 - 30.04.2016 To niech się lepiej spieszą, bo gdy się dojna zmiana rozpędzi, to dotacji może już nie być. Z jakością tych pierwszych serii ezetów Pesy musi być naprawdę źle, skoro sprzedawane są niespełna 10-letnie ED74, a 10-letni ED59 gdzieś jest, tylko nikt nie wie gdzie... - przem710 - 01.05.2016 ED59 ostatnio przeszedł rewizję, aktualnie śmiga gdzieś po łódzkim. |