[GOP] E1 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [GOP] E1 (/thread-549.html) |
[GOP] E1 - rustsaltz - 02.01.2011 Jak tramwajowe wróbelki ćwierkają po koniec zimy na Śląskich i Zagłębiowskich torach ma pojawić się wiedeński wagon typu E1, wraz z doczepą. Obecnie przechodzi on remont w ZURze. Jest to kolejny z zagranicznych wagonów (po Pt-8), który zasili sypiącą się flotę TŚ. - Mark - 02.01.2011 To po co tory modernizować jak i tak kupuje się zabytkowy tabor - rustsaltz - 02.01.2011 Bo ten tabor jest przegubowy, więc i tak się zajedzie Poza tym nie ma czym jeździć... - Obleśny Szczur - 02.01.2011 Brak taboru to bol±czka ca³ej tramwajowej Polski, a zachód z chêci± siê pozbywa starych gratów, które u nas s± szczytem tramwajowej techniki - vide Poznañ, £ód¼, Kraków itd. - rustsaltz - 02.01.2011 Akurat ostatnio coraz ciężej ze złomem. Wszystko, co zachód miał powoli się kończy, a tramwaj to nie autobus, że jeździ 5 lat i na złom (do Polski ). - Obleśny Szczur - 02.01.2011 Autobusy zauwa¿y³em, ¿e teraz s± ¶ci±gane z Danii i Szwecji. Ale te¿ maj± po 20 lat - rustsaltz - 02.01.2011 U nas królują poniemieckie MANy drugiej generacji. Ale taka egzotyka jak DABy czy inne VanHoole też są. Oczywiście z najlepszego rocznika 9x :-P. A sprowadzone niedawno Pt-8 dobijają czterdziestki. - Mika - 16.08.2011 Pierwszą oficjalna premierę wagon będzie miał podczas parady na Dniach Otwartych Zajezdni Będzin 17.09.2011r. E1 trafią do zajezdni w Gliwicach i Będzinie, gdzie mają wzmocnić linie na których solówka to za mało a skład to za dużo. EDYCJA 18.10.2011
No i E1 doczekał się. Pierwszym dniem kursowania liniowego była sobota 15. października. Na linię wyjechały dwa wagony i.... wykoleiły się 4 razy, jeden zaliczył kolizję z samochodem. W niedzielę wyjechał jeden (inny od tych z soboty) i po wykolejeniu zjechał do zajezdni. W poniedziałek wyjechały dwa. Jeden po wykolejeniu zjechał do zajezdni drugi dotrwał do końca służby. Dziś (wtorek) wyjechał jeden.... jupiii - nie ma informacji o wykolejeniu :-D Czyli jak widać. Wagony te wprost idealnie nadają się na zagłębiowskie tory ;-) - Adams - 27.10.2011 Miałem okazje się przejechać E1 z Mysłowic do Sosnowca na lini 26. Moje wrażenie jest takie, jakoby te tramwaje były o wiele sympatyczniejsze niż krakowskie. Jedynym mankamentem jest "szlakowa" +/- 15km/h. Wydaje mi się że 105N na tej trasie jednak rozwijają nieco większą szybkość. Poza tym w oczy rzuciły mi się dwa "Helmuty" na 15. Cieszy fakt że w końcu nieco zmienia się tabor tramwajowy w Zagłębiu ;-) - rustsaltz - 27.10.2011 Helmuty śmigają na 15 od dłuższego czasu P.S. Niepisana zasada mówi, że ze znaczkiem "#" piszemy numer taborowy, natomiast numer solo oznacza numer linii - Adams - 27.10.2011 Cytat:Helmuty śmigają na 15 od dłuższego czasu W takim razie zwracam honor. Być może za rzadko ostatnio bywam w Sosnowcu i dlatego teraz to zauważyłem, a na FTŚ gdzie też się czasem udzielam dziadygi nie napisali. :lol: Cytat:P.S. Niepisana zasada mówi, że ze znaczkiem "#" piszemy numer taborowy, natomiast numer solo oznacza numer linii Poprawione. Na przyszłość będę miał to na uwadze :-P - Cinek - 31.10.2011 Oto niezbyt dobre wiadomości dla fanów wiedeńczyków. :-> purz, Gazeta Wyborcza 15.10.2011 r. Nie najlepiej, delikatnie mówiąc, wypadł debiut sprowadzonych z Wiednia wagonów E1. Jeden z nich aż cztery razy wykoleił się na trasie, drugi musiał zjechać do zajezdni po kolizji z samochodem. Jedną z przyczyn wykolejeń mógł być zły stan torowiska. Debiut na linii nr 26 z Milowic do Mysłowic okazał się równie pechowy, jak oficjalna prezentacja E1 podczas parady w Będzinie, gdy wagon także wypadł z szyn. W sobotę na prawie 14-kilometrową trasę wyjechały dwa zmodernizowane w Chorzowie wagony. Jeden z nich w ciągu dnia wykoleił się aż cztery razy. Jak informowali użytkownicy forum.tramwaje.slask.pl, dwa razy tramwaj wypadał z szyn niemal w tym samym miejscu - przed przystankiem Dańdówka Cmentarz na trasie w kierunku Milowic. Najwięcej problemów wywołało wykolejenie z godziny 16.30 na ul. Mariackiej w Sosnowcu. Ruch tramwajów został wstrzymany na ponad dwie godziny, a wagon ustawiał na torach dźwig. Jakby było mało „nieszczęść” na jeden dzień, drugi z wagonów E1 miał na Niwce kolizję z samochodem i musiał zjechać do zajezdni. Przypomnijmy, że Tramwaje Śląskie sprowadzą w tym roku z Wiednia 15 wagonów E-1. - Sprowadzamy je, bo koszt zakupu jednego E1, wraz z kosztami transportu i modernizacji, odpowiada połowie wydatków na remont kapitalny wagonu z serii 105N, i to bez modernizacji - wyjaśniał nam niedawno Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich. Tak więc wychodzi na to, że wiedeńczyki nadają się na "zmodernizowaną" trasę Bytom - K-ce bo na zagłębiowskie torowiska to one się za bardzo nie nadają... :-( |