Ustalanie prędkości szlakowej - aspekt techniczny - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Ustalanie prędkości szlakowej - aspekt techniczny (/thread-5529.html) |
Ustalanie prędkości szlakowej - aspekt techniczny - szy_mat - 05.06.2016 Mam takie pytanie - jakie warunki musi spełniać tor, aby taki dajmy na to WM-10, czyli pojazd lekki jak piórko, mógł po nim pognać tą swoją konstrukcyjną 100 km/h. Zaznaczam że nie chodzi mi o przepisy, klasy linii itd, tylko o minimalne parametry wymagane dla prędkości 100 km/h dla wspomnianej lekkiej drezyny jak: - promień łuku - przechyłka - zużycie szyn - zużycie podkładów - zużycie przytwierdzeń - zanieczyszczenie tłucznia i podsypki - stan nasypu i ławy torowiska Zakładając też, że na trasie nie ma przejazdów, nad nią nie przechodzą wiadukty, pod nią nie przechodzą tunele, i cały czas biegnie na niskim nasypie (1 m wysokości), bez obiektów inżynieryjnych. A i jeszcze jedno - w jaki sposób uzyskuje się przechyłkę? Specjalnie wyprofilowane podkłady? - rustsaltz - 05.06.2016 W Id-1 są wzory na to wszystko OIDP. Prawda jest natomiast taka, że mimo braku ograniczeń są miejsca, gdzie (prawie) wszyscy profilaktycznie zwalniają . Przechyłkę uzyskuje się odpowiednim podbiciem. - szy_mat - 05.06.2016 Tylko w GOPie są takie miejsca? Możesz dać kilka przykładów? Maszyniści pociągów pasażerskich też tam zwalniają? - rustsaltz - 05.06.2016 Nie wiem czy tylko w GOPie, nie wiem też czy maszyniści z pasażerów zwalniają (takie miejsca trafiają się często na liniach bez ruchu osobowego albo na bokach, gdzie normalnie pasażery nie jeżdżą). Przykładów oczywiście nie podam, bo pracy smutnym panom z UTK i innym biurwom ułatwiał nie będę. - szy_mat - 05.06.2016 A to przez przypadek nie ułatwi Tobie pracy? Wszak lepiej mieć wyraźny wskaźnik, niż zastanawiać się, czy tu zwolnić czy może jednak nie. - rustsaltz - 05.06.2016 Uwierz mi, że nie tylko nie ułatwi pracy, a w dodatku dołoży łatkę podpier*alacza. Ale to temat na inną bajkę . Poza tym wykolei się dopiero za sto pierwszym razem, może na mnie nie trafi. - DamianT - 07.06.2016 rustsaltz napisał(a):Prawda jest natomiast taka, że mimo braku ograniczeń są miejsca, gdzie (prawie) wszyscy profilaktycznie zwalniają . Co taką profilaktykę powoduje? - rustsaltz - 07.06.2016 Fakt, że nieprzyjemnie prowadzi się pociąg z zalanym kawą pulpitem Poza tym w razie jakiegokolwiek wydarzenia zaczyna się szukanie tzw. dziury w całym i mało kto ma na to ochotę. |