Hamowanie lokomotywą - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Hamowanie lokomotywą (/thread-5541.html) |
Hamowanie lokomotywą - wołodyjowskiIC - 15.06.2016 Jak należy hamować lokomotywą z wagonami pasażerskimi jak dojeżdżamy do stacji i jak chcemy ją zwolnić z jakiejś tam prędkości? Jak to ma wyglądać krok po kroku? - rustsaltz - 17.06.2016 Wdrożyć hamowanie z taką siłą, aby pociąg zatrzymał się w pożądanym miejscu, a następnie luzować w taki sposób, aby przy zatrzymaniu w cylindrach pozostało niewiele powietrza. - wołodyjowskiIC - 17.06.2016 Wielkie dzięki rustsaltz. - wołodyjowskiIC - 22.06.2016 Jeszcze jedno pytanie: Przy jakiej prędkości zaczynać odhamowanie składu? - rustsaltz - 22.06.2016 To tak jakbyś zapytał w jakiej odległości nacisnąć hamulec, żeby zatrzymać samochód/rower na skrzyżowaniu . Pociąg pociągowi nierówny, po to maszynista szkoli się trochę czasu, żeby wiedział, jak się pociąg zachowuje i kiedy luzować i kiedy hamować. Obsługa hamulca to kwintesencja jazdy, bo kręcić kołem w prawo to małpę można nauczyć. - szy_mat - 23.06.2016 Zależy czy "falą do oporu" czy "krótką falą" czy jazdą. W pierwszym przypadku w pociągach pasażerskich złożonych z lokomotywy i wagonów (z nastawą R) waha się od 10 km/h wcześniej do 25 km/h wcześniej. Hamulec klockowy ma do tego nieliniową charakterystykę, tak więc przy 40 km/h trzeba będzie wcześniej wyluzować niż przy 100 km/h (z tej samej wartości ciśnienia upuszczonego z PG). |