Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Hamowanie lokomotywą - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Hamowanie lokomotywą (/thread-5541.html)



Hamowanie lokomotywą - wołodyjowskiIC - 15.06.2016

Jak należy hamować lokomotywą z wagonami pasażerskimi jak dojeżdżamy do stacji i jak chcemy ją zwolnić z jakiejś tam prędkości? Jak to ma wyglądać krok po kroku?


- rustsaltz - 17.06.2016

Wdrożyć hamowanie z taką siłą, aby pociąg zatrzymał się w pożądanym miejscu, a następnie luzować w taki sposób, aby przy zatrzymaniu w cylindrach pozostało niewiele powietrza.


- wołodyjowskiIC - 17.06.2016

Wielkie dzięki rustsaltz.


- wołodyjowskiIC - 22.06.2016

Jeszcze jedno pytanie: Przy jakiej prędkości zaczynać odhamowanie składu?


- rustsaltz - 22.06.2016

To tak jakbyś zapytał w jakiej odległości nacisnąć hamulec, żeby zatrzymać samochód/rower na skrzyżowaniu Big Grin. Pociąg pociągowi nierówny, po to maszynista szkoli się trochę czasu, żeby wiedział, jak się pociąg zachowuje i kiedy luzować i kiedy hamować. Obsługa hamulca to kwintesencja jazdy, bo kręcić kołem w prawo to małpę można nauczyć.


- szy_mat - 23.06.2016

Zależy czy "falą do oporu" czy "krótką falą" czy jazdą. W pierwszym przypadku w pociągach pasażerskich złożonych z lokomotywy i wagonów (z nastawą R) waha się od 10 km/h wcześniej do 25 km/h wcześniej. Hamulec klockowy ma do tego nieliniową charakterystykę, tak więc przy 40 km/h trzeba będzie wcześniej wyluzować niż przy 100 km/h (z tej samej wartości ciśnienia upuszczonego z PG).